כל מה שאתם חייבים לדעת על שימוע לפני פיטורין

כל מה שאתם חייבים לדעת על שימוע לפני פיטורין

לפני פיטורין מחויב המעסיק לספק לעובד שימוע ראשוני זאת על מנת שהעובד יקבל את ההזדמנות להשמיע את טיעוניו בגין המשך עבודתו במקום. לרוב, כאשר מעסיקים מבצעים שימוע העובד לא מבין את חומרת המצב, מגיע ללא מייצג והתוצאות כמו יודעות מראש- הוא לא רק מפוטר מעבודתו אלא גם מאבד את זכויותיו.

מוכר לכם? קיבלתם לאחרונה זימון לשימוע, פוטרתם ללא שימוע או שאולי השימוע התנהל בצורה לא חוקית או תקינה? כאן בדיוק חשוב לערב עורך דין מיומן ומושכל בתחום על מנת שזה ישיג לכם את כל זכויותיכם על פי חוק.

שימוע לפני פיטורין – מה עושים כאשר לא מקבלים אותו?

על פי החלטת בית הדין לעבודה ופסיקתו אסור לפטר עובד ללא שימוע לפני פיטורין. כאמור, אדם לפני פיטוריו רשאי להציג את טיעוניו ואם לא ניתן לו לעשות כן זה בהחלט מצב שאיננו חוקי ומצריך את התערבות החוק.

זכות השימוע עוסקת לא רק בפיטורין אלא נותנת הדגש גם בנושאי פגיעה בתנאי העבודה והרעתם. כשמדברים על הרעת תנאים מדברים בעיקר על שינוי מיקום עבודה, היקף עבודה ואפילו הפחתת השכר- במצב הנ"ל מחויב המעסיק לנהל שימוע לעובד לפני שמתקבל השינוי המהותי בתנאי העסקה ובפרט פיטורין.

שימוע לפני פיטורין או שינוי במקום עבודה ראשית יתחיל בהודעה בכתב בה המעסיק יספק את הזימון תוך זמן סביר לפני. זה חשוב כי כך העובד יוכל להתכונן ולהכין את עצמו היטב לשימוע. כמו כן יכלול המכתב את כל הפרטים, הנימוקים להפסקת העסקה או שינוי וצירוף מסמכים אם יש כאלו.

בנוסף תכלול ההודעה בכתב גם את הנסיבות ואת הנימוקים המוצקים לרבות תאריכים וכל מה שיחדד לעובד את הדברים ויספק לו תמונה שלמה. במהלך השימוע העובד יקבל את כל האפשרות להשמיע את דבריו וכן לשקול אותם בהתאם.

במידה והמעסיק יגיע עם החלטה ברורה לפיטורין לפני שבדק ושמע את טיעוניו של זה או אז אין מנוס ותידרש מעורבות עורך דין עם ידע וניסיון בתחום.

מתי חשוב לערב עורך דין בתהליך?

מעורבותו של עורך דין בנושאים הנ"ל הופכת בלתי נמנעת כאשר מפטרים אתכם ללא הסבר וללא שימוע אבל גם במצבים שבהם המעסיק כפי שכבר צוין מגיע עם החלטת פיטורין לפני שהקשיב לנימוקיכם.

עורך דין בתחום הנ"ל לא רק שיכול לסייע אלא להנחות אתכם בכל שלב ושלב ואם עדיין לא ניגשתם לשימוע הוא בהחלט יכול לסייע לכם ולשמש כמייצג שיודע ויכול לעמוד על זכויותיכם על הצד הטוב ביותר.

אז אם נשללה מכם הזכות לפיצויים ופיטורין כדין חשוב שלא תעשו זאת לבד, כבר בשלבים המוקדמים פנו אל עורך דין דיני עבודה שימזער עבורכם סיכונים ויספק לכם את מה שמגיע על פי חוק.

פורסם על ידי