מה לקחת בחשבון בעת עיצוב סלון?

מה לקחת בחשבון בעת עיצוב סלון?

הסלון הוא החלל המרכזי בבית וכדאי לכם מאוד להשקיע בעיצוב שלו. כל חפץ שממקמים בו הוא בעל משמעות והשפעה על השהייה בחלל, על רמת הפונקציונאליות ועל הנוחות שלו. יש לקחת בחשבון את בחירת הצבעים, להקפיד על יחס נכון בין גודל הריהוט וגודל הסלון ולא לשכוח להכניס גם קצת אמנות.

שמירה על סלון אוורירי

חשוב לקחת בחשבון את גודל הסלון בעת בחירת הריהוט עבורו. כדאי לשמור על סלון אוורירי ולא דחוס או צפוף יתר על המידה, מה שעלול להתרחש בעקבות רכישה של ספות גדולות מדי או כמות גדולה מדי של חפצי ריהוט. באותה מידה, כדאי לשים לב שלא לרכוש ריהוט שיחסום גישה לחלון או למרפסת. כדאי לעיתים לרכוש סלון בעל מספר חלקים קטנים מאשר 1 או 2 חלקים גדולים.

גובה הסלון וגופי תאורה

מלבד שטח הסלון, כדאי לקחת בחשבון גם את גובה הסלון – כל עוד התקרה נמוכה, כדאי לעיתים להאיר את החלל מהקירות ולא לרכוש תאורה שמשתלשלת מהתקרה.

בחירה נכונה של צבעים

יש לזכור שכל אלמנט בעיצוב הפנים של הסלון, ולו הקטן ביותר, משפיע על הצבעוניות שלו, וניתן להשתמש באקססוריז שונים על מנת ליצור קונטרסט וצבעוניות מעניינת. כדאי ליצור ניגודיות גם בין צבע הקירות לבין מה שנמצא עליהם, כמו למשל תמונות ממוסגרות או מתגים כגון מתג חשמל ומתג טאצ'. באופן כללי לא מומלץ לנקוט בצבעוניות יתר, אלא לשמור על קו עיצובי אחיד המבוסס על 2 או 3 צבעים לכל היותר. במידה והסלון קטן, מומלץ לרוב להשתמש בצבעים בהירים שיקנו לו תחושה גדולה, מרווחת ומאווררת יותר.

בחירת הוילונות

במידה ומדובר בסלון בעל מימדים קטנים, וילונות ארוכים שנתלים גבוה ככל האפשר יעניקו לסלון אפקט משודרג של גובה. במצב כזה כדאי גם להשתמש בוילונות בעלי צבע בהיר ואף שקוף, שיקנו לחלל תחושה פחות צפופה ויותר רחבה ומאווררת.

טאץ' אמנותי

לא כדאי להשאיר את הקירות מיותמים מאמנות. אמנם לא מומלץ להעמיס עליהם יתר על המידה וליצור תחושה קלסטרופובית וצפופה, אך כן טוב לתלות מספר מצומצם של יצירות או חפצי אמנות. זאת דרך נפלאה להוסיף צבע, עניין ואופי לחלל כולו ולהעשיר את האווירה השוררת בו.

תמונה: PIXABAY

פורסם על ידי