כל מה שרציתם לדעת על הזמנת ביובית בבת ים

כל מה שרציתם לדעת על הזמנת ביובית בבת ים

תקועים עם הצפה או סתימת ביוב ולא ממש יודעים מהיכן להתחיל ואיך לפתור את הבעיה? לאחר שתקראו את השורות הבאות תדעו בדיוק מה לעשות כשישנה בעיה במערכת הביוב ואיך לפתור את מירב הבעיות במהירות ובמחירים הוגנים.

מי אחראי על הטיפול בתקלות ביוב בבת ים?

אחת השאלות המרכזיות שנשאלות במקרים של סתימות או הצפות ביוב היא מי צריך לתקן את זה?

כדי לענות על השאלה חשוב להבחין בין תחומי האחריות הנפוצים. בעוד שברחובות בת ים האחריות הישירה היא על העירייה והיא זאת שמטפלת בתקלות ונושאת בעלויות, כאשר מדובר בנזק בתחום רכוש פרטי, האחריות היא על בעל הרכוש.

נשמע מסובך? הדוגמאות הבאות יעשו לכם סדר.

  1. הביוב התפרץ בקומה הראשונה בבניין מגורים? האחריות לתיקון היא על כל הדיירים והם אלה שצריכים לשאת בעלויות.
  2. ישנה תקלת ביוב בחצר בית פרטי? האחריות לטיפול בבעיה היא על בעל הנכס.

יחד עם זאת ישנם מקרים שלא ממש ברור מי צריך לשאת בעלויות מאחר שההצפה מתרחשת בגבול של הרחוב עם הנכס הפרטי (או המשותף כאשר מדובר בבניין מגורים). באופן כללי האחריות במקרה כזה תקבע על פי מיקום הסתימה כך שאם היא באזור הפרטי – האחריות על בעלי הזכויות בקרקע אך אם היא ברחוב, האחריות בדרך כלל תהיה של עיריית בת ים. אנו ממליצים לקרוא את המדריך בנושא אחריות הטיפול בבעיות ביוב ובכל מקרה תמיד אפשר להיוועץ עם 'מי בת ים' האחראים על הטיפול במערכות המים והביוב בבת ים בטלפון 1-800-65-00-11.

ביובית או אינסטלטור?

כאן ההבחנה מאוד פשוטה ובעוד שבמקרים של תקלות נקודתיות בתוך הבית או הדירה מומלץ בדרך כלל להזמין אינסטלטור, כאשר מתגלה תקלה בצינורות הביוב המרכזיים החיצוניים, יש צורך בהזמנת ביובית.

פעולה שמנוגדת לאופן שהוסבר עשויה לגבות מכם מחיר כספי יקר בעקבות הזמנת בעלי מקצוע שלא לצורך או במקרים של עלויות תיווך עבור שירות שיכולתם להזמין בעצמכם כבר בהתחלה (וכך גם לחסוך זמן חשוב).

מה צריך לדעת על הזמנת ביובית בבת ים?

להזמנת בעל המקצוע הנכון יש משמעות מאוד גבוהה על האיכות של השירות שתקבלו, המחיר שתשלמו וכמובן שעל איכות הפתרון.

בעוד שמרבית הבעיות מאוד פשוטות לטיפול וכל מה שצריך הוא לפתוח סתימות ולשטוף את קו הביוב באמצעות סילון מים, ישנן בעיות מורכבות יותר שאם לא יפתרו באופן מקצועי ויסודי, עשויות לחזור על עצמן מעת לעת.

לצערנו הרב במקרים רבים ישנם לקוחות ולעתים אפילו בעלי מקצוע שמעדיפים את הפתרון המהיר והזול שאינו מבטיח שהתקלה לא תשוב לבקר במועד מאוחר יותר.

כיצד תבטיחו שהפתרון שתקבלו יהיה מקיף ויענה על הציפיות? התשובה היא באמצעות אבחנת הבעיה. וככלל אצבע אפשר לומר שאם לפניכם תקלה ראשונה שלא התרחשה מעולם ושאתם יודעים בוודאות שמדובר במשהו נקודתי ורגעי, כנראה שאין צורך לבצע פעולות מורכבות פרט לפתיחת הסתימה.

לעומת זאת אם מדובר בבעיה חוזרת או אם אתם חוששים שמקור התקלה עדיין קיים (צינורות ישנים, שורשים בביוב וכיוצא בזה), חשוב לבצע אבחון מקיף של הבעיה ולהתאים לה פתרון קבוע שיכול לבוא במגוון צורות – החל מעקירת השורשים ועד חידוש צנרת הביוב.

כדי לבצע את התהליך באופן הטוב ביותר מומלץ להיעזר בספק שירותי ביובית (להזמנת ביובית בבת ים לחצו כאן) שמציע שירות מהיר ומסוגל לענות על מגוון צרכים ותקלות.

זכרו שמאחר ומדובר בשירות שהמחירים בעבורו משתנים בין ספק אחד לאחר, חשוב לבצע סקר שוק שכולל לפחות 3 הצעות מחיר ממפעילי ביובית שונים באזור בת ים. כמו כן חשוב להתאים את בעל המקצוע לאופי התקלה כך שאם לדוגמה מדובר ברחוב צר בבת ים או במקום נמוך כמו חניון, יש להזמין ביובית נמוכה שנחשבת לנפוצה פחות באופן יחסי.

כמה עולה ביובית בבת ים?

עלות שירות ביובית בבת ים נע בין 600 שקלים בממוצע לעד כמה אלפים אם כי חשוב לציין שברובם המכריע של המקרים, מדובר בתקלות שנחשבות פשוטות שהעלות עבור הטיפול בהן לא תעלה יותר מכמה מאות שקלים. במקרים מסובכים יותר של חידוש או החלפת צנרת וכן במקרים של צילום קווים וסתימות מורכבות, המחירים כבר יעלו בהתאם לזמן שדרוש לפתרון והציוד שישמש לכך.

צילום: מאתר 123rf

פורסם על ידי