מדריך לבחירת סוגי משטחים לעבודה במטבח הביתי

מדריך לבחירת סוגי משטחים לעבודה במטבח הביתי

עיצוב מטבחים הוא עולם ומלואו, יש מבחר סגנונות עיצוב ולכל לקוח יש דרישות מיוחדות. כאשר מעצבים את המטבח הביתי חשוב לשים לב למשטחי העבודה כיוון שהם תופסים חלק משמעותי במראה המטבח, ומעבר לעיצוב המשטח יש להתייחס גם למידות המשטחים, לעמידותם, לחוזקם ולנוחות השימוש, הניקיון והתחזוקה.

אם בעבר הלא רחוק, רוב הלקוחות בחרו משטחי עבודה משיש, כיום ניתן למצוא מגוון סוגי משטחים לעבודה במטבח, למשל משטחים מגרניט פורצלן, מקוריאן, מזכוכית, מעץ מלא, מסיליסטון, מנירוסטה ומבטון איכותי ואלגנטי בשלל גוונים וטקסטורות לבחירה. כמו כן, יש בשוק פתרונות מתקדמים המאפשרים לנצל היטב את חלל המטבח הביתי, ולהפוך גם מטבח קטן למרווח ולנוח, לדוגמה באמצעות משטחים מתקפלים.

משטחי עבודה מגרניט פורצלן

משטחי גרניט פורצלן מבטיחים מראה אלגנטי ועיצוב מרהיב ומותאם אישית, אלו משטחים בעלי עמידות גבוהה במיוחד בפני חום, לכן אין בעיה להניח סיר לוהט על המשטח. המשטחים עמידים בפני שריטות והיווצרות כתמים, קל לנקות אותם והם דוחים עובש. בנוסף, גרניט פורצלן הוא חומר ירוק וניתן למחזר את המשטח. יש מגוון עיצובים וגוונים לבחירה, זהו משטח פופולרי בקרב הלקוחות בארץ ומחירו סביר.

שטחי עבודה מבטון דקורטיבי

משטחי מטבח מבטון דקורטיבי נחשבים לפתרון מושלם בגלל המראה המרשים והיוקרתי, העמידות הגבוהה, נוחות הניקיון והתחזוקה והעיצוב הייחודי. בשנים האחרונות הפכו משטחי עבודה למטבח מבטון לבחירה מועדפת בקרב אדריכלים ומעצבי פנים, המשטחים מתאימים גם למטבחי חוץ.

חשוב לציין כי משטחי בטון למטבח מיוצרים במפעל, ניתן לייצר אותם בשלל גוונים וטקסטורות, תוך שליטה ברמת העננות. המשטח מגיע כיחידה אחת ללא חיבורים, יתרון משמעותי בהשוואה לחלופות.

משטחי עבודה מקוריאן או מסיליסטון

קוריאן הוא חומר עמיד והומוגני בעל מרקם חלק, החומר נעים למגע ובעשור האחרון החלו לייצר ממנו שלל פריטים לעיצוב הבית, לרבות משטחי עבודה למטבח וכיורים. זהו חומר עמיד בעל תכונות ייחודיות, אפשר לעצב באמצעותו משטחי עבודה למטבח בכל גודל וצורה וללא סימני חיבור, ניתן לבחור מבין 77 גוונים שונים, המשטח אינו מצופה לכן הוא לא מתקלף ואינו מתבלה, כמו כן אפשר להניח סירים רותחים ללא חשש מסימני חריכה.

משטחי עבודה מזכוכית

טרנד חדש יחסית בעיצוב מטבחים, מומלץ להתקין משטח זכוכית בעובי של לפחות 10 מ"מ. משטחי זכוכית מגיעים בדרך כלל בגימור מט, אך יש דגמים בגימור מבריק. ניתן להתקין משטחי זכוכית בשלל צבעים לבחירה וקיימת אפשרות להוסיף תאורת לד חסכונית מתחת למשטח לעיצוב יוקרתי וייחודי.

משטחי עבודה ממתכת אל חלד

משטחי עבודה למטבח מנירוסטה הפכו לטרנד חם בשנים האחרונות, עם זאת המשטח מעט רגיש לשריטות לכן חשוב להקפיד על ניקוי נכון של המשטח ולהימנע מחיתוכים ישירות עליו.

משטחי עבודה מעץ

למטבח בעיצוב כפרי אפשר להתאים משטחי עבודה מעץ מלא ועמיד. המראה המתקבל עוצר נשימה, עם זאת יש להקפיד על שימוש נכון ובהתאם להוראות היצרן בגלל רגישות החומר.

פורסם על ידי