מה זה סדנת ODT (OUTDOOR TRAINING)

מה זה סדנת  ODT (OUTDOOR TRAINING)

ארגונים רבים מבקשים לשבור את השגרה ולצאת לפעילות ODT, הכוונה לפעילות ארגונית שמשלבת חוויה וערך במתכונת של , Outdoor Training ללא חליפות, ללא עניבות ובדרך כלל גם ללא דיסטאנס. פעילויות אאוטדור אהובות בעיקר בישראל מאחר ומזג האוויר מסביר פנים וכמעט ואין עונתיות.

כאשר יוצאים לסדנאות ופעילויות חוויה ולמידה המתקיימות מחוץ לכותלי המשרד או החברה חשוב להתייחס למספר אלמנטים חשובים להצלחה:

ציפיות לא רק בכריות – חשוב לתאם ציפיות עם המפעילים, לוודא שהם מבינים מי הקהל שמגיע, האם מנהלים, חברי צוות, עובדים שיש להם אינטראקציה בעבודה או לא, להבין את טווח הגילאים ומה המגבלות אם יש.

OUT/IN לוודא האם המקום ערוך לקליטת כמות קטנה או גדולה של משתתפים, האם הפעילות מתקיימת במתחם סגור כמו חדר בריחה או מתחמים פתוחים, האם ישנה פעילות שטח שיש להערך אליה והאם יש מקום למנוחה.

ערך לאורך כל הדרך – חשוב לוודא שהפעילות משלבת הדרכה, העצמה וערך ארגוני, זה נחמד שיש יום כיף ופעילות מהנה אבל המטרה הארגונית היא לשלב ערכים ותובנות שמתאימים למסר ולתרבות הארגונית, חשוב לוודא תכנים ומסרים טרם הסגירה.

הנאה שבהנעה – מעבר לכל המסרים והתובנות ללא ספק חשוב מאוד לדאוג גם ל   Good Time של המשתתפים, מאחר ומדובר על יציאה מהשגרה לכולם,  הן לעובדים שרגילים להיות סגורים במשרד ובסביבה דורשת והן למנהלים שלעתים נדרשים לשמור על פאסון וריחוק, זאת הזדמנות נפלאה להפגיש בניהם ולחמם קשרים באופן נעים, טעים ונינוח.

לא הביישן למד – חשוב לדאוג שכל המשתתפים ישתלבו בפעילות ויפיקו ממנה את הערך המתבקש, זאת הזדמנות למנהלים ללמוד על העובדים, לאנשי המקצוע ללמוד על חברי הצוות שלהם וכל אחד יכול ללמוד על עצמו. היופי הוא שהפעילות המאתגרת תורמת לכך שאפשר לראות את "האני האמיתי" של העובדים, המנהלים והארגון. ניתן ללמוד על התרבות הארגונית ועל היררכיה האישית והניהולית, לדעת בדיוק מי בעל הדעה ונוטל האחריות, מי היצירתי שמוציא את החבורה מצרות ובקיעויות, מי "המגשר" והרותם ומי תפקידו להצחיק ולשמור על המורל.

להתאים כמו כפפה ליד – הסדנאות החיצוניות יכולות להיות מגוונות ולשלב מגוון רחב של תחומים, חלקן מובנות וברורות למשתתפים וחלקן יצירתיות ומשלבות דיסציפלינות רבות, היופי הוא בכך שניתן לקיים שלל הפעלות בטבע במטרה להוציא את הטבע האמיתי של האנשים והארגון. החכמה של מפיקי הפעילות היא לבנות תמהיל נכון של תרגילים ואתגרים שיתאימו לצביון ולמטרות שהוגדרו.

יצירתיות זה שם המשחק – הפעילות חייבת להיות חדשנית וייחודית, אבל כזאת שמדמה סיטואציות ארגוניות מחיי היום יום, סוגיות בנושאי תקשורת בין אישית ופנים ארגונית והתמקדות בדילמות אישיות, צוותיות וניהוליות, לגעת בנושאים רגישים, בפחדים ומכשולים לעתים בדרך מעודנת ומרומזת.

סדנאות פנים וחוץ מלאות אתגר ובעיקר קסם כמו סדנת צחוק, יכולות להפוך עולמות ולייצר תקשורת חדשה, טובה ורותמת בכל צוות וארגון באשר הוא.

הכותב הינו יוסי ספינזי, מנכ"ל OUTMIND

הפקות תוכן חווייתי, ימי גיבוש-סדנאות-הרצאות

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי