כיצד נבחר פלנצ'ה?

כיצד נבחר פלנצ'ה?

הקהל הישראלי בשנים האחרונות הפך למי שמבין באוכל ויודע להכין אוכל טוב. עם הכניסה של הרשתות החברתיות, נדמה כאילו טכניקות בישול, אשר בעבר היו ידועות למתי מעט, הפכו לנחלת הכלל. פלנצה זה כלי בישול מדהים ומיוחד במינו. מדובר על כלי בישול המיועד לצליה בטמפרטורה גבוהה. כך שהיא מתאימה במיוחד למי שאוהבים להכין בשרים על האש וירקות צלויים במעט שמן. היתרון של הטכניקה הזו הוא שבמקום להשתמש בשמן כדי לטגן את חומרי הגלם, אנחנו משתמשים בכוח של האש כדי ליצור מעטפת פריכה ועשויה היטב, שעה שהחלק הפנימי של חומר הגלם, הירק או הבשר, נשארים רכים ופחות עשויים. הטכניקה הזו כמובן לא מתאימה לכל מקרה, אבל ישנם מאכלים אותם אי אפשר להכין בלי שיהיה לנו כלי מהסוג הזה. אם אתם רוצים לשמוע עוד על הטכניקה עצמה וכמובן, אם תרצו טיפים לרכישה של כלי הבישול המתאים לכם, מוזמנים להמשיך לקרוא.

כמה מילים על טכניקת הבישול

כבר דיברנו על כך בקצרה, אבל אם יורשה לנו אנחנו מעוניינים להאריך בנקודה הזו. כאמור, התפקיד של פלנצ'ה הוא מאוד ברור. אנחנו מניחים אותה על משטח חשמלי או על אש גלויה, תלוי במקרה כמובן. כאשר המטרה היא לחמם את המשטח לטמפרטורות גבוהות במיוחד. מה שמאפשר לנו ליצור חריכה של חומר גלם על המשטח. למשל, אם נרצה להכין סטיק טוב, משום שבדרך כלל מידת העשיה הרצויה היא מדיום-ריר, הדרך להגיע לתוצאה הזו היא על ידי צריבה בחום גבוה של נתח הבשר מבחוץ, שעה שבפנים מידת העשיה נמוכה יותר. כך אנחנו מקבלים את המרקם הנפלא של סטיק טוב. מבחוץ, יש טעם מעושן וחרוך של שומן הנתח הבא במגע עם משטח לוהט. מבפנים לעומת זאת, הנתח נשאר לא עשוי מדי ועסיסי במיוחד. אגב, אם נרצה להכין פיתות, נשתמש באותה הטכניקה. מה יוצר את בועת האוויר במרכז המאפה? המגע של הבצק הקר יחסית, עם החום של הפלנצ'ה. מה שפשוט מחמם את הבצק ויוצר כיס אוויר, מה שמאפשר לנו ליהנות מפיתה, קלאסית, כמו במאפייה.

אז איך בוחרים את הכלי המתאים ביותר לצרכים שלנו

קודם כל, חשוב לזכור כי השאלה היא תמיד האם אנחנו רוכשים את המשטח עצמו או אם אנחנו רוכשים משטח בתוספת לגוף חימום נפרד. יש לכל בחירה יתרונות אחרים. גוף חימום בודד יכול לשמש אותנו אם אנחנו נוהגים להכין מנגל בחצר או אם אנחנו יוצאים הרבה לשטח. אפשר כמובן לבחור במשטח מלווה בגוף חימום משלו. אגב, במסעדות אסיתיות, משתמשים בכלים מהסוג הזה, הרבה פעמים כדי להכין גריל בסגנון קוריאני וכיוצא באלו. ההמלצה שלנו היא בכל מקרה לשים לב ולרכוש מוצר עם משטח עטוף חומר המונע הדבקה של שאריות אוכל, כך שיהיה קל לשטוף אותו בתום השימוש. כמובן, אל תשכחו להמתין עד לקירור מלא של המשטח לפני השטיפה, אלא אם אתם רוצים לקבל כוויה כואבת במיוחד.

בנוסף, כדאי לבחור פלנצ'ה עם ידיות חסינות חום. כך שתוכלו להזיז את המגש ממקום למקום במידת הצורך. עוד אלמנט שיכול להשפיע הוא כמובן הגודל של פלאנצ'ה מקצועית. הגודל משנה בעיקר במידה ואתם מארחים הרבה ואתם מעוניינים לרכוש כלי בישול עם שטח פנים רחב, כך שאפשר יהיה להניח עליו חומרי גלם שונים ביחד, בלי בעיה. אגב, כדי לבדוק את מידות התנור שלכם כדי להיות בטוחים שהמגש יכול להיכנס בקלות לכל מקום בלי בעיה.

לבחור את הכלי הטוב ביותר של חברה מתקדמת

בסוף, לרכוש פלאנצ'ה זה לא משהו שעושים בכל יום. אנחנו מדברים על השקעה כספית ועל בחירה שצריכה להלום את הצרכים שלכם גם בטווח הרחוק. לכן, אם אתם בוחרים לרכוש פלאנצ'ה, כבר כדאי לבחור בחברה מקצועית, כזו שאפשר לסמוך על איכות המוצרים שלה.

פורסם על ידי