מה זה גריטת רכב?

מה זה גריטת רכב?

כולנו מכירים את התופעה המרגיזה של הרכבים המעלים אבק בצדי דרכים. לא חסרות סיבות אשר גורמות לרכב לשבוק חיים, זה יכול להיות תאונה קשה בה מוגדר הרכב כ'טוטאל לוס', או רכיב אשר יקר יותר מעלות הרכב שחדל לפעול, בין כך ובין כך בעל הרכב שמבין שאין לו כבר שימוש ברכב, מחליט לנטוש אותו ולהמשיך הלאה. מלבד שרכבים מעלי אבק תופסים לעיתים מקומות חנייה ומהווים מטרד, גם המדינה מעוניינת בגריטת הרכבים על מנת להפחית את זיהום האוויר ממכוניות ישנות ולצמצם את מספרם של הרכבים הרשומים בישראל. בעבר המדינה העניקה תמריץ כספי של 3,000 ₪ עבור כל רכב פרטי שעמד בתנאי הגריטה, אך כיום ההטבה בוטלה והליך של גריטת רכבים מתבצע על ידי חברות פרטיות.

מה כולל הליך גריטת רכב?

אם אתם בעלי רכב ישן העומד בתנאים הזכאות של גריטת רכב, תוכלו לפנות לאחת מחברות הגריטה אשר מציעות תשלום עבור גריטת הרכב. ההליך כולל העברת בעלות של הרכב אשר לשם כך תזדקקו לרישיון הרכב ותעודת הזהות, לאחר מכן יגררו את הרכב למגרש גרוטאות ויחל תהליך של פירוק הרכב. במהלך פירוק הרכב ייערך סינון בין חלקי הרכב התקינים אותם החברה תיקח לעצמה במטרה למכור למוסכים אשר יעשו בהם שימוש חוזר, לבין החלקים בהם אין שימוש בהם החברה תבצע הליכי מחזור והטמנה תוך מניעת פגיעה מיותרת באיכות הסביבה.

מי מוסמך לבצע גריטת רכבים?

כל חברה העוסקת בתחום גריטת הרכבים חייבת לקבל את רישיון מטעם משרד התחבורה. הסיבה העיקרית לכך היא הצורך לוודא שאת חלקי הרכב שאינם תקינים החברה אכן מעבירה למחזור. בעוד שמהחלקים התקינים של הרכב החברה מרוויחה כסף, בחלקים הלא תקינים אין לה שום עניין ולכן חשוב לוודא שהיא אכן שולחת אותם למחזור כפי שצריך בכדי למנוע זיהום אוויר. ולכן, כאשר אתם פונים לחברה שפעילה בתחום גריטת רכב, חשוב שתוודאו שהיא פועלת תחת האישורים והרישיונות המתאימים.

האם זה משתלם לבצע גריטת רכב עבור הרכב שלי?

כאשר הרכב שלכם אינו כשיר לנסיעה, סביר להניח שתשאירו אותו באחת החניות באזור. כמובן שרכב אשר חונה באותו המקום למשך זמן רב גוזל מקום חנייה ועלול לגרום לקנסות מטעם הרשות המקומית ולכן לאחר פרק זמן בכל מקרה תצטרכו לעשות משהו עם הרכב. בנוסף, לגריטת רכב יש היבט אקולוגי חשוב, כמות הרכבים החדשים המיוצרים ברחבי העולם היא עצומה, ובכדי לא לגרום לנזק סביבתי חשוב מאוד לבצע מחזור נכון של הרכבים הישנים. אם כל זה לא מספיק, חברות הגריטה מציעות תשלום על גריטת הרכב, בכדי להשתמש בחלקים התקינים ברכב אותם הם יכולים למכור למוסכים. כך תוכלו לוודא שהרכב אינו פוגע בסביבה ועל הדרך להרוויח סכום כסף ולהפטר מהצורך לדאוג לרכב שלכם.

פורסם על ידי