כל הטיפים להתמודדות עם בעיות עור

כל הטיפים להתמודדות עם בעיות עור

העור הוא איבר חי והשכבה החיצונית המגנה על הגוף. הוא מורכב משלוש שכבות ומהווה כ-15% ממשקל הגוף. השמירה על העור חשובה מאוד הן למראה האסתטי והן לבריאות ולכן קיימים מוצרי טיפוח רבים להגנה על העור מפני השמש וזיהומים שונים. היות והעור מתחדש בלי הרף אפשר בהחלט להשפיע על ההרכב שלו כמו גמישות התאים והבראת העור.

לעור המצב – זה הזמן לטפל בבעיות העור

רבים סובלים במהלך החיים מבעיות עור שונות בין אם מדובר בבעיות כמו דלקות או אדמומיות, פריחה אלרגית או יבלות. חשוב לאתר את מקור הבעיה ולטפל בה לפני שהיא תסב נזק חמור לעור. בין הפרעות העור השכיחות ניתן לציין "אקנה" המופיעה במיוחד בעקבות שינויים הורמונאליים והתפרצות של הרפס, כוויות שהן תוצר של מגע בין עור לגורם חם משמש ועד מים רותחים, בעיות של אקזמה וסבוריאה ועוד. לרוב רופאי עור הם הכתובת לאיתור בעיות עור והם אלה שימליצו על הטיפול המומלץ בין אם מדובר בקרמים או פרוצדורות כירורגיות, טבליות שונות וטיפולים משלימים. יש אנשים שרגישים יותר לבעיות עור במיוחד בתקופות בחיים של שינויים הורמונאליים כמו אחרי לידות או גיל המעבר אצל נשים, בעלי עור רגיש ולעיתים תופעות עור הן גם תוצר של סגנון חיים כמו חשיפה לא מבוקרת לשמש.

מצולקים? זה בשבילכם!

"אקנה" הינה מני רבות של בעיות עור. מדובר בפצעונים המופיעים על הפנים והגוף במהלך גיל ההתבגרות אך גם בשלבים מאוחרים יותר. האקנה היא למעשה דלקת בבלוטות החלב כאשר הגוף מפריש הרבה שומנים שסותמים את זקיקי השיער. הבעיה היא לא רק באקנה עצמה אלא בצלקות. יש מי שקילפו את הפצעונים או טיפלו בהם בצורה לקויה וכעת מתמודדים עם צלקות עור לא מחמיאות כלל, כנ"ל לגבי צלקות שהן תוצאה של כוויות או פציעות, טיפול לייזר וכמובן ניתוחים.
צלקת היא סימן שפוגע בביטחון העצמי וכדאי לחפש מענה לטיפול ולטשטוש הצלקת. ישנן אופציות שונות לטיפול בצלקות מטיפולים קוסמטיים ועד שימוש בלייזר. הצלקת עשויה גם להעמיק עם הזמן, להיפתח ובכל אופן להסב אי נוחות ולכן, כדאי לטפל בהקדם. קיים ג'ל סיליקוני שקוף בעל פורמולה מיוחדת שתורמת למראה האסתטי ותוך כדי משטחת ומרככת את הצלקת ויכולה לשפר את הצבע ולצמצם את הגודל של הצלקת ואף להפחית גרד ואי נוחות שצלקות מביאות עמן.

זהירות, יבלת בדרך

תופעת עור לא נעימה שלא תמיד מפריעה דווקא ברמה האסתטית כמו הרמה התפקודית היא תופעה של יבלות ויראליות. יבלת ויראלית נוצר בעקבות וירוס הפפילומה האנושי ועשויה לגרום לכאבים וחוסר נוחות במיוחד בעת הליכה ובשימוש בנעליים סגורות. הן מבוגרים והן ילדים עלולים לקבל יבלות ויראליות בשכבת האפידרמיס המופיעה בדמות קשקשים או נקודות שחורות או משטח קשה על גבי העור, טקסטורה מחוספסת סביב הציפורנים והבהונות. קיימות בדיקות שונות לאבחון יבלות ויראליות אבל לרוב קל לזהות אותן כי יש להן מראה אופייני במיוחד של נקודות ונימים קמוטים שגורמים לכאב וחשוב לטפל באופן נקודתי מקומי ביבלת תוך ריכוך היבלת על ידי השריית הרגל באמבטיה או בקערה של מים ושפשוף היבלת. אבל הטיפול האפקטיבי ביבלות מסוג זה נעשה באמצעות חומצה מונכלורו-אצטית כאשר מבצעת פעולה של הירוליזה של חלבון הוירוס להעלמתו שכבה אחר שכבה.

בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם רופא עור בטרם מטפלים הן בצלקות והן ביבלות על מנת שימליץ עבורכם על הטיפול וכן לבדוק מה קיים בשוק שיכול להועיל לכם.

פורסם על ידי