כיצד תייצרו לעצמכם תיק השקעות אופטימאלי?

כיצד תייצרו לעצמכם תיק השקעות אופטימאלי?

תיק השקעות פרטי, הוא ברוב המקרים תיק השקעות סולידי המשלב בתוכו מספר אפיקי השקעה מסורתיים המוצעים למשקיע על ידי יועץ השקעות שברוב המקרים גם מנהל את תיק ההשקעות עבור המשקיע. כפועל יוצא מכך, המשקיע הפרטי הממוצע, נאלץ להסתפק במוצרי השקעה פופולאריים בשוק ההון והוא איננו חשוף לאפיקי השקעה נוספים המתקיימים מחוץ לגבולות שוק ההון.

בשנים האחרונות, יותר ויותר משקיעים פרטיים בוחרים לפזר את השקעותיהם בין מספר סוגי השקעות המשלבים בין השקעה מסורתית באפיקי ההשקה השונים בשוק ההון לבין השקעה באפיקי השקעות אלטרנטיביות. תחום ההשקעות האלטרנטיביות משלב בתוכו אפיקי השקעה שונים ומגוונים שכל אחד מהם מגלם בתוכו פוטנציאל רווח משמעותי היכול למנף כל תיק השקעות כזה או אחר. בין יתר אפיקי ההשקעה העומדים לרשותכם בתחום ההשקעות האלטרנטיביות תוכלו למצוא מסלולי השקעה בענף הנדל"ן והתשתיות, מסלולי השקעה בחרות הייטק ומיזמי סטארט אפ וכדומה. השקעות אלו מיושמות בין היתר באמצעות שותפויות מוגבלות, קרנות גידור, קרנות הון- סיכון וכדומה.

השקעות אלטרנטיביות – מדוע חשוב לכלול אותן בתיק ההשקעות?

כאשר משקיע פרטי נדרש להחליט להיכן הוא מפנה את כספי ההשקעה העומדים לרשותו, ברוב המקרים, הוא יבחר ללכת על המוכר והידוע, ולכן, הוא עלול למצוא את עצמו עם תמהיל השקעות סולידי שמצד אחד מבטיח לו רמת סיכון נמוכה ומצד שני מעניק לו פוטנציאל רווח סולידי לאורך זמן. כמו כן, חשוב לציין שברוב המקרים, מנהלי תיקי השקעות ויועצי השקעות הפועלים מטעם בית השקעות כזה או אחר, אינם יחשפו את המשקיע לאפשרויות ההשקעה השונות העומדות לרשותו מחוץ לגבולות שוק ההון, וזאת מטעמי שמירת האינטרסים המובהקים של בית ההשקעות או גוף ההשקעות אותו הם מייצגים.

כפועל יוצא מכך, המשקיע הפרטי המעוניין להיחשף לאפיקי השקעה נוספים המגלמים בתוכם פוטנציאל רווח משמעותי, נדרש לפזר את השקעותיו בין תיק ההשקעות אותו הוא מנהל דרך בית ההשקעות לבין השקעה באחד ממסלולי ההשקעות העומדים לרשותו בתחום ההשקעות האלטרנטיביות. פעולה זו, תאפשר למשקיע הפרטי להיחשף לכל מסלולי ההשקעות המתנהלות מחוץ לגבולות שוק ההון ושעד לפני מספר שנים היו שמורים אך ורק למשקיעים אקסקלוסיביים היודעים לנתב ולמנף את כספי השקעותיהם.

צילום: pixabay

פורסם על ידי