מדריך תביעות מול חברת הביטוח

מדריך תביעות מול חברת הביטוח

מרבית הישראלים משלמים בגין ביטוח כזה או אחר, החל מביטוחי רכב שונים ועד לביטוחי חיים, בריאות, סעד ועוד. ביטוחים אלו אמורים להבטיח לנו כי במקרים של תאונה או אובדן יכולת עבודה, חברת הביטוח דרכה אנו משלמים את ביטוח הבריאות למשל תתייצב לצידנו ותכסה את ההוצאות הרפואיות. אך במרבית המקרים לא כך הדבר ולכן במאמר הבא תוכלו לעיין במדריך תביעות אל מול חברת הביטוח.

באילו מקרים נמצא את עצמנו בתביעה אל מול חברת ביטוח

חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של מסלולי ביטוח שונים, החל מביטוחי בריאות ועד לביטוחי רכב וסעד לכן חשוב להגיש תביעה כאשר הפגיעה תעמוד בתנאי הביטוח. כך למשל ביטוח חיים האמור לכסות תאונות עבודה או מוות, ייתבע על ידי בני המשפחה או המבוטח על פי הקריטריונים והשתתפות הביטוח במקרים אלו(מוות, אי כשרות לעבודה ומקרים רפואיים).

גם במקרים של תאונות דרכים, יש להפעיל את הביטוח החל מתיקון הרכב ועד להשתתפות בטיפול של נפגעים אחרים בגין התאונה. מקרים של נזק ברכוש, נזק גופני ולעיתים גם טראומה הינן סיבות להפעלת של ביטוח גם במקרים של תאונה וגם במקרים אחרים. עם זאת מומלץ מאוד להיוועץ עם עורך דין תביעות נגד חברות ביטוח, שכן התייעצות כזו עלולה לחסוך לא מעט זמן, כסף ובירוקרטיה.

על החשיבות של התייעצות עם עורך דין

תביעה של ביטוח כזה או אחר במרבית המקרים תיגרר לעבר כמות זמן לא קטנה, החל מדיוק העובדות בגין התביעה ועד לצירוף המסמכים וכל הטפסים הרלוונטיים. במקרים שכאלו כמו שהמלצנו מעל חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין המומחה בתביעות אל מול חברות הביטוח, כך נוכל לא רק להכיר את הפוליסה שלנו לעומקה ולרוחבה אלא לקבל ייעוץ אובייקטיבי ונכון.

ייעוץ יעזור לנו בהגשת המסמכים הנכונים, להימנע משגיאות כמו לנקוב בסכום הפיצוי וחוסר דיוק בתביעה. אבל מעל לכל ייעוץ שכזה יעזור להתגבר על סוללת אנשי מקצוע השייכות לחברת ביטוח והיא כוללת רופאים, עורכי דין, שמאים ועוד, שכן כל תפקידם הוא "להגן" על חברת הביטוח מלשלם את הפיצויים ולכן התייעצות עם עורך דין, תעזור לנו לצמצם את הפער שבנינו לבין חברות הביטוח השונות.

על הליך ההגשת תביעה

מועד הגשת התביעות נע בין 3 עד 5 שנים, כאשר תביעות בגין טיפולים רפואיים שונים (תרופות, צילומים, שיקום וכו) יוגשו לכל המאוחר שלוש לאחר התביעה. עם זאת תביעות בגין מחלות קשות ואשפוזים ניתן להגיש חמש שנים ממועד האירוע. כך או כך עוד בתחילת ההליך יש לברר באיזה אופן ניתן להגיש את התביעה, ליידע את חברת הביטוח בסמוך למקרה ולצרף את כל המסמכים הרלוונטים.

לאחר צירוף כל המסמכים הרלוונטים ושליחתם, על חברת הביטוח לבצע בירור לתביעה ושכן היא ראשית לבדוק את מצבו הרפואי של המבוטח, לאמוד את נזקי הרכב או הרכוש השונים וכל זאת על ידי אנשי מקצועה מטעמה. על טענות התביעה צריכה חברת הביטוח לענות בזמן סביר, במידה ולא התקבלה החלטה בפרק זמן שכזה ניתן להגיש תלונה למפקח על הביטוח.

מה חשוב לוודא כשבוחרים עו"ד?

לפני שבוחרים עורך דין טוב, חשוב לוודא כי הוא אכן מתמחה בתביעות ודינים כנגד חברות ביטוח, כי המשרד בו הוא עובד(או השייך אליו) הוא בעל מוניטין מכובד וראוי, וכמובן לא להתלהב מהבטחות שונות של תשלומים אלא להכיר שלב אחר שלב כיצד ההליך יתבצע ומי עורך הדין שילווה את התיק בהמשך.

פורסם על ידי