מדוע חשוב לטפל כמה שיותר מהר ברטיבות מתחת לריצוף?

מדוע חשוב לטפל כמה שיותר מהר ברטיבות מתחת לריצוף?

רטיבות מתחת לריצוף עלולה להיות דבר מסוכן ביותר למבנה כולו. מכיוון שלא פעם בלתי אפשרי לדעת האם יש רטיבות מתחת לריצוף, חשוב מאוד לשים לב לכל סימן שיכול להעיד על הרטיבות המדוברת וכן, אם יש לכם סיבה כלשהי להאמין המצע התת רצפתי שלכם רטוב, חשוב מאוד שתבחרו בחברה העוסקת בתחום ייבוש תת רצפתי בצורה המתקדמת, המקצועית והאיכותית ביותר. אם אתם תוהים מתי יש צורך לבחור בשירותיהם של אנשי מקצוע עבור ייבוש תת רצפתי ולמה זה כל כך חשוב, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

מתי יש צורך בייבוש תת רצפתי?

כאמור, ייבוש תת רצפתי מהווה דבר חשוב מאוד שיש לבצע בכל מקרה שבו המצע המצוי מתחת למרצפות שלכם רטוב. בין אם מדובר על מצע סומסום ובין אם מדובר על מצע חול, הרי שאם הוא נרטב בשל סיבה כלשהי, הוא לא יתייבש באופן עצמאי וחשוב מאוד לייבש אותו באמצעות אנשי מקצוע העוסקים בתחום. רטיבות של המצע המדובר יכולה להתרחש בשל סיבות שונות כגון: אם הייתה לכם הצפה בבית, ייתכן שהיא הצליחה לחלחל מתחת למרצפות ועד למצע התת רצפתי שלכם גם אם גרפתם בפועל את כל המים. גם במקרה שבו יש פיצוץ צנרת מתחת למרצפות, ככל הנראה המצע שלכם נרטב. לכן, אם היו מקרים כאלה בביתכם, עליכם לבדוק האם המצע התת רצפתי רטוב ובמידה והוא אכן רטוב, יש לבצע תהליך ייבוש.

כיצד תדעו כי המצע התת רצפתי רטוב?

רטיבות מתחת לריצוף איננה נראית לעין ועל כן, אם אתם תוהים כיצד תדעו שיש לכם רטיבות תת רצפתית, הרי שישנם סימנים שיכולים להעיד על כך: אם לדוגמא יש לכם חשבון מים גבוה מדי על אף שאין שום סיבה לכך, ייתכן מאוד שיש צינור כלשהו שיש בו נזילה מאחורי קירות ביתכם או מתחת למרצפות וחשוב שתבדקו זאת. אם יש ריח לא טוב בחדר, עובש שהתפתח על הקירות הסמוכים למרצפות או פטריות, ייתכן מאוד כי מדובר על רטיבות תת רצפתית שהתייבשה. אם לא בטוחים שישנה רטיבות, הרי שאנשי מקצוע ישלחו דגימה קטנה של המצע התת רצפתי למעבדה, אשר תבדוק את אחוז הלחות בדגימה ובהתאם לכך תהיה אפשרות לדעת האם המצע כולו רטוב ברמה הדורשת ייבוש.

כיצד מתבצע תהליך ייבוש תת רצפתי?

תהליך ייבוש תת רצפתי בעבר דרש את הרמת כל המרצפות אשר בחדר בכדי לייבש את המצע. אולם כיום, בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת, כבר אין צורך להרים את כל המרצפות וכל שיש לעשות זה פשוט לקדוח חוק במקום נסתר כלשהו ברצפה ולהחדיר אליו צינורות שמטרתם היא להזרים אוויר חם ולייבש את המצע התת רצפתי. כמובן שלאחר ביצוע ההליך המדובר, יש צורך לבדוק האם אכן המצע התייבש. עושים זאת על ידי שליחת דגימה נוספת למעבדה שתקבע האם היא יבשה או שמא יש צורך להמשיך בתהליך הייבוש.

 

פורסם על ידי