לימודי גיטרה – איך אני מתחיל?

לימודי גיטרה – איך אני מתחיל?

אם הגעתם לפה סביר להניח שאתם רכשתם/לקראת רכישת הגיטרה הראשונה שלכם. לאחר שלב הרכישה מגיע השלב לו אנו הכי מחכים – שלב הלימוד.

לפני שאנחנו מחליטים איפה אנו נרצה ללמוד, איך ומתי עלינו להבין מה הוא סוג המוזיקה המועדף עלינו, לאן אנחנו מכוונים ומה הם היעדים שלנו – האם אנו רוצים לנגן בצורה מקצועית, חובבנית, ג'אז, בלוז ואפילו מוזיקה ישראלית. חשוב מאוד למקד את הסגנון הרצוי.

החלטנו לרכז עבורכם מספר טיפים שיהפכו את הנגינה שלכם לקלה יותר, יעילה וחכמה הרבה יותר. הישארו איתנו!

אל תמהרו לשום מקום: הגיטרה פה, והיא תהיה פה גם בעוד שעה

לכל גיטריסט מתחיל יש חלום, להיות כמו הגיטריסט האהוב עליו. להרביץ סולואים מורכבים אל מול קהל של עשרות אלפי אנשים במהירות שמאפיינת את יוסיין בולט. אין ספק שמדובר בדבר מרהיב, אך עלינו להבין שמדובר במיומנות אשר נרכשת יחד עם הזמן.

קחו את הדברים לאט, לנסות להתאמן יותר מהר ממה שאתם יכולים או לשם "חיקוי" של אמן אהוב לרוב יגמר באכזבה מהצד שלכם ובלמידה לא נכונה.

על מנת לנגן מהר תצטרכו לעבוד על הטכניקה שלכם והדרך הטובה ביותר לעבוד על הטכניקה שלכם היא לאט ובזהירות.

כאשר אתם עובדים לאט אתם מאפיינים את הבעיות שלכם, ויכולים לעבוד לשיפורם בצורה טובה יותר.

לך על הקשה, תאתגר את עצמך

הנטייה של כולנו היא לעשות את מה שאנחנו כבר יודעים לעשות ולוותר על דברים שפחות קלים לנו. רובנו פוגשים את זה ביום-יום ולא מדובר בדבר שמאפיין רק את עולם הנגינה.

אנו מאמינים שהדרך הכי טובה להצליח בגיטרה, להיות מקצוען ולפתח טקטיקות מרובות היא דווקא לנסות דברים שאנחנו לא טובים בהם, לא מצליחים אותם והם קשים לנו. מה רע בקצת אתגר?

אל תתפזרו יותר מדי, התחילו עם שיר אחד

נטייה של הרבה מן הנגנים המתחילים היא להתפזר. לנגן קצת בלוז כנעני, קצת אחרי ככלות הכל והתמונה וקצת גרין דיי. כל זה יפה ונחמד, אך אנו ממליצים בכל פעם להתאמן על שיר אחד. לאחר שתגיעו לשליטה מוחלטת בשיר מסוים המשיכו אל השיר הבא, הטכניקה והביטחון בהצלחה ילוו אתכם אל השיר הבא.

מצאו את הזמן להתאמן, אל תזניחו

לפעמים קל להזניח תחביב טוב – בגלל עבודה, זוגיות, לימודים ועוד. כדי שלא תאבדו את יכולות הניגון שלכם (או אפילו את עצמכם בדרך), אנו ממליצים לכם להכניס את הנגינה אל הלוז היומי בצורה מסודרת במקביל ללימודי הגיטרה.

לא כולנו חסידי קצב, כדאי שגם לא ננסה להיות

כאשר אנחנו מדברים על ניגון בכלי נגינה ככלל ובגיטרה בפרט אנו צריכים לתת דגש ייחודי אל כל נושא הקצב. כאשר אנחנו עובדים נכון מבחינת קצב אנו עושים את ההבדל בין שילוב של כמה אקורדים יחד אל מנגינה הרמונית מושלמת.

עבודה אל מול קצב נכון היא גם הרגל בריא של כל תלמיד נגינה מתחיל ומתקדם. ישנם עשרות טריקים שונים על מנת לשמור על קצב. אנו ממליצים לתלמידים מתחילים לעבוד עם מטרונום.

מוזיקה זה כיף, פשוט תהנו

אתם לא הולכים לתת מופע חימום עוד חצי שעה לשאקירה, הכל טוב. תרגעו. מוזיקה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם, פשוט תהנו. מרגישים שאתם לא במוד לנגן היום מתוך טבלת אקורדים? לכו על נגינה חופשית. מי יודע מה תגלו בדרך…

פורסם על ידי