מהו דפוס אופסט ומתי נשתמש בו

מהו דפוס אופסט ומתי נשתמש בו

אחת ההמצאות החשובות ביותר בהיסטוריה האנושית היא המצאת הדפוס. נכון, המצאת הבורג, החשמל, הגלגל, ועוד המון המצאות אחרות יצרו שינויים משמעותיים מאוד בהיסטוריה של האנושות, אבל כמעט כולן תלויות, לפחות בצורה חלקית, ביכולת למנף את הדפוס. הדפוס מאפשר לאחסן מידע רב, להשוות מידע, ובעיקר לחלוק מידע. חלוקת מידע

מאפשרת את פיתוחו, ובעצם המצאת הדפוס אפשרה לנו, בין היתר, להתחיל לפתח טכנולוגיות יותר ויותר מתקדמות, בשיתוף פעולה פורה.

כיום הטכנולוגיות הללו כוללות שינויים ופיתוחים רבים גם בתעשיית הדפוס עצמה, שגם היא, כמובן, המשיכה להתפתח ולהשתנות. במרוצת השנים היו הרבה מאוד שינויים טכנולוגיים, חלקם עצומים, בתעשיית הדפוס. המדפסת הביתית, מעבר להיותה בדרך כלל מכשיר מתסכל מאוד שנוטה להיתקע בדיוק כשאסור לו להיתקע, חוללה מהפכה בדפוס בעולם, אך לפני שאנחנו רצים קדימה – בואו נכיר את עולם האופסט.

 

מהו דפוס אופסט:

שיטת דפוס זו היא הצורה הקלאסית לייצור המוני בעולם הדפוס. עם התפתחות הטכנולוגיה בעולם הדפוס, השיטה שהייתה פופולארית ביותר, והמתקדמת ביותר, הייתה דפוס אופסט. קשה להסביר מהו דפוס אופסט למי שלא מגיע מעולם הדפוס, ובכל זאת, כאשר יש תוכן עיצובי מקרינים אותו על לוח, אשר יודע לקלוט צבעים שונים, והצבעים עוברים בתהליך כימי מהלוח לנייר הדפוס. עם השנים השיטה התייעלה עוד ועוד, והתוצאות בשיטה ה"מיושנת" עדיין נחשבות טובות מאוד. פיתוחים טכנולוגיים שונים ליווי את השיטה מחיתוליה, וגם היום אנשים רבים בוחרים להדפיס באופסט, אפילו שיש שיטות דפוס אחרות, יותר "מתקדמות"

ההבדל בין דפוס זה לדפוס דיגיטלי מודרני יותר הוא שהתוכן הדיגיטלי מגיע בצורת קוד, כתוכן דיגיטלי, בעוד שכאן מדובר בהקרנה על לוח פיסי, כפי שהוסבר לעיל.

מתי נעדיף דפוס אופסט?

עכשיו כאשר הבנו מהו דפוס אופסט, עולה השאלה מדוע להשתמש בו ולא בדפוס דיגיטלי? ובכן, ישנם מקרים לכאן ולכן, והבחירה באופסט תתרחש בעיקר כאשר:

  • יש צורך במספר רב של עותקים
  • כאשר יש עיצוב שבטוחים בו ב-100% (כל שינוי באופסט דורש לוח חדש)
  • כשאין לחץ זמן (לרוב באמת בהדפסת כמויות גדולות)
  • כאשר מחפשים איכות גבוהה במיוחד ועמידות של ההדפסה

בסופו של דבר, איכות הצבע ועמידות ההדפסה יהיו הרבה יותר גבוהים בהדפסת אופסט. התוצר הסופי בדפוס אופסט יהיה עם צבעים חדים במיוחד, וטבעיים מאוד לעין.

פורסם על ידי