מהם הסיבוכים האפשריים בניתוח קטרקט?

מהם הסיבוכים האפשריים בניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט הינו ניתוח נפוץ לטיפול במצבי עכירות של עדשת העין. לניתוח זה אחוזי הצלחה גבוהים וסיבוכים בו הינם נדירים. עם זאת, כמו בכל הליך רפואי, חשוב להיות מודע לסיבוכים האפשריים של ניתוח זה.

סיבוכים בעת הניתוח

פגיעה בקופסית העדשה

חשיבותה של קופסית כחלק מהליך הניתוח היא תפקידה, המשמש לאחסון העדשה המלאכותית אשר מושתלת במקום העדשה העכורה. כאשר קופסית זו נפגמת ונקרעת אפילו במעט, עלולים להיווצר סיבוכים כמו היפרדות של הרשתית, זיהום פנימי של העין ועוד.

כוויה בקרנית העין

כוויה בקרנית העין עלולה להוביל לצילינדר ולירידה באיכות חדות הראייה בתום ההליך הניתוחי. סיבוך זה נדיר למדי, כשאר הסיבוכים, וכמעט שאינו מצוי בעידן שבו מצויים טכנולוגיות מתקדמות ומקצועיות.

צניחה של גרעין העדשה

במהלך ניתוח קטרקט גרעין העדשה עלול לצנוח אל תוך חלל הזגוגית, דבר שעשוי לגרום לצורך בביצוע הליך ניתוחי נוסף מלבד הליך ניתוח הקטרקט הבסיסי. במצב זה, על אף שנדיר הוא, ניתוח הקטרקט יופסק והמטופל יעבור ניתוח נוסף מתוך מטרה להוציא את גרעין העדשה שצנח לתוך הזגוגית.

 

סיבוכים לאחר הניתוח

היפרדות של רשתית העין

היפרדות של רשתית הינו סיבוך המתאפיין בחדירה של נוזל המגיע מזגוגית העין, דבר המתאפשר לאור קיומו של קרע ברשתית העין אשר נוצר בעת ניתוח הקטרקט או לאחריו. נוזל זה עשוי להוביל למצב שבו רשתית העין מתנתקת, ולפגיעה באיכות הראייה של האדם.

בצקת כרונית של הקרנית

אחד הסימפטומים הבולטים ביותר אשר עלולים לעורר חשד לבצקת כרונית של קרנית העין הוא כאשר המטופל מרגיש כי ראייתו מטושטשת עדיין על אף שעברו מספר ימים מתום הניתוח, או שהטשטוש בראייה כפי שהיה מיד בתום הניתוח, החמיר.

זיהום פנימי של העין

כאמור, במהלך ניתוח הקטרקט עלול להיווצר מצב של זיהום בו חודרים חיידקים אל תוך העין, דבר שיכול להוביל לזיהום תוך עיני. בכדי למנוע מצב זה, חשוב מאוד להקפיד על היגיינה מקסימלית של כל מה שבא במגע עם עין המטופל במהלך ניתוח הקטרקט.

מעל 97% מהמנותחים בניתוח קטרקט עוברים אותו בהצלחה רבה, והסיבוכים במהלך או בתום ניתוח זה, נדירים למדי. עם זאת, בכדי למזער במידת האפשר את הסיכוי לסיבוכים שונים, יש לבחור מומחה מקצועי ומיומן דיו. ד"ר ירון פינקלמן מומחה עיניים ומנתח המציג ניסיון רב שנים, ישיב לכם את יכולת הראייה המדויקת מתוך מקצועיות וביטחון מקסימלי.

 

 

 

פורסם על ידי