מהי מערכת חימום המים לבריכה החסכונית ביותר?

מהי מערכת חימום המים לבריכה החסכונית ביותר?

מערכות חימום בית לבריכות מקבלות תפקיד משמעותי תמיד. במעמד הבחירה חשוב לבחור נכון במערכת חסכונית, כשהמציאות היא שאין פתרונות מומלצים יותר מאשר מערכת סולארית.

בתים או מבנים שיש בהם בריכה מחזיקים במלוא הפוטנציאל להיות מפנקים באמת. הבריכה יכולה להיות מקום המפלט המושלם מלחצי היומיום, מקום בו ניתן לשבת ברוגע וגם לארח אחרים. כיום בריכות הן ממש לא נחלת העשירים בלבד, עם מוצרים שמגיעים עם תג מחיר שפוי יחסית ושניתנים להתקנה גם בחללים קטנים באופן יחסי.

מערכת חימום מים מהווה חלק בלתי נפרד מבריכה. המערכת תבטיח מים בטמפרטורה חמימה ונעימה בלי קשר למזג האוויר החיצוני. הבעיה היא שלא חסרות מערכות שהן בזבזניות מבחינת האנרגיה שהן מצריכות. אז מה עושים?

כך מוצאים את הפתרונות החסכוניים יותר

מערכות חימום המים מיועדות לאפשר מים חמים בבריכה בלי קשר למזג האוויר. הדרך הראשונה והפחות חסכונית לעשות זאת היא באמצעות פתרונות חשמליים. הבעיה העיקרית עם הפתרונות האלה היא תג המחיר הגבוה המוצמד אליהן ומייקר את עלות התחזוקה והשימוש של הבריכה. בנוסף לכך, מערכות אלה מעלות חשש בשל השילוב הלא רצוי בין מים לחשמל (גם אם בפועל הן אמורות להיות בטוחות לחלוטין מהבחינה הזו).

המילה האחרונה כיום בתחום היא מערכות חימום סולאריות לבריכה, בהן החימום מתבצע באמצעות קרני השמש וקולטים מיוחדים אותם ממקמים במקום בעל חשיפה רבה ככל האפשר לשמש – ממש כמו האופן בו דודי השמש מבטיחים מים חמים. ההתבססות כאן על השמש מאפשרת מים חמים בבריכה ברוב ימות השנה, ולו מכיוון שמזג האוויר הישראלי נוטה להיות חמים. בדרך זו לא צריך להתבסס על פתרונות חשמליים יקרים, מה שמוזיל משמעותית את מחיר החימום של מי הבריכה.

המפתח הוא בשילוב

ניתן למצוא כיום פתרונות משולבים, המרכזי שבהם הוא מערכת חימום היברידית. מערכת חימום מהסוג הזה כוללת קולטים סולאריים, כפי שתואר מעלה, אבל מציעה גם משאבת חום סטנדרטית יותר. המענה המשולב מספק מענה רחב בכל תנאי מזג האוויר. בימים החמים ניתן להתבסס על מערכת הקולטים באופן בלעדי, בעוד שבימים בהם השמש אינה נוכחת משאבת החום תופעל ותעשה את העבודה. זהו במידה רבה הפתרון המלא והמומלץ ביותר שיש כיום.

מומלץ להיעזר במומחים

נראה כי מערכת חימום מים המבוססת על קולטים סולאריים, במידה זו או אחרת, צריכה להיות ברירת המחדל עבור כל בריכה באשר היא. בדרך לבחירה המושכלת ולהתקנה הנכונה של המערכת מומלץ ליצור קשר עם חברות הפועלות בתחום, לקבל מאנשיהן ייעוץ לגבי המערכת המתאימה ביותר והאופן בו רצוי להתקין אותה (למשל המיקום הספציפי של הקולטים). חשוב לוודא שמדובר בחברה מקצועית המספקת מוצרים העומדים בחוד החנית בתחום, מוצרים שיעשו את עבודתם נאמנה תוך שהם מאפשרים שקט נפשי לאורך זמן.

פורסם על ידי