מה הקשר בין עיצוב חדר השינה לאישיות שלכם?

מה הקשר בין עיצוב חדר השינה לאישיות שלכם?

הצבעים, הריהוט וסגנון העיצוב בחדר השינה שבחרתם מעידים על תכונות האופי והאישיות שלכם. לא מאמינים? הנה מה שעומד מאחורי כל החלטה

חדר השינה הוא לדעת רבים המקום הכי חשוב בבית. בתקופה שבה שטח דירה ממוצעת גדל ב-19 מ"ר מאז 2002 והגיע ל-180 מ"ר ברוטו (לפי נתוני אגף הכלכלה והאגף הטכני של התאחדות בוני הארץ), גם חדר שינה בגודל ממוצע של 12 מ"ר אמור להספיק כדי להביא לידי ביטוי תפיסת עולם והעדפות אישיות. מכאן והלאה, השאלה היחידה היא מה הבחירה בצבעים, רהיטים וסגנונות מסוימים אומרת עליכם.

הנה למשל כמה אלמנטים שקיימים בחדרי שינה מעוצבים ודרכם אפשר ללמוד על האישיות של מקבלי ההחלטות במשפחה:

  1. צבעים: בין האישיות הצהובה לאדומה

הרבה תיאוריות של פסיכולוגיות התנהגות קושרות בין צבע ואישיות. לפי התיאוריות הללו, אצל בני אדם יש 4 סוגים מרכזיים של אישיות שמחולקים לפי הצבעים אדום, כתום, צהוב וירוק. כמו כן, לכל סוג נקודות חוזק משלו, חולשות שונות ואפילו בעיות בריאות ותחלואה.

אם בחרתם לעצב את הקירות בחדר השינה על טהרת הצבע הצהוב, אתם ככל הנראה עצמאיים ויצירתיים ואף כאלה שמעריכים את החופש שלהם יותר מכל דבר אחר. לשם השוואה, בחירה בצבע האדום תעיד על תהליך קבלת החלטות רגשי יותר מאשר רציונאלי בעוד הצבע הירוק מזוהה עם תכונות של רוחניות וטבע והצבע הכתום נחשב ניטרלי ונחבא אל הכלים.

  1. ריהוט: פונקציונאליות לעומת אסתטיקה

הורים לילדים ובעלי משפחות יכולים לחסוך זמן יקר באמצעות חדרי שינה מעוצבים של גוד נייט וחברות מובילות. מלבד העניין העיצובי שמושקעת בו מחשבה, היתרון הוא שיש אנשי מקצוע שעומדים מאחורי התוצאה הסופית ומחליטים איזה רהיטים לשלב בחדר ועל מה לוותר. עם זאת, ההחלטה הסופית היא עדיין של הלקוח וזה הרגע שבו נמדדת הנטייה שלו לפונקציונאליות לעומת אסתטיקה.

במילים אחרות, חדרי שינה שמעוצבים באופן נגיש, פרקטי ושימושי יעידו על כך שמקבלי ההחלטות במשפחה הם אנשים רציונאליים ומסודרים. לעומת זאת, חדרי שינה שבהם האסתטיקה היא זו שמקבלת עדיפות יהיו שייכים לגברים ונשים שלא מוכנים לוותר על החיבור בין גוף לנפש ועל הצד האמנותי שלהם.

המשוואה של פונקציונאליות לעומת אסתטיקה תקפה גם בחלקים אחרים של הבית, אך היא בולטת במיוחד בחדרי שינה. הסיבה לכך היא שבעוד בסלון ובמטבח יש תירוץ טוב להעדיף שימושיות על פני נראות, בחדרי שינה לא צריכים יותר מדי רהיטים ואפשר להסתפק במיטה, שידה ומנורה בלבד.

  1. סגנון: מודרני, כפרי או אקלקטי

האמת היא שלא חייבים להיות פסיכולוגיים בשביל לדעת שהעדפה לסגנון עיצוב מסוים נובעת ככל הנראה ממבנה אישיות ספציפי: מי שמעדיף סגנון מודרני ק ואלגנטי יהיה בדרך כלל אדם מחושב, בעוד חובבי הסגנון הכפרי והשימוש בעץ יהיו אנשים חמים שמייחסים חשיבות לנוסטלגיה ורומנטיקה.

בין לבין, יש גם את חובבי הסגנון האקלקטי שאצלם הסדר והארגון בטלים בשישים לעומת החוויה של כניסה לחדר מעוצב וצבעוני. בתוך כל אותו סגנון, אפשר לראות את ההבדלים בחומרי הגלם שבהם משתמשים ובשילוב בין עץ, מתכת וזכוכית.

בשורה התחתונה, מה שצריך לזכור הוא שאין סגנון עיצוב אחד מושלם שמתאים לכולם. לכל סגנון יש את המאפיינים, היתרונות והתכונות שלו וכדאי להשקיע מחשבה לפני שבוחרים איזה ריהוט וצבעים לצרף לחדר הכי חשוב בבית. אם באותה הזדמנות לוקחים בחשבון גם את היתרונות של חדרי שינה מעוצבים קומפלט, נהנים מחיסכון משמעותי בהוצאות.

פורסם על ידי