כיצד תצליחו לעלות דופק ולשפר את סיבולת לב הריאה שלכם.

כיצד תצליחו לעלות דופק ולשפר את סיבולת לב הריאה שלכם.

מהי סיבולת לב ריאה?

אנשים מבצעים פעילות גופנית כחלק מחייהם בשל סיבות שונות, יש כאלה הרואים בה כדרך להשיל ממשקל גופם ולעלות את רמת הביטחון העצמי ויש כאלה המעוניינים לשמור על בריאותם. אחד המדדים המובילים בפיתוח כושר גופני הוא סיבולת לב ריאה המתייחסת ליכולתו של הגוף לבצע פעילויות גופניות או להתאמן למשך זמן ממושך מבלי לחוות תשישות או עייפות אך יש לה תרומה בריאותית וחשובה לגוף בשעה שהיא מסייעת לשיפור זרימת הדם, תורמת לירידה רצויה במשקל וכן מחזקת את שריר הלב ותורמת לשמירה על בריאותו.

כיצד ניתן לשפר את סיבולת לב הריאה?

על מנת לשפר את הסיבולת עליכן ליטול חלק בפעילויות שבהן אתם מעלים דופק, כדוגמת:

  • אימונים אירוביים – בצעו אימונים כדוגמת ריצה, רכיבה על אופני כושר מקצועיות , שחייה או הליכה מהירה כאשר המטרה היא לעלות את הקצב ואת משך האימון ככל שחולף הזמן.
  • אימון אינטרוולים – שלבו בשגרת האימונים שלכם פעילויות גופניות בעצימות גבוהה ופעילויות בעצימות נמוכה, אימון גופני משולב משפר את סיבולת לב הריאה וכן זרימת החמצן בכלי הדם.
  • עקביות – הקפידו על שגרת פעילות קבועה, השגת המטרה תלויה בראש ובראשונה ביכולת ההתמדה שלכם.

האם ניתן לבצע אימונים המשפרים את סיבולת לב הריאה גם בבית?

כפי שכבר הבנו בכדי לשפר את סיבולת לב הריאה שלכם וליהנות מהיכולת להתאמן לפרקי זמן ממושכים יותר וכן מבריאות טובה יותר עליכם לבצע אימונים אירוביים אשר תורמים לעליית הדופק. אימונים כאלה ניתן לבצע גם בזמן החופשי שלכם ובצורה נוחה מהבית באמצעות מכשירי כושר שונים כדוגמת אופני כושר, אליפטיקל, אופני ספינינג, מסלולי ריצה ועוד. אימון הדרגתי במכשירים אלה יוכל לתרום להשגת המטרות כאשר היתרון הברור הוא שאתם לא תלויים בשעות פתיחה של חדר כושר, זמינות הבייביסיטר, מזג האוויר או השארות במשך שעות נוספות בעבודה ותוכלו להתאמן בכל פעם שתחפצו בכך בזמן הנוח לכם.

מהו משך זמן האימון המומלץ?

אם המטרה שלכם הינה לשפר את סיבולת לב הריאה מומלץ לשלב בין אימונים אירוביים לאימונים אנאירוביים, כאשר אימון אירובי צריך להימשך לפחות 30 דקות על מנת שהוא ישיג את התוצאה הרצויה וכן מומלץ לבצע בין 4-6 אימונים בכל שבוע. להתאמת מכשיר הכושר המומלץ שיוכל להתאים לצרכים שלכם ולתקציב שלכם מומלץ לפנות לחנויות מתמחות כדוגמת LA SPORT בו תוכלו למצוא מגוון נרחב של מכשירי כושר שיסייעו לכם לעלות את הדופק ולהשיג את המטרה שאותה הצבתם לעצמכם.

 

 

פורסם על ידי