כל כמה זמן כדאי להחליף צמיגים?

כל כמה זמן כדאי להחליף צמיגים?

ניתן לומר שהצמיגים הם הנקודת אחיזה של המכונית בכבישים ובגלל זה, זה המוצר החשוב ביותר לבטיחות של הרכב ושל הנוסעים בו, הם דואגים לכם ושומרים עליכם מתאונות ומפגעים. לכן מאוד מאוד חשוב לשמור גם עליהם. רוב האנשין נוטים להתייחס אל הצמיגים, רק כשיש תקר או מתי שנכשלים בטסט השנתי. אך צמיג שהוא ישן, שחוק או יבש מסכן אותנו סכנה ממשית מאוד! חשוב מאוד לבדוק את הצמיגים באופן תדיר, וגם להחליף אותם בזמן כמובן. רק תשימו לב אל האינדיקציות השונות אשר קשורות להחלפות צמיג שונות ומגוונות. למשל, צמיג אשר נוסעים איתו הרבה זמן וגם צמיג שכמעט ובכלל שלא נוסעים איתו, אכן יכולים לאבד את התקינות שלהם. הם האלה ששומרים על המסלול של הנסיעה הבטוח שלכם, ומאפשרים לכולם לבלום, או גם להאיץ, והם מתרגמים את כל הפעולות של המנוע וכלל יתר חלקי הרכב החשובים לנסיעה על הכביש.

אורך חיים של צמיג

אם אתם תבדקו באופן עקבי וסדיר פעם בשבוע את הלחץ של האוויר בצמיגים ברכב שלכם, או בכלל מדובר במקרים שלכם על צמיגים לאופנועים , או על צמיגים לקטנועים אתם תוכלו לשמור על הצמיגים במידה רבה, להאריך את השימוש בהם ולגלות לפני אם ישנה בעיה כלשהי. אם כבר אתם הגעתם להחליף את הצמיגים , כדאי מאוד שתבדקו את הגיל של הצמיגים ולא תקנו צמיגים אשר הגיל שלהם מעל שנה. אבל מאוד חשוב שתדעו בדיוק מתי צריך להחליף את הצמיגים שלכם, לפי הסוג המסוים של הרכב שלכם. בנוגע להחלפה של צמיגים ברכב פרטי ניתן לומר שיש לקנות צמיגים אשר גילם הוא מתחת לשנה. צריך וחייב להחליף לצמיגים חדשים בכל מקרה מהמקרים האלה, כאשר העומק של החריצים בסוליה נמצא מתחת לשניים וחצי מילימטר. אם אתם תחליפו צמיג אחד, אתם תצטרכו להחליף בנוסף את הצמיג השני על אותו הסרן ביחד, בשביל שהרכב יהיה מאוזן. אם אתם הגעתם אל הקילומטראז' המקסימלי אשר ציין היצרן על הצמיג. לאחר שעברו שלוש שנים מאז שהחלפתם את הצמיגים בזמן האחרון. אם יש לכם צמיג עם פנצ'ר שהוא ללא פנימית ואין את האפשרות לתקן אותו.

החלפת צמיגים לג'יפ

כאשר מדובר על רכב שטח, או רכב ארבע על ארבע ניתן לומר שהוא רכב בעל מאפיינים מיוחדים ושונים, כאשר הבולט שבהם הוא התיאום בין ארבעת הגלגלים בכל סיבוב של ההגה. במקרה של רכב ארבע על ארבע חייב להחליף את כל ארבעת הצמיגים, גם אם אך ורק אחד מהם מפונצר, אך מפני שכל ארבעת הצמיגים צריכים להיות זהים במדויק במידה. רצוי מאוד שהם יהיו גם מאותו הדגם וגם מאותו היצרן. אם הצמיגים לא מתאימים לגודל של הרכב. רצוי מאוד להחליף לצמיגי שטח אך ורק ביציאה אל נהיגת השטח ולהשתמש בצמיגים של הכביש כאשר אתם נוהגים על הכביש. צריך להחליף את הצמיגים במקרים שכל ארבעת הצמיגים לא זהים.

פורסם על ידי