כיצד בוחרים עורך דין תאונות דרכים?

כיצד בוחרים עורך דין תאונות דרכים?

תאונות דרכים הן תאונות שיכולות להסב נזקים גופניים משמעותיים ביותר לכל אדם שמעורב בהן. במקרים קשים יותר הן גם עלולות לגבות חיי אדם. חשוב מאוד שכל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים ונפגע ידע כי לא משנה מהי הסיבה שבגינה התרחשה תאונת הדרכים, מכוח החוק אותו נפגע תאונות דרכים יכול להגיש תביעה לחברת הביטוח המבטחת את הרכב שהיה מעורב בתאונה. בכדי להגיש את התביעה המדוברת בצורה הטובה ביותר ובכדי להבין כיצד יש לפעול לאחר פגיעה בתאונת דרכים, חשוב מאוד לפנות לשירותו של עורך דין תאונת דרכים מקצועי ומנוסה בתחום, אשר ידע כיצד להכווין ולסייע, על מנת שיוכל לבנות תיק תביעת תאונות דרכים  בצורה הטובה ביותר אשר תשיג עבורו את הפיצויים המקסימליים המגיעים לו.

מי זכאי לפיצוי בגין תאונת דרכים?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מקנה זכאות לפיצויים בקרב כל אדם שנגרם לו נזק גוף עקב תאונת דרכים בלי קשר לשאלה מי אשם באותה התאונה. זכאות זו מתקיימת כאשר האירוע הוא תאונתי ולא כאשר הוא התרחש במתכוון. את הפיצוי ניתן לתבוע מחברת הביטוח אשר מבטחת את נהג הרכב בביטוח חובה על ידי נוסעי הרכב אשר נפגעו בתאונה או הולכי רגל אשר נפגעו על ידי אותו רכב. אם לרכב לא היה ביטוח חובה שכיסה את הנהיגה שלו במועד התאומה הרי שנוסעי הרכב או הולכי הרגל שנפגעו יכולים להגיש את התביעה לקרנית שהיא קרן פיצויים שהוקמו על ידי חוק הפלת"ד במיוחד עבור מקרים מעין אלה.

חשוב לדעת כי חברות הביטוח אינן אוהבות לשלם פיצויים בגין תביעות שכאלה ולא פעם הן יעשו הכל בכדי שלא לשלם את הפיצויים המגיעים לאותו האדם בשל סיבות שונות. על כן, ניתן לומר כי הגשה עצמאית של תביעות מעין אלה, לא תמיד תשיג עבורכם את מלוא הפיצויים או פיצויים בכלל שכן, בכדי להתנהל בצורה נכונה מול חברות הביטוח הללו יש צורך באיש מקצוע שמכיר היטב את הסיבות שבגינן חברות הביטוח מסרבות לתביעות מעין אלה וכן, כיצד להתמודד עימן.

איזה סכומים ניתן לקבל כפיצוי בגין תאונת דרכים?

המטרה של עורך דין מומחה לתאונות דרכים אשר מייצג נפגעי גוף היא להשיג לכל נפגע את הפיצויים המרביים, בין היתר כי השכר שלו נגזר מאחוזים מהפיצויים אשר הנפגע יקבל. אם אתם תוהים איזה סכום פיצויים אתם יכולים לקבל, הרי שהדבר יהיה תלוי בעד כמה עורך הדין שתבחרו יהיה מקצועי ומנוסה בתחום המדובר, עד כמה הוא ילווה אתכם בצורה נכונה ועוד.

ראשי הנזק המרכזיים בתאונות דרכים יהיו:

  • נזק ללא ממוני שהוא למעשה כאב וסבל. ישנה נוסחה מדויקת המבוססת על הגיל של הנפגע, על שיעור הנכות שלו ועל משך האשפוז שלו.
  • נזק נוסף הוא נזק בגין ההוצאות על תאונות דרכים, בין היתר: תשלום באמבולנס, תרופות, ביקורים אצל רופאים, מוניות, דלק, אביזרי עזר אורתופדיים, חניות ועוד.
  • נזק נוסף שניתן לתבוע בגינו הוא הפסדי שכר. עורך דין תאונות דרכים מקצועי ידע כיצד לספק טיעונים איכותיים בכל הנוגע להפסדי שכר בעבר וכן אבדן השתכרות ואבדן שכר השתכרות בעתיד וזאת כתוצאה מהפגיעה בתאונה.
  • גם כאשר אדם נעזר באמצעות שכר או בבני המשפחה שלו או חבריו, הרי שהוא יהיה זכאי לפיצוי שמשקף את מאמצי המשפחה בכפוף לראיות לעזרה המדוברת.
  • עורך דין תאונות דרכים אשר מייצג את הנפגע, יידרש לספק את כל הראיות הנדרשות בכדי להוכיח את מצבו, את היקף הפגיעה שלו, את כל הצרכים שלו ועוד וזאת בכדי להשיג עבורו את הפיצויים המקסימליים בגין מצבו.

מתי יש לפנות לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים?

חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים כמה שיותר סמוך למועד התרחשות התאונה וזאת בכדי שהוא יסייע לכם בהכנת תשתית מתאימה לקבלת הפיצויים וכן יעניק לכם את ההדרכה וההכוונה המתאימה בכל הנוגע להתנהלות שלכם אל מול גורמים שונים לרבות: האמבולנס אשר יפנה אתכם ממקום התאונה, הרופאים שיבדקו אתכם ועוד.

בכדי שעורך הדין כאמור אכן יסייע לכם, יש לוודא כי מדובר על עורך דין מקצועי, מומחה בתחום, שיש לו לא מעט המלצות של לקוחות אשר הוא השיג עבורם את מקסימום הפיצויים.

 

פורסם על ידי