כל היתרונות של תוכנה לניהול לקוחות

כל היתרונות של תוכנה לניהול לקוחות

לקוחות הם כמובן אחד המשאבים החשובים ביותר של כל עסק. בלי לקוחות אין הכנסות, ובלי הכנסות אין לאף עסק זכות קיום. בדורות הקודמים בעלי עסקים הכירו באופן אישי את לקוחותיהם – הם ידעו בדיוק מה ההעדפות של כל אחד מהם, מהן הרגישויות שלהם, מה הם קנו בעבר ואילו מוצרים או שירותים עשויים לעניין אותם בעתיד ובחלק גדול מהמקרים גם היו שותפים לאירועים שונים בחייהם כגון חגיגות משפחתיות ועוד.

כיום הדבר כמובן בלתי אפשרי. גם בעסקים קטנים ישנם לקוחות רבים והיכרות אישית עם כל אחד מהם אינה אפשרית. בנוסף חשוב לזכור שבעידן הנוכחי חלק גדול מהאינטראקציות העסקיות מתבצעות אונליין, כך שאין מפגש פיזי בין בעל העסק והעובדים בו לבין אותם לקוחות – אם כי גם כך כמובן ניתן לאסוף לגביהם לא מעט מידע וזאת באמצעות תוכנה לניהול לקוחות.

אף לקוח פוטנציאלי לא הולך לאיבוד

בעזרת תוכנות לניהול לקוחות יכול כל בעל עסק – קטן, בינוני או גדול – בכל תחום לדעת שאף לקוח פוטנציאלי לא ילך לאיבוד. כל ליד רלוונטי נרשם אוטומטית במערכת, ובעזרת תוכנת ניהול הלקוחות ניתן לבצע מעקב אחריו ולוודא שהוא מטופל בהתאם לנהלי העסק.

המעקב המסודר מאפשר אינטראקציה אופטימלית, כזו שמייצרת בסיכוי גבוה מכירה – כשבזכות המידע אודות האדם שמאחורי הליד (למשל, איך הוא הגיע אלינו, מהו גילו, המגדר, מיקום גאוגרפי, פרטים ספציפיים שהוא סיפק לגבי עצמו ועוד) הפנייה אליו תהיה אישית ומדויקת.

שיפור השיווק

תוכנה לניהול לקוחות מספקת מידע יקר ערך גם בנוגע למקורות מהם מגיעים לעסק לקוחות פוטנציאליים. בדרך זו ניתן לדעת האם קמפיין מסוים הוא אכן אפקטיבי – אם למשל על בסיס התוכנה החשובה הנ"ל אנחנו מזהים לידים רבים מתוך ניוזלטר מסוים, ובנוסף רואים שאותם לידים מתאפיינים ביחס המרה גבוה, מן הסתם אותו ניוזלטר הוא הצלחה של ממש.

קשר עם לקוחות קיימים

תוכנה לניהול לקוחות מאפשרת לנו גם להשביח את הקשר עם לקוחות קיימים. למעשה לאותם אנשים שכבר רכשו מאיתנו מוצר או שירות יש פוטנציאל גבוה אפילו יותר מהלידים החדשים. מדובר באנשים שכבר מכירים אותנו, מאמינים בנו, מייחסים לעסק שלנו ערך גבוה ועל כן יש סיכוי טוב שהם ירכשו גם מוצרים נוספים ושירותים משלימים.

בהתאם ניתן להשתמש בתוכנות ניהול לקוחות כדי לפלח את הלקוחות הקיימים שיש סיכוי טוב במיוחד שירכשו מוצר חדש, וגם "סתם" כדי לשמור איתם על קשר בתדירות שנקבעה מראש וכך לשמר את המותג שלנו בתודעה שלהם.

איך לבחור תוכנה לניהול לקוחות?

בחירת תוכנה לניהול לקוחות חייבת להתבצע באופן מושכל. ישנן כמובן תוכנות רבות שמאפשרות ניהול לקוחות יעיל ומשתלם, והבחירה ביניהן היא בעיקר על סמך ממשק העבודה בהן (שחייב להיות ידידותי למשתמש כך שכל עובדי העסק יוכלו להפיק מקסימום תועלת מהתוכנה) והמחיר.

פורסם על ידי