כרטיסי עובדים לצורך בדיקת נוכחות עובדים

כרטיסי עובדים לצורך בדיקת נוכחות עובדים

אחד הדברים החשובים ביותר בכל מקום העבודה הוא ללא ספק הנוכחות של העובדים. במקום עבודה המכיל לא מעט עובדים, למעסיק אין יכולת לבדוק איזה עובדים הגיעו למקום העבודה וכן, מתי הם הגיעו למקום העבודה ומתי הם יצאו ממקום העבודה בסוף יום העבודה. לכן, לא מעט מעסיקים בוחרים להנפיק כרטיסי עובדים לעובדים שלהם, אשר כל עובד נדרש להעביר אותם או לקרב אותם לקורא כרטיסים מיוחד שיזהה את העובד בהתאם לכרטיס ויעביר את המידע למערכת מידע מיוחדת שתפקידה היא לבדוק את נוכחות העובדים בכל יום מימי העבודה ואת שעות העבודה אשר הוא סיפק בכל יום עבודה.

כרטיס עובד לנוכחות – במה בעצם מדובר

כאמור, ישנם לא מעט מקומות עבודה גדולים, אשר לא קל לעקוב בהם אחרי הנוכחות של העובדים, אחרי שעות העבודה שכל עובד מספק במהלך יום עבודתו ועוד. לכן, הדבר הטוב ביותר עבור מקומות עבודה מעין אלה הוא הנפקת כרטיסי עובד עבור כלל העובדים שלהם. כרטיס העובד יכיל את הפרטים המזהים של כל עובד הכוללים בהם את שמו של העובד, שם משפחתו, מספר העובד, מספר תעודת הזהות של העובד וכמובן, תמונתו של העובד. את הכרטיס יידרש העובד להעביר בקורא כרטיסים אלקטרוניים מתאים בכל פעם שהוא נכנס למקום העבודה ובכל פעם שהוא יוצא ממקום העבודה. באמצעות הכרטיס, למעסיק יהיה דיווח על כל עובד שמגיע לעבודה ביום העבודה וכן, המעסיק ידע באיזה שעה כל עובד מגיע ובאיזה שעה כל עובד יוצא ממקום העבודה. כך בעצם כל מעסיק ידע כמה שעות עבודה כל עובד עבד במהלך יום העבודה ובמידה והשכר שלו נקבע על פי שכר שעתי, יהיה קל יותר לקבוע את שכרו החודשי. כמובן שכל עובד שיוצא באמצע יום העבודה יידרש להעביר את הכרטיס ולהעביר אותו בשנית כאשר הוא חוזר חזרה למקום העבודה.

היכן מנפיקים כרטיסי עובדים

הנפקת כרטיסי עובדים כיום היא מלאכה שכדאי לתת לטובים ביותר בתחום לבצע. בעוד שבעבר כרטיסי העובדים היו פשוטים באופן יחסי, הרי שכיום ניתן למצוא מגוון רחב של כרטיסי עובדים וזיהוי המותאמים לכל מערכת קריאת כרטיסים המצויה במקום עבודה כזה או אחר. ישנם כרטיסי פלסטיק עם פס מגנטי, ישנם כרטיסי פלסטיק המכילים מדבקה מיוחדת המאפשרת לקרוא אותם מקרוב, ישנם כרטיסים בעלי שבב אלקטרוני הקרויים גם כרטיסים חכמים ועוד. כל מעסיק יכול לבחור את הכרטיס המתאים ביותר עבור עובדיו, עבור מקום העובדה ועבור צרכיו השונים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי