מדבקות סימון מומלצות לעסק

מדבקות סימון מומלצות לעסק

מדבקות מ-PVC  (שנקראות גם מדבקות ויניל או מדבקות פלסטיק) הן המדבקות המועדפות על 90% מאנשי המקצוע בתחום החשמל והתשתיות, למשל אנשי תחזוקה, טכנאי תקשורת, אחראי בטיחות, אנשי לוגיסטיקה ועוד. מדבקות אלו עשויות מפלסטיק גמיש ומהוות פתרון מקצועי מעולה למעוניינים לסמן מוצרים שונים, בעיקר בתנאים קשים ומגוונים מבחינה סביבתית.

יתרונות המדבקות מ-PVC  

מדבקות אלו מנצלות את מאפייני ה-PVC כחומר גמיש ורך ומתאימות להדבקה על מגוון משטחים, למשל :

  • משטחים ישרים כמו דפנות של רכבי עבודה שונים, חלונות ראווה ועוד
  • משטחים מעוקלים כמו צנרת, כבלים ועוד.
  • משטחים מחוספסים כמו עמודי תאורה, ארונות חשמל חיצוניים, ציוד כיבוי אש ועוד.

האלסטיות של מדבקות PVC מאפשרת להן עמידות בפני תנאי סביבתיים שונים, למשל טמפרטורות שנעות ממינוס 40 מעלות צלסיוס ועד 60 מעלות צלסיוס. המשמעות היא שהמדבקה אמנם תושפע מתנאי מזג האוויר המשתנים, אבל תישאר דבוקה למשטח שעליה הודבקה ולא תיפול בשום מצב.

בנוסף, מדבקות PVC עמידות גם בפני קרינת השמש (בעיקר קרינה אולטרה סגולית) ויתרון זה בא לידי ביטוי כפול- הן הצבע של המדבקה והן הכיתוב עליה אינם דוהים ונשארים קריאים וברורים למשך שנים. כמו כן, המדבקות עמידות בפני חומרים שונים הבאים איתן במגע כמו מים, שמן וכימיקלים שונים.

איך מדפיסים מדבקות מ-PVC?

מדבקות אלו ניתן להדפיס באמצעות מדפסות דיימו (כולל מדפסות ניידות שמאפשרות הדפסה בשטח) בהתאם לצרכים ודרישות משתנים. למשל, הדפסה על סרטים ברוחב משתנה שנע מ-12-54 מ"מ. עם זאת, חשוב לזכור שעובי הסרט משפיע ביחס הפוך על גמישות המדבקה כלומר – ככל שהסרט רחב יותר יורדת האלסטיות של ה- PVC.

בנוסף, ניתן להדפיס את הכיתוב על המדבקה בצבעים שחור, לבן (הצבע הנפוץ ביותר) או אדום על רקע בצבע שקוף או לבן (צבעי הרקע הפופולריים ביותר) או על רקע שחור, צהוב, אדום, ירוק, חום, סגול, כחול, אפור וכתום. כאן יש לשים לב שצבע הכיתוב וצבע הרקע לא יהיו זהים, למשל שלא תודפס מדבקה עם כיתוב לבן על רקע לבן – פעולה שתטמיע את הכיתוב ברקע.

כמו כן, ניתן להבליט את הכיתוב על המדבקות באמצעות מכשירי EMB (Embossed Plastic Labels. ) מכשירים אלו מאפשרים לייצר חורים או גשרים להצמדת המדבקה למשטח המיועד, למשל באמצעות אזיקונים או ניטים – מה שמבטיח עמידות גבוהה עוד יותר בתנאים סביבתיים וחיצוניים קיצוניים.

עמידה בתקנים

כדי להבטיח הנאה מכל היתרונות של מדבקות PVC יש לוודא שהן עומדות בתקנים השונים – תקנים שמאפשרים שמירה על בטיחות וגהות בעבודה. למשל:

  • תקני ISO, OSHA ו-ANSI  שמתייחסים לתחום של עמידות הצבעים
  • תקן UL969 שמתייחס למגוון תחומים כמו טיב הדבק של המדבקה והעמידות שלה לטמפרטורות שונות ולממיסים שונים
  • הנחיות RoHS שמתייחסות לתחום הגנת הסביבה בעיקר בנושא חומרים מסוכנים

צילום: PEXELS

פורסם על ידי