מהם שירותים אמבולטוריים? כל הפרטים

מהם שירותים אמבולטוריים? כל הפרטים

הרפואה מלאה במונחים שברורים רק לנושאי תפקיד בתחום, ועל כן אם גם לכם המליצו להיעזר בשירותים אמבולטוריים, רוב הסיכויים שגם אתם הנחתם שמדובר במכשיר מתקדם או בנישה מתחום הרפואה ההוליסטית, אך כיוון שזהו נושא כה חשוב, הגיע הזמן שגם אתם תיישרו קו, ולו בכדי שתוכלו להשיג את שמגיע לכם על הצד הטוב ביותר.

נעים להכיר

שירות אמבולטורי הנו טיפול רפואי שניתן בבית החולים (או לחלופין במרפאה) ושממנו משתחררים עוד באותו היום, כאשר הטיפול יכול להיות רפואי ויכול להסתפק אך ורק בשירותי ייעוץ. כיום הרפואה המונעת נעזרת בכך רבות, ולו כי בין היתר שירותים אלו כוללים ניתוחים קצרים, ייעוץ טלפוני, רפואה שיקומית, טיפולי שיניים, צילום רנטגן, MRI ועוד.

ביטוח פרטי

חשוב לציין שבין היתר קיים ביטוח אמבולטורי. ביטוח זה מקנה מגוון הטבות בשירותי הרפואה והוא בעיקר מתמקד באשפוז, בייעוץ ובטיפולים קצרי מועד שאינם מצריכים אשפוז, משמע זוכים להשלים את סל הבריאות הממלכתי. עדיין תוהים מדוע ביטוח זה כה חשוב? ובכן למרות ששירותי הבריאות בארץ נחשבים מקיפים, הם עדיין לוקים בחסר, ולו כי מספיק שנבקש לקבל חוות דעת נוספת, או לעבור בדיקה מסוימת, ואילו קופת החולים תישאר בשלה ולא תשתף פעולה, ועל כן הביטוח מאפשר לא להיות תלויים בקופת החולים – מאפשר להשיג עבורנו את הטיפול הטוב ביותר באופן מקצועי, ממומן ומהיר.

על קצה המזלג

ציינו ביטוח אמבולטורי ופה נרחיב במה מדובר, אם כי אבנר הייזלר מראש מסביר שכל חברת ביטוח מציעה תנאים מעט שונים. ובכן ביטוח מעין זה נוהג להתמקד בבדיקות סקר תקופתיות, במגוון בדיקות מתקדמות בהריון, בהתייעצות עם מומחים, באבחון ילדים שלוקים בהפרעת קשב וריכוז, בטיפולים פסיכולוגים, בהדמיה רפואית ועוד.

כיצד בוחרים חברת ביטוח?

מבקשים להבין כיצד לבחור ביטוח אמבולטורי? זוהי המלצתו של אבנר הייזלר: ביחנו את היקף הזכאות, ביחנו מהו הערך המוסף של כל חברה (יש חברות שמציעות שירותים יותר מיוחדים), מהי תקרת ההשתתפות מטעם הביטוח, האם קיימת תקופת האכשרה, האם קיים נדבך של השתתפות עצמית (ואם כן מהי המשמעות שלו), מהו המחיר ביחס לחברות ביטוח אחרות וכמובן שחשוב לבחון מהו הרזומה של החברה, משמע עד כמה היא משתפת פעולה כאשר היא נדרשת להחזיר הוצאות.

מול חברות הביטוח

לא פעם אנשים בוחרים לעשות ביטוח אמבולטורי, אך ברגע האמת הם מגלים שחברת הביטוח מקשה עורף, ואף מפנה למגוון סעיפים בחוזה שאינם לגמרי ברורים, כך סיפר לנו אבנר הייזלר. מה עושים במקרים מעין אלו? חשוב לדעת שאין לחוש קטנים אל מול חברות הביטוח, אלא קיימים יועצים בתחום שעשויים לזרז את הליך הבוררות, עובדה שלא פעם קריטית מבחינת המינוס בבנק, ואכן הייזלר שמהווה מומחה תביעות נגד חברות הביטוח מעיד שיצא לו לא מעט לסייע למבוטחים שכבר עמדו להרים ידיים.

הבחירה בידיים שלכם

שנסכם? בפעם הבאה שידברו אתכם בקופה על שירותים אמבולטוריים כבר תדעו במה מדובר, ואף תדעו לדרוש שירותים מעין אלו. מה יקרה אם תקבלו תשובה שלילית? תדעו שקיימים ביטוחים ייעודיים ושהבחירה בידיים שלכם. רק בריאות!

צילום: pixabay

פורסם על ידי