להגן את הגג לפני הקיץ עם סיוד גגות

להגן את הגג לפני הקיץ עם סיוד גגות

במטרה להפוך את חלל הגג שלכם לחלל אסתטי ויפה יותר אך במיוחד עבור שמירה על האיטום, ההמלצה המרכזית תהיה לבצע סיוד גגות. שכבה של סיד או לחילופין צבע מאפשרים הפחתה ניכרת בטמפרטורה שעל גבי הגג. כך למעשה תוכלו להפוך את הבית לקריר יותר וכמו גם, לשמור על שכבת האיטום והזפת שנמצאים על פני הגג חמים פחות. כך תוכלו לשמור על הזפת לאורך פרק זמן ארוך וממושך ללא היתקלות בסדקים ועיוותים כאלו ואחרים. על מנת לוודא שאכן תעברו את התהליך על הצד הטוב ביותר, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי הנוגע לכיצד מתבצע סיוד גגות.

טרם הסיוד – מנקים ביסודיות

תחילה, חשוב לציין כי במידה ואיש המקצוע אליו פניתם ניגש למלאכה באופן ישיר, ניכר כי מדובר בפעולה חובבית ואף רשלנית. על מנת להבטיח כי הסיד אכן יתפוס אחיזה אידיאלית על גבי הגג, ניכר כי על איש המקצוע לבצע ניקוי יסודי של הגג בראש ובראשונה. עם כן, ניתן לומר כי אין צורך להבריק את הגג טרם סיוד גגות כפי שמנקים את הבית, אך ללא כל ספק ההמלצה המרכזית תהיה לסלק היטב את כלל הלכלוך הנמצא על גבי הגג שכן, אותו לכלוך עשוי לגרוע את מידת האחיזה של הסיד. ברוב המקרים הניקיון יתבצע בעזרת טאטוא של כל המשטח, לרבות אזורים שלא פשוט להגיע אליהם.

ערבוב וסיוד

בתום תהליך הניקוי, על איש המקצוע להכין את הסיד לעבודה במשטח. את הסיד, אשר מגיע ברוב המוחלט של המקרים בצורת אבקה, יש לערבב יחד עם מים. על ריכוז הסיד להיות בהתאם להוראות ביצרן באופן מדויק, על מנת להבטיח כי הסמיכות אכן תהיה במידה המתאימה. כמו כן, יש להכין את הסיד בכמות המספקת בהתאם לשטח הגג המיועד לסיוד. בעת בה יבוצע שימוש בכמות סיד נמוכה מדי הגג ישיג הלבנה חלקנית, דבר אשר יפגע במידת היעילות של העבודה. בעת יישום הסיד על גבי המשטח המיועד, על איש המקצוע לערבב מדי פעם את הנוזל במטרה למנוע שקיעה והתגבות.

הלבנה באמצעות חומרים ייעודיים

מלבד תהליך סיוד הגגות אשר מתבצע באופן מסורתי בעזרת אבקה משולבת במים, ישנה פעולה חלופית נוספת אשר נקראת "הלבנה". על כן, קיימת הלבנה אשר עשויה להתאים ליישום על גגות שטרם עברו תהליך זיפות, אך באותו העת ישנם חומרי הלבנה אשר כל מטרתם הינו לשימוש על גבי יריעות ביטומניות. את חומרי ההלבנמה תוכלו ליישם באמצעות מספר שכבות, במטרה להבטיח תוצאה מקסימלית. חשוב לציין כי לא כל צבע לבן נועד לצורך הלבנה שכן, ישנם חומרים המגיבים לזפת או לחילופין ליריעות קרמיות – באופן כזה בו יעילות האיטום תפחת.

פורסם על ידי