למה חשוב לשים לב במסגרת רכישת ג'קוזי לגינה?

למה חשוב לשים לב במסגרת רכישת ג'קוזי לגינה?

בית עם גינה הוא חלום נפוץ, ולכולנו ברור מדוע. האפשרות לבלות בחצר – לבד עם כוס קפה, עם בני המשפחה, עם חברים טובים – משדרגת במידה ניכרת את החיים ומייצרת רגעים רבים של נחת אמיתית. הוספת ג'קוזי בחצר הופכת את החיים לעוד יותר משמחים, ומרחיבה את אפשרויות הבילוי – ושוב, גם לבד, גם עם בני המשפחה וגם עם חברים טובים. בעמוד זה תמצאו מידע שכדאי לדעת לפני רכישת ג'קוזי לגינה.

התועלות הרבות של רכישת ג'קוזי לגינה

מעבר להיותו מפנק מאוד, הג'קוזי מספק גם שלל תועלות בריאותיות. בין השאר טבילה באמבט עיסוי והתמסרות לזרמי המים משפר את זרימת הדם בגוף – ולכן מחזקת את המערכת החיסונית, שומרת על הלב ומאיצה תהליכי החלמה. כמו כן ג'קוזי הוא פתרון מצוין לשרירים כאובים או מכווצים, בזכות ההרפיה שמספק המתקן. כשישנן בעיות פרקים, הג'קוזי מקל על הכאב ומרחיב את טווח התנועה של כל מפרק ולכן גם את חופש התנועה – כך שישנן סיבות טובות רבות להשקיע בקניית ג'קוזי לגינה.

המיקום המדויק של הג'קוזי

לפני רכישת ג'קוזי לגינה חשוב מאוד לבחור עבורו את המיקום האופטימלי. בין השיקולים הרלוונטיים הם קודם כל גודל החצר וגודל המתקן הרצוי – בהתאם למספר האנשים שצפויים להשתמש בו. עבור גינה של בית פרטי יספיק בדרך כלל גם דגם צנוע יחסית שמתאים ל-3-5 אנשים, ואילו לגינה של צימר או וילה המשמשת לאירוח כדאי לחפש ג'קוזי ל-6-8 בני אדם).

שיקול נוסף הוא לא להשתלט על מרחבים חשובים אחרים בגינה, ובפרט הצמחייה. במידת האפשר כדאי להתייחס גם לשיקולי חשיפה לשמש בהתאם לשעות השימוש הצפויות, ומצד שני לא למקם את אמבט העיסוי מתחת לעץ בגלל הלכלוכים הרבים שיצטברו בו במקרה כזה.

אופן ההתקנה של הג'קוזי

רכישת ג'קוזי לגינה מחייבת מחשבה גם על אופן ההתקנה שלו. יש 3 דרכים שונות להתקין ג'קוזי בחצר: האחת היא התקנה שקועה, שבה כל האמבט נמצא מתחת למפלס הקרקע, בבור שנחפר במיוחד עבורו. האופציה השנייה היא התקנה חצי שקועה, שבה חלק מהג'קוזי נמצא מתחת לפני הקרקע, וכ-40-50 ס"מ נמצאים מעל לקרקע. האפשרות השלישית היא הנחת האמבט על הקרקע – בין אם ישירות על האדמה ובין אם משטח בטון. לכל אופן התקנה גם יתרונות וגם חסרונות, והמפתח הוא התאמה מדויקת למאפייני כל גינה וכמובן גם העדפות בני הבית.

תשתיות מתאימות

נושא נוסף שיש להקדיש לו תשומת לב לפני רכישת ג'קוזי לגינה הוא תשתיות המים והחשמל שיאפשרו פעילות תקינה של המתקן המשוכלל. על-מנת שהפעלת הג'קוזי לא תגרום לעומס יתר, נדרש לוח חשמל נפרד לחצר או לוח חשמל תלת פאזי לבית כולו שיאפשר צריכת חשמל גבוהה. לגבי תשתיות המים, הדגש הוא על תכנון מדויק של פריסת הצנרת שתוביל את המים אל אמבט העיסוי המפנק.

 

 

 

 

 

פורסם על ידי