מה זה בית הילד ולמה הוא משמש?

מה זה בית הילד ולמה הוא משמש?

אם ילדכם מטופל במחלקה האונקולוגית וזקוק לאווירה ביתי וחמה יותר מזו הקיימת במחלקה האונקולוגית, יש פתרון נוסף ועליו תוכלו לקרוא ממש כאן.

קצת על בית הילד

בית הילד הוא מקום, המציע תחושה ואווירה ביתית לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, המאושפזים למשך תקופות ארוכות בבית החולים, או נדרשים להגיע אליו לעתים קרובות לקבלת טיפולים. בית זה מורכב מחדרים מפנקים ומאובזרים באופן מותאם לצרכים הרפואיים של חולים אונקולוגיים וכמובן, גם לצרכיהם הרגשיים.

חשיבות האווירה

הקשר בין הגוף לנפש ידוע כבעל חשיבות גדולה מאוד בכל הנוגע להחלמה ממחלות קשות ומחלת הסרטן היא בהחלט אחת מהן. ההתמודדות עם מחלת הסרטן כרוכה בחששות רבים, כאבים וטיפולים בלתי פוסקים, שמטרתם היא להציל את חיי החולה. היות שמשך הטיפול במחלה הוא ארוך והוא קשה הן פיסית והן נפשית, חשוב מאוד למצוא את הדרכים ליצור איזון רגשי ולתת את התמיכה הדרושה הן למטופל עצמו והן לסובבים אותו.

הנפש הילדית והנפש ההורית

נפשו של ילד היא נפש רכה ועדינה מצד אחד וחזקה באופן בלתי יתואר מן הצד השני. בתקופה הקשה של טיפולים במחלת הסרטן, הילדים חווים משברים גדולים ומצליחים לקום ולצמוח מהם. ההורים של אותם ילדים צריכים לפתח חוסן רגשי ולהתמודד עם קשיים מתחומים שונים של החיים החל מהתמודדות כלכלית, דרך שמירה על חיי משפחה בשביל שאר הילדים ועד מתן רשת ביטחון לילדם החולה תוך בירור לגבי כל אפשרויות הטיפול הקיימות כדי למצוא את הטיפול הטוב ביותר עבור ילדם.

המתנה הגדולה של בית הילד

כאמור, בית הילד נותן מקום מפלט לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם בתקופה הקשה בחייהם. האפשרות לשהות במקום עם אווירה ביתית וצוות חם ותומך, מאפשרת לחולים ובני משפחותיהם לצאת מהשגרה הרפואית ולהתפנק. העובדה שהמבנה נמצא בסמיכות למחלקה האונקולוגית מאפשרת תחושת ביטחון רבה יותר מאשר שהייה בבית מלון חיצוני, שלא מכיר את הצרכים הייחודיים של ילדים חולי סרטן. בנוסף, כך מתאפשר לילדים החולים לשהות במחיצת בני משפחותיהם, כולל הוריהם ואחיהם, גם אם הם צעירים מדי בשביל להיות בסביבת בית חולים מבחינה רגשית וכמובן, כך הם גם לא נחשפים למחלות השונות הנמצאות במחלקות בית החולים.

חשוב מאוד לדעת

אחד הדברים החשובים ביותר לידיעה לגבי בית הילד הוא, שהלינה במקום אינה כרוכה בתשלום והיא מוצעת לכל מטופל במחלקה האונקולוגית לילדים בבית החולים, בו בית הילד נמצא. היות שכך, הלינה היא על בסיס מקום פנוי מצד אחד והיא ניתנת גם למי שאין לו את האמצעים הכספיים לפנק את בני המשפחה בתקופת הטיפולים, אשר לה יש השפעות כלכליות בשל אבדן ימי עבודה, צורך בתשלום עבור תרופות ובדיקות שאינן בסל ומציאת פתרונות לילדי המשפחה הנותרים, שלעתים כרוכים גם כן בתשלום.

פורסם על ידי