כיצד ניתן לקדם את העסק באמצעות בחבילות שי לעובדים וללקוחות?

כיצד ניתן לקדם את העסק באמצעות בחבילות שי לעובדים וללקוחות?

אחד המרכיבים הקריטיים ביותר להצלחתו של כל עסק קטן, בינוני או גדול, הוא יחסי אנוש טובים, וספציפית יחסים טובים ויציבים בין המעסיק לעובדים ובין העסק ללקוחותיו השונים. אינספור ספרים וסדנאות נכתבו והועברו על יחסי אנוש בעסק, יצירת אווירה חיובית וקונסטרוקטיבית במקום העבודה, בנייה ושימוש של קשרי לקוחות וכו'. עם זאת, עדיין מדובר באתגר בכל פעם מחדש, אתגר אשר מצריך חשיבה יצירתית ופעולות אקטיביות מצד המנהלים והבעלים של העסק. אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר לשימור ובניית יחסי האנוש הללו היא באמצעות מחוות אישיות שונות. מחווה מרגשת ויעילה במיוחד בה משתמשים עסקים רבים היא הענקת מתנות וחבילות שי שונות, הן לעובדים והן ללקוחות. מהן היתרונות של מחוות מסוג אלו וכיצד דבר סמלי כמו הענקת חבילות שי לחג יכולה לקדם בפועל ובאופן משמעותי את העסק?

בניית יחסי ידידות והערכה קרובים – מארזי שי לחג ללקוחות ולעובדים

כאמור, אינספור בתי עסק בישראל (ובעולם כולו) נוהגים להעניק חבילות שי לעובדים וללקוחות, הן עבור חגים מרכזיים והן עבור אירועים נקודתיים. הסיבה לכך שעסקים רבים כל כך מאמצים שיטה זו היא מפני שהענקת מתנה היא דרך מצוינת לבנות ולבסס הערכה ואמון בין שני צדדים. מדובר במחווה אישית אשר חורגת מתחום האחריות ה"רשמית" של בית העסק, הן כלפי עובדיו והן כלפי לקוחותיו. סביר להניח שעובד אשר מקבל חבילת שי נאה ומפנקת לחג, למרות שהוא יודע היטב כי מעסיקו אינו מחויב להעניק לו דבר מעבר למשכורתו, יפתח יתר חיבה והערכה לאותו מעסיק, ובמידה והיחסים אינם טובים תשמש חבילת השי הזו כמחווה של פיוס והצעה לפתוח דף חלק.

כמובן שבמקרה של לקוחות ברור מיד כיצד הענקת מתנות או מארזי שי לחג או לאירוע אישי זה או אחר ישפר את מערכת היחסים בין שני הצדדים. כולנו, כצרכנים, רוכשים שירותים ומוצרים מאינספור בתי עסק שונים. קבלת חבילת שי תשים בעינינו את אותו ארגון או בית עסק במקום גבוה יותר מבחינת תשומת הלב שניתן לו, וסביר להניח שזה גם ירגש אותנו (לפחות קצת), ויבנה בראשנו תדמית חיובית ומפויסת יותר של אותו בית עסק. זה כמובן יגדיל את הסיכויים שנרצה לרכוש ממנו שוב בעתיד…

פוטנציאל להשפעה משמעותית על פעילות העסק

בעוד בעבר מחוות ומתנות למיניהן נחשבו למחווה נחמדה מצידם של מעסיקים, אך לא הרבה יותר מזה, כיום כבר קיימת הכרה רחבה בעולם הניהול כי מחוות מסוג זה הן בעלות פוטנציאל גדול הרבה יותר ממה ששיערו בעבר. בניית יחסים אישיים קרובים וחיוביים בין בית העסק לבין גורמים שונים בתוכו (דוגמת העובדים) או מחוץ לו (דוגמת הלקוחות) היא מרכיב מרכזי ומשמעותי הן עבור הפרודוקטיביות של אותו עסק והן עבור הבנייה והשימור של מצבת הלקוחות של העסק.

לכן, מהווים מארזי שי לחג השקעה רציונאלית של ממש מנקודת מבטם של מעסיקים ומנהלים – בתמורה להוצאה כספית זניחה יחסית (במונחים של הוצאות של עסק), ניתן לשפר באופן מוחשי ומורגש הן את האווירה ויחסי העבודה באותו מקום עבודה, והן את נכונותם של לקוחות רבים לרכוש שוב מאותו בית עסק.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי