כמה מרוויח רתך

כמה מרוויח רתך

השכר הממוצע של רתכים היום זז בין 8,000 – 10,000 שקלים. הרמות של השכר משתנות בהתאמה אל הסוג של ההתמחות של הרתכים, למקום של העבודה בתעשייה וכן גם לשנים שהוא עובד שזה הוותק והניסיון המקצועי שיש לאנשי המקצוע. בדרך כלל, רתכים בתחילת הדרך שלהם מרוויחים בין 6,000 – 8,000 שקלים בחודש. לאחר צבירה של ניסיון מקצועי של בערך חמש שנים, אפשר להעלות את השכר. בשביל רתכים שהם ותיקים ומנוסים מאוד בתפקיד, כאלה בעלי ניסיון של מעל לעשר שנים, אפשר להגיע אפילו לרמות שכר שנעות בין 10,000 – 15,000 שקלים בחודש.

תפקיד הרתך

רתך בעצם אחראי על מספר עבודות מסגרות וריתוך בתעשייה. במסגרת התפקיד שלו, הוא מתכנן את הדרך של הייצור על ידי שרטוטים טכניים מאוד מפורטים והוא מייצר פרודוקטים מכמה חומרים ורכיבים שונים. כך למשל, הוא מכין קונסטרוקציות, מתקני ייצור לתעשייה, שערים ועוד. רתך נדרש לידע מאוד מעמיק, קודם כל, עם סוגים שונים ורבים חומרים כמו ריתוך אלומיניום  ,פלדה, טיטניום, נירוסטה, ועוד המון כדומה. הרתך נדרש להיות אדם בעל שלל טכניקות לצורך הריתוך והמסגור וגם ידע במכונות שונות כמו לדוגמה מכונות כיפוף, ניקוב ועוד. מעבר אל הפן הביצועי, לרתך נדרש גם חשיבה אסטרטגית, הוא צריך לבחור את דרכם של ריתוכים שלו בצורה היעילה ביותר בשביל להכיו את המוצר האיכותי ביותר אשר עומד בכל התקנים האוניברסליים של בטיחות ואיכות. תפקידו של רתך זה גם לפקח על התהליכים של הייצור וגם לספק מענה איכותי בזמן איתור של בעיות ותקלות.

רתכים בארגון

לרוב מקבלים רתכים שכר חודשי, אבל כאשר הם עובדים במפעלים ובארגונים מסוימים הם מקבלים שכר לפי  שעה. במקרים כאלה השכר של הרתכים בדרך שלל נע לאזור 45 שקלים לשעה. רתכים שהם מנוסים מאוד, יכולים להגיע אל שכר של בערך 50 שקל לשעה, מפתיע אה? רתכים מקצועיים יכולים לקבל המון הטבות נוספות לגבי השכר, כמו בונוסים ואפילו רכב מטעם המפעל.

מחסור ברתכים

במדינת ישראל קיים מחסור מאוד גדול בכל העוסקים במקצועות הטכנולוגיים, אחד מהם זה הרתכים. ההערכה היא שהיום יש מחסור ענק של כמעט אלפיים רתכים בכל התעשייה והשירות שלהם נדרשים בשלל מסגרות כמו מפעלים, אתרים של בנייה, מוסכים שונים ובחברת החשמל. בשביל להתמודד עם המחסור הזה באנשי המקצוע מציעים המון מפעלים שכר גבוה בשביל העובדים, בעיקר לכל אלה אשר הגיעו כבר עם ניסיון קודם בעבודות של ריתוך או לכל אלה אשר מחזיקים בתעודה מקצועית. יחד עם זאת, התחום של הריתוך פתוח גם לכל מיני מתחילים וגם לבוגרי קורסים אשר מעוניינים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בקריירה הטכנית. התחום של הריתוך הוא מגוון למדי, הוא כולל המון סוגי פרויקטים והוא משלב עבודה במפעל ויציאה לשטח.

פורסם על ידי