מדוע דרוש ממונה בטיחות?

מדוע דרוש ממונה בטיחות?

באילו מקרים דרוש ממונה בטיחות? לצורך שמירה על נהלי הבטיחות בעבודה. בין אם מדובר בקיום סדרי בטיחות, סימון של חומרים וציוד ועד העברת הדרכות עובדים – מדובר בתפקיד חשוב ביותר. מעוניינים גם אתם לשמור על ניהול הבטיחות במפעל? כדי להנהיג סדרי בטיחות בעבודה, יש ליצור קשר עם חברת "ליאור בטיחות". חברה זו, בניהולו של ליאור מקדש, מקפידה על סטנדרט עבודה חסר פשרות בתחום הבטיחות בעבודה. צוות עובדי החברה כולל ממונה בטיחות בעבודה, יועצי בטיחות ומהנדסים מיומנים, מנוסים ומוכשרים. לכל שאלה ובקשה, מוזמנים ליצור קשר עוד היום.

מתי דרוש ממונה בטיחות?

אין ספק, תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה בחברות, ארגונים ומפעלים תעשייתיים הינו משמעותי ביותר. מתי דרוש ממונה בטיחות ומהם תפקידיו? ראשית, במסגרת תחום עיסוקו מומחה זה יאתר את מגוון הסיכונים והמפגעים בשטח העבודה כחלק מחובותיו בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות). בהתאם לממצאים שמתגלים, ולאחריו ידווח ממונה הבטיחות למעסיק.

כמו כן, חלק בלתי נפרד מתפקיד זה כולל גם את ניסוח סדרי הבטיחות במקום העבודה: החל מתהליכי העבודה השונים, השימוש במתקנים ובציוד ועוד. מעבר לכך, יהיה עליו להכין תוכנית לניהול בטיחות ולעדכן אותה בהתאם לשינויים הרלוונטיים והחדשים ביותר, לחקור את תאונות העבודה, את מחלות המקצוע ולהסיק מסקנות, לקיים שגרת בדיקות רפואיות עבור העובדים החשופים לחומרים מסוכנים ועוד.

לעיתים קרובות, יתמודד ממונה הבטיחות עם מגוון בעיות; אתגרים הנוגעים, למשל, לתמיכה אותה לא מספקים המעבידים. כלומר, ישנם גורמים אשר לא יספקו את התקציב הדרוש או לא יכירו בחשיבותו של ממונה הבטיחות. מעבר לכך, על מומחה זה להתמודד גם עם זלזול העובדים, אשר אינם פועלים בהתאם לנהלי הבטיחות השונים. כך או כך, על מומחה זה לחתור לשינוי הגישה במקום עבודתו.

שירות מקצועי ומתקדם

מי רשאי לעסוק כממונה בטיחות? מהן סמכויותיו? ובאילו מקרים דרוש מומחה זה? על שאלות אלו ישמחו לענות על צוות העובדים של חברת "ליאור בטיחות". חברה זו מספקת שירותי ייעוץ בתחום הבטיחות, מעבירים הדרכות ומספקים שירות מרשים ומקצועי.

פורסם על ידי