למה צריך גם ביטוח בריאות פרטי וגם ביטוח מחלות קשות?

למה צריך גם ביטוח בריאות פרטי וגם ביטוח מחלות קשות?

אנחנו חיים בתקופה שבה אנחנו מוצפים במגוון אפשרויות לביטוחי בריאות. כולנו נתקלנו במושגים כמו ביטוח בריאות ממלכתי, ביטוח בריאות פרטי, ביטוח סיעודי, ביטוח משלים וביטוח מחלות קשות. אז במה הם שונים זה מזה, מהי חשיבותם והאם באמת יש צורך בכולם? התשובות במאמר שלפניכם.

ביטוחי בריאות הם צורך של ממש

בריאות היא אחד הדברים הבסיסיים שבני האדם צריכים על מנת ליהנות מחיים ארוכים ואיכותיים. על מנת לשמור על בריאותינו אנחנו זקוקים למגוון רחב של שירותי רפואה. ככל שהבעיה הרפואית מורכבת יותר ונדירה יותר, כך עלות הטיפולים והשירותים שאנחנו צריכים מתייקרת, ולא כל אדם יכול לספוג את העלות הזו.

כאשר חלילה נאלצים להתמודד עם מצב רפואי מורכב, יכולים ממש להגיע למצב של אובדן שליטה על ההוצאות ומכאן ועד למצב של פשיטת רגל המרחק הוא קצר. כדי למנוע מאנשים להגיע למצב שכזה הן המדינה והן חברות הביטוח יצרו מעטפת הכוללת מספר שכבות שנועדו לעזור לאנשים להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של ההוצאות הרפואיות. כך כל אזרח יכול להתאים לעצמו כיסוי תוך התחשבות בתקציבו ובהיסטוריה הרפואית שלו.

 

 

אילו שכבות של הגנה קיימות?

כאמור ישנן מספר שכבות הגנה שנועדו לעזור למבוטחים בפן הכלכלי:

  • ביטוח בריאות ממלכתי – כל אזרח ישראלי מחויב לפי חוק שיהיה לו ביטוח ממלכתי ולהיות חבר באחת מקופות החולים. במסגרת זו הוא מקבל שירותי רפואה ברמה הבסיסית כגון: מעקב וטיפול ע"י רופא המשפחה, בדיקות דם, ניתוחי חירום, טיפולי כימו בסיסיים, אשפוז, ציוד רפואי מסוים ושאר טיפולים הניתנים במסגרת סל התרופות.
  • שירותי בריאות נוספים / ביטוח בריאות משלים – שב"ן שנמכר בקופות החולים מרחיב מעט את מעגל הטיפולים והשירותים הרפואיים שניתן לקבל בתוספת תשלום, למשל: מדרסים, בדיקות הריון, טיפולי שיננית, חוות דעת רפואית, השתלות וניתוחים בחו"ל ועוד. כל אדם יכול להתקבל לתוכנית, ללא קשר למצבו הרפואי.
  • ביטוח בריאות סיעודי – אדם במצב סיעודי זכאי אמנם לסיוע ממשלתי מהמוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות, אך לרוב סיוע זה אינו מספק. לכן הוא יכול לרכוש גם ביטוח סיעודי כדי שחברת הביטוח תשתתףבאשפוז סיעודי או בטיפול סיעודי במידת הצורך.
  • ביטוח בריאות פרטי – ביטוח הבריאות הפרטי מציע מגוון רחב של כיסויים נוספים מעבר לאלו שניתנים במסגרת הביטוח הממלכתי והשב"ן. כיסויים אלה משתנים בין חברת ביטוח אחת לאחרת, ומושפעים משלל פרמטרים אישיים (גיל, מין, מצב רפואי וכו'). ביטוח זה מאפשר לכם לקבל החזר כספי (=שיפוי) על שלל שירותים רפואיים שמפורטים בפוליסה, אך עד לתקרה מסוימת.
  • ביטוח מחלות קשות – אם חלילה המבוטח לקה במחלה קשה או עבר אירוע רפואי חמור, חברת הביטוח תעניק לו באופן אוטומטי ומיידי סכום כסף משמעותי, של כמה עשרות ועד מאות אלפי שקלים, וישירות לחשבון הבנק שלו, ללא תלות בסוג או במספר הטיפולים שיצטרך לעבור. בסכום זה ניתן להשתמש לכל מטרה שהיא. בביטוח זה מכוסים 8 מצבים רפואיים בסיסיים לפי חוק, ובנוסף עוד עשרות מקרים, בהתאם לראות עיניה של כל חברת ביטוח.

למה במצב האידיאלי כדאי שיהיו לכם את כל הביטוחים?

הרבה אנשים חוששים ממצב של כפל ביטוחים – מצב שבו הם משלמים פרמיה חודשית על שלל ביטוחים אבל בפועל, אם חלילה יצטרכו לממש אותם, לא יוכלו לקבל החזרים כפולים. חשוב להסביר שכל אחד מביטוחי הבריאות שהזכרנו משמש לצרכים שונים, ולכן אין פסול בכך שיהיו לכם את כולם. למעשה, במצב האידיאלי, אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, בהחלט מומלץ שיהיה לכם את כל הביטוחים הנ"ל.

כך למשל, אם חלילה תתמודדו עם מצב רפואי אקוטי או מחלה קשה, מצד אחד תוכלו להשתמש בביטוח בריאות פרטי כדי לקבל החזר כספי על טיפולים מסוימים, ומצד שני תוכלו להשתמש בפוליסת ביטוח מחלות קשות על מנת להתמודד עם ההוצאות הנלוות, שאינן בהכרח רפואיות (למשל עזרה בניקיון בבית, מורים פרטיים לילדים, אוכל מוכן, מוניות ועוד).

לסיכום, אם חלילה תזדקקו לביטוחים, תהיה לכם רשת ביטחון כלכלית ותוכלו להתרכז בהליך השיקום וההחלמה במקום בשאלה איך תממנו את הטיפול הבא שלכם או את ההוצאות השוטפות שלכם.

האם ניתן לחסוך בתשלום על ביטוחים?

התשובה בהחלט כן, הרבה מאוד אנשים אינם מודעים לכך שלעתים הם משלמים על ביטוחי בריאות גם באופן פרטי וגם במסגרת העבודה, ומדובר בעניין מיותר, כיוון שלא ניתן לנצל ביטוחים זהים בו זמנית. כמו כן במקום ביטוח מחלות קשות ניתן לערוך ביטוח לגילוי סרטן בלבד. בנוסף לכך, כמובן ניתן לשקול על אילו כיסויים נוספים אפשר לוותר כדי להתאים את הכיסוי האידיאלי שמותאם לתקציבכם ובהתאם להערכת סיכונים אישית.

על מנת לתפור לכם את ההגנה המושלמת, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם פתרונות עדיפים . אנו מעמידים לשירותכם צוות סוכני ביטוח מקצועי, בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום, שיעזור לכם להשוות בין הפוליסות תוך התייחסות למחירים ולתנאים שכל אחת מחברות הביטוח מציעה, ולאתר את הכיסוי המשתלם ביותר עבורכם, למען השקט הנפשי שלכם.

פורסם על ידי