לבנות קריירה בעולם החינוך – תואר שני בייעוץ חינוכי

לבנות קריירה בעולם החינוך – תואר שני בייעוץ חינוכי

אחד השיקולים המרכזיים העומדים מאחורי הבחירות של אינספור אנשים בכל הנוגע למסלולי הלימודים הגבוהים אליהם הם נרשמים הוא שיקול התעסוקה לטווח הארוך – איזה מסלול לימודים יכניס אותנו לתחום מעניין ובעל ערך מוסף מבחינתנו, בו נוכל גם למצוא עבודה לאורך זמן ולבנות קריירה לטווח הארוך. עבור כל מי שעולם החינוך "מדבר אליהם" ונראה כמו הענף בו ירצו להתמחות, תואר שני בייעוץ חינוכי הוא מסלול שכדאי לבחון מקרוב

ערך מוסף אישי והכשרה מקצועית מבוקשת גם יחד – תואר שני בייעוץ חינוכי

במידה ואתם באים מעולם החינוך ובעלי תואר ראשון ותעודת הוראה, תואר שני בייעוץ חינוכי הוא מסלול שכדאי מאוד לבחון לעומק. מדובר בתכנית להכשרת יועצים חינוכיים – מקצוע מרכזי ומבוקש בעולם החינוך כיום – אשר כולל תואר שני במסלול עם תזה, מה שמאפשר לאחר מכן גם להמשיך ללימודי דוקטורט, במידה ומעוניינים בכך.

אך עוד לפני שמגיעים לדוקטורט, כדאי להבין את היתרונות המהותיים של תואר שני בעולם החינוך, הן מבחינת דרישות מערכת החינוך והשוק הפרטי גם יחד והן מבחינת התפתחות וצמיחה אישית –

בעולם החינוך הישראלי (כמו גם במדינות מערביות רבות נוספות), קיימים תקנים ייעודיים עבור אנשי חינוך המחזיקים בתואר שני. אנשי חינוך בעלי תואר שני מקבלים שכר גבוה יותר ותנאים טובים יותר, ובכל מקרה מדובר בדרך המרכזית להתפתח ולהתקדם במערכת החינוך אל עבר תפקידים משמעותיים וחשובים יותר. כאשר מדובר בתואר שני מחקרי (כלומר, כזה המשלב תזה) ובהתמחות הנחשבת מרכזית ומבוקשת כמו ייעוץ חינוכי, הערך המוסף של התואר אף משמעותי עוד יותר מבחינת אפשרויות הקידום ואפשרויות התעסוקה השונות הזמינות (כמו גם המשכורת והתנאים שהן כוללות).

ערך מוסף וצמיחה אישית כאנשי מקצוע בעולם החינוך

תואר שני בייעוץ חינוכי, לפחות כפי שנלמד במכללות המובילות בתחום החינוך בארץ, מציע כמובן לא רק אפשרויות קידום ומשכורות טובות יותר, אלא גם ערך מוסף אישי ומקצועי משמעותי ביותר – יועצים חינוכיים הם אנשי מקצוע המלווים ומייעצים למוסדות החינוך, ומסייעים לעצב את פני מוסד הלימודים (או מערכת החינוך כולה) ולהביא שינויים רצויים של ממש באופן בו רוכשים ילדים ובני נוער את השכלתם.

תואר זה כולל הן לימודים תיאורטיים והן לימודים מעשיים. החלק המעשי נערך במסגרת סדנאות ייעודיות שונות ובמסגרת עבודת שדה במוסדות  החינוך . כלומר, את התואר מסיימים כבר עם ניסיון מעשי בפועל בייעוץ חינוכי, מה שמקל משמעותית על ההשתלבות הראשונית בתעסוקה בתחום.

יועצות ויועצים חינוכיים מהווים חלק פעיל ומרכזי בעיצוב האקלים השורר בבית הספר או מוסד הלימוד. מבחינות רבות, אנשי מקצוע אלו מחזיקים בזכות ובכוח לעצב את סביבת הלימודים ותכניות הלימודים, ובכך משפיעים ישירות על חייהם ותהליך חינוכם של הילדים  ובני הנוער הלומדים באותו מוסד לימודים.

למידע נוסף אודות התכנית הכנסו לאתר מכללת אורנים המובילה בתחום החינוך בכתובת https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי