כמה עולה ביטוח נהג חדש ואיך נוכל לחסוך במחיר

כמה עולה ביטוח נהג חדש ואיך נוכל לחסוך במחיר

הילד או הילדה הוציאו רישיון? נאחל לו מזל טוב ולכם תנחומים. מלבד לילות ללא שינה מרוב דאגה ושיחות חוזרות ונשנות לנסוע בזהירות, הדבר כרוך בהוצאות כספיות גבוהות. ביטוח נהג חדש תמיד יהיה גבוה יותר מביטוח לנהג ותיק. טעות נפוצה היא לבלבל בין נהג צעיר ונהג חדש. נהג צעיר הוא כל נהג שטרם מלאו לו 24, בעוד נהג חדש הוא מקבל רישיון ללא קשר לגילו ולמעשה רישיונו נחשב במשך שנתיים לרישיון על תנאי. הלקוח מחויב על פי חוק לדווח מידית לחברת הביטוח על הצטרפות נהג חדש לשימוש ברכב.

כמה זה הולך לעלות לנו?

מחיר ביטוח החובה עבור נהג צעיר ינוע בין 2400-2750 ₪ ועבור ביטוח לנהג חדש שעבר את גיל 24, תשלמו בין 1,800-2,200 ₪, נכון ל2019. עלייה של 600-1500 ₪ ממה שתשלמו כנהגים ותיקים ובוגרים. אך לא בכך מסתיים הסיפור. מכיוון שסטטיסטית נהגים חדשים מועדים יותר לתאונות, בעיקר נהגים צעירים המהווים כרבע מהמעורבים בתאונות למרות מספרם המועט יחסית על הכביש, רובנו נרצה לעשות ביטוח מקיף לרכב בו נוהג נהג חדש. גם כאן צפויה לכם הוצאה שיכולה להגיע עד 12,000 ₪ – הפרש של עד 6,000 ₪!  כדי להקל את רוע הגזירה, כדאי ללמוד היטב כמה גורמים שמשחקים תפקיד משמעותי כשבוחרים ביטוח רכב לנהג חדש וצעיר.

  1. הזהירות משתלמת – האם ידעתם שישנן חברות ביטוח שיוזילו את מחיר הביטוח ככל שהנהג הצעיר במשפחה ינהג בזהירות? טכנולוגיית איתוראן עוקבת אחרי נתוני הנהיגה ותוזיל את המחיר בהתאם לנהיגתו הבטוחה. כך גם תהיו בטוחים שילדיכם נוהגים בזהירות וגם תשלמו פחות. באופן כללי, נהגים עם רצף ביטוחי של 3 שנים ומעלה ללא תביעות ביטוח מקבלים הנחות משמעותיות במחיר ביטוח מקיף.
  • מערכות התראה ומיגון – התקנת מערכות בטיחות והתראה כמו מוביל-איי או אייוואקס יוזילו את הפרמיה בכ-15% וייתנו הנחה של 1500 ₪ באגרת רישוי הרכב במשך שנתיים. במקרים של ביטוח לנהג חדש או צעיר ההנחה תהיה משמעותית יותר. גם אמצעי מיגון נגד גניבות וחבלה כמו איתוראן, מערכות אזעקה ואימובילייזר יספקו הנחה.
  • ייתכן מאוד שהנהג (או הנהגת) הצעירים לא משתמשים ברכב שלכם, אלא קנו או קיבלו מכם רכב משלהם. חשוב לזכור שכשיש שני רכבים בבית, מחיר הביטוח מתקזז ביניהם, הקפידו לציין זאת כאשר אתם מבררים מחירי ביטוח מקיף.
  • היו צרכנים נבונים – ביטוח רכב נהג חדש אינו שונה מכל רכישה אחרת שאתם עושים. סקר שוק לפני קבלת החלטה הוא חשוב מאוד. היעזרו באפליקציות השוואת מחירים שונות או במחשבון הביטוח של משרד האוצר. חברות רבות יציעו לכם שירותים משלימים כמו שירותי דרך, ביטוח שמשות ודברים אזוטריים יותר. חישבו היטב למה אתם זקוקים באמת.

באדיבות: www.MasterBit.co.il

תמונה: shutterstock

פורסם על ידי