כל המידע על העלמת מס

כל המידע על העלמת מס

אחת העבירות הפליליות החמורות ביותר והמוכרות ביותר היא עבירת העלמת מס. בכל יום ניתן למצוא בכותרות העיתונים וכן בחדשות הטלוויזיה דיווח על מקרים שונים של העלמות מס, הן בהיקפים גדולים והן בהיקפים קטנים. בחלק מהמקרים מעלימי המס הם מובילי דעת קהל לרבות דוגמניות, זמרים ואנשי ציבור.

חשוב מאוד לדעת כי העלמת מס נתפסת כעבירה פלילית חמורה מאוד כאשר העונשים על העבירה המדוברת גם הם חמורים ביותר. מבצע העבירה יכול להגיע למצב של עד שבע שנים ישיבה בכלא. מרבית מבצעי העבירה המדוברת הם אנשים נורמטיביים לחלוטין כאשר לא פעם כאמור הם מגיעים דווקא ממעמד גבוה, יחד עם זאת, מערכת המשפט בהחלט לא מקלה ראש גם כאשר מדובר על אנשים נורמטיביים ולא משנה מהו המעמד שלהם.

מהן עבירות מס טכניות ומהן עבירות מס מהותיות?

ניתן לחלק את עבירות העלמת מס לשתי קבוצות שונות כאשר כל קבוצה מייצגת מקרים אחרים: סוג עבירה אחת היא העלמת מס טכנית. מדובר על מקרה שבו עסק ולא משנה מה גודלו, העלים מס וביצע את העבירה לא במודע. מדובר על מקרים שבהם מעלים המס עשה זאת בשל חוסר בקיאות בחוקי המס. כלומר: העבירה בוצעה בתום לב כאשר לא הייתה מודעות לביצוע העבירה. עבירות מעין אלה יכולים לעבור בעלי עסקים קטנים המצויים בתחילת דרכם שעדיין לא מכירים את כל חוקי המס ועדיין לא התחילו לעבוד עם רואה חשבון ועוד.

סוג נוסף של עבירות העלמת מס הוא עבירות מס מהותית. מדובר על העלמת מס מכוונת כאשר מי שמבצע אותה מודיע היטב לכך שמדובר על עבירה פלילית לכל דבר. מדובר על פעולות מכוונות אשר כוללות בין היתר השמטת הכנסות, סיוע לאדם אחר לבצע עבירות מס, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ועוד.

מהם העונשים הצפויים למעלימי מס?

העלמת מס מהווה עבירה חמורה ביותר אשר גוררת אחריה ענישה לא מקילה. בישראל כיום מדובר על תופעה בהיקפים גדולים והעונשים עליה הינם כבדים ביותר וזאת בכדי ליצור הרתעה, במטרה להקטין את ממדי התופעה. תקופת המאסר בגין העלמת מס עומדת כיום על תקופה שיכולה להגיע לשבע שנים, כאשר יש עונשים שמגיעים גם בדמות קנסות גבוהים. למרות הרצון ליצור הרתעה, חשוב מאוד לדעת כי כל תיק נבדק בצורה פרטנית ואינדיבידואלית. הפרמטרים שלוקחים בחשבון הם מהו אופי המקרה והאם מדובר על העלמת מס טכנית או מהותית. כמו כן באים לידי ביטוי משתנים שונים לרבות: הנסיבות של המקרה, מיהו הנאשם אשר ביצע את העבירה, מה העבר שלו, עד כמה העבירה שלו מתוחכמת ומצביעה על כוונה תחילה, האם יש לו הרשעות קודמות בהעלמות מס, מהן הנסיבות האישיות שלו לרבות הגיל שלו, מצב משפחתי, מעמד ועוד.

מה תעשו אם עברתם עבירת העלמת מס?

כאמור, ישנן לא מעט עבירות מס טכניות אשר האדם שעבר את העבירה כלל לא היה מודע לכך שהוא עבר אותה ועל כן, אם אתם חשודים בעבירת העלמת מס, חשוב ביותר לבחור עורך דין מיסים מקצועי ומנוסה, אשר יסייע לכם בחקירה וכן בהליך המשפטי ויוציא אתכם עם העונש המינימלי או אפילו ללא עונש כלל, בהתאם לנסיבות המקרה.

אם אתם מחפשים עורך דין מיסים מקצועי ומנוסה בתחום שיסייע לכם בהתמודדות עם עבירות מעין אלה, בחרו בעורך דין עמית זיו.

 

פורסם על ידי