מה זה ביטוח משכנתא לנכים

מה זה ביטוח משכנתא לנכים

ביטוח משכנתא לנכים מכסה את תשלומי המשכנתא השוטפים של המבוטחים למשך פרק זמן מוגדר, במידה והם לוקים בנכות בשל מחלה או פציעה שמונעת מהם לתפקד כרגיל והוגדרו כנכים על ידי המוסד לביטוח לאומי. הביטוח נרכש בדרך כלל באמצעות ביטוח חיים למשכנתא.

פוליסה זו, שנקראת גם ביטוח הגנה על תשלום משכנתא, משלמת חלק מתשלומי המשכנתא החודשיים, או את כולם, כשאתם מושבתים לפרק זמן מוגדר. ביטוח משכנתא לנכים אינו ביטוח חיים. הוא מכסה רק את תשלומי המשכנתא של המבוטחים אם הם מושבתים בשל פציעה או מחלה שמכוסה במסגרת הפוליסה.

איך מתומחר ביטוח משכנתא לנכים?

העלות של ביטוח משכנתא לנכים נקבעת בהתאם לגיל המבוטח בעת הגשת הבקשה, וגובה תשלום המשכנתא שלו, כולל קרן וריבית.

זוהי פוליסת ביטוח שנמכרת בחלק מהמקרים בתוך חבילת מוצרי ביטוח כמו ביטוח חיים למשכנתא, ביטוח אובדן כושר עבודה או ביטוח מחלות קשות. מה שאומר שיותר ישראלים שסובלים מנכות יכולים להיות מבוטחים למרות מוגבלותם.

האם המועמדים לביטוח מתבקשים למלא שאלון בריאות כדי לקבל ביטוח משכנתא לנכים?

כן, בדרך כלל על המבוטחים לענות על כמה שאלות הנוגעות לבריאותם. אם הם עונים בשלילה לשאלות הבריאות שהם בדרך כלל מאשרים, למרות שקיימים חריגים כאשר המשכנתא שלהם היא מעל סף מסוים, וחברת הביטוח תיצור איתם קשר לקבלת פרטים נוספים.

תשובת 'כן' על כל אחת משאלות הבריאות אין בהכרח פירושה שמבקש הביטוח לא יקבל אישור; זה פשוט אומר שחברת הביטוח תיצור איתו קשר לקבלת פרטים נוספים על מנת להעריך נכון את הסיכון.

איך עובד ביטוח משכנתא לנכים?

ניתן לקנות ביטוח משכנתא לנכים כפוליסה עצמאית, או כחלק פוליסת ביטוח חיים למשכנתא. עם אבחון הנכות, הזמנית או הקבועה, הפוליסה שלכם תתחיל לשלם חלק מתשלום המשכנתא שלכם מדי חודש.

משך הכיסוי הסטנדרטי בפוליסת ביטוח משכנתא לנכים הוא שנה עד שלוש שנים, ופרק זמן זה מהווה את התקופה בה אנשים יכולים להתאושש מנכות, או למצוא שיטות חלופיות לשלם עבור המשכנתא.

מה היתרון העיקרי של ביטוח משכנתא לנכים?

היתרון המשמעותי של הביטוח הוא הגנה על אחד הנכסים הגדולים ביותר של המבוטחים. בית הוא השקעה גדולה, וביטוח חיים מסורתי חל רק לאחר מות המבוטח, בעוד שפוליסה זו מכסה את תשלומי הבית בשל השבתה וכך מהווה שכבת הגנה נוספת.

בשורה התחתונה

ביטוח משכנתא לנכים הוא פוליסה שמציעה הגנה יעילה שמסייעת למבוטחים לשמור על ביתם אם הם הופכים לנכים בשל פציעה או מחלה, או כשהם סובלים מנכות קבועה.

אלא אם כן יש לכם בעיות בריאות או שאתם עובדים במקצוע בסיכון גבוה, יתכנו אפשרויות טובות יותר. לפני רכישת הפוליסה, מומלץ להשוות בין חברות ביטוח כדי למצוא את הפוליסה המשתלמת ביותר.

פורסם על ידי