ישר למים: מעיינות בגולן שחייבים לבקר בהם 

ישר למים: מעיינות בגולן שחייבים לבקר בהם 

איזה חום, מרגיש שהקיץ הקרוב הולך להיות אפילו חם יותר מהרגיל. מצד שני, לא יצאנו לטייל כבר למעלה משנה ואין ספק שכולנו מתגעגעים לנסיעות הארוכות, לעצירות בתצפיות המרהיבות, למסלולים ועוד. אז מה עושים? מוצאים מעיינות בגולן בסביבה הקרובה למקום בו מתכננים ללון, ונהנים מטיול קריר וצונן גם בימים הכי חמים של יולי-אוגוסט.  

4 מעיינות בגולן ששווה להכיר 

בימים בהם אי אפשר לטוס לבקר בחו"ל, כדאי לצאת ולגלות את הנקודות המדהימות שיש גם למדינה הקטנה שלנו להציע. כשמדובר בנופים מרהיבים ומעיינות צוננים, הגולן הוא מצטיין אמיתי. כדי לעזור לכם להתמצא יותר, אספנו 4 המלצות על מעיינות בגולן שחבל לפספס: 

  • עין פיק – זוהי בריכה מלבנית קטנה יחסית בעומק של 1.2 מטרים. לפני שמגיעים אל המעיין יש ללכת במסלול קצרצר וקליל שמתחיל בשרידי כפר סורי בקרבת מקום בעל אותו שם. משם, יורדות מדרגות שלצידן אמת מים קטנה נוספת, עד שמגיעים לבריכה עצמה. למיטיבי לכת קיימת אופציה להמשיך מהמדרגות למסלול החוצה את תוואי הנחל, ממשיך לקיבוץ אפיק ומסתיים בחנייה כמסלול מעגלי.  
  • מעיין כנף – שלוש בריכות רדודות מרכיבות את המעיין הקסום הזה. הבריכות כולן שופצו לזכרו של אשי נוביק ז"ל על ידי חבריו מהמושב 'כנף' הסמוך למקום. מלבד המעיינות תמצאו חורשה קטנה ומוצללת לפיקניקים ומנוחה, שולחנות פיקניק מסודרים ואף דרך נגישה לכיסאות גלגלים עד המים. אם כבר נמצאים במקום שווה לבקר גם בשרידי בית הכנסת העתיק שנמצא מאה מטרים משם.  
  • מעיינות סלוקיה – סמוך לקצרין נמצא מתחם ובו כמה בריכות ופלגי מים רדודים, מקום מושלם למשפחות עם ילדים בימי קיץ חמים שכאלו. המקום מוסדר ומאופיין גם במקומות מוצללים ונעימים.  
  • עין מוקש – סמוך לעין זיוון שוכן המעיין הענק עין מוקש, בעומק של כשמונה מטרים. בין מעיינות בגולן מעיין זה נחשב לגדולים ביותר, והוא מתמלא לחלוטין אחרי החורף. פחות מתאים לילדים ויותר למבוגרים וכאלו שיודעים לשחות. לא רחוק שם נמצאים שרידיה של תעלת נ.ט ישנה מימי המלחמות על השטח. בתוכה זורמים מעט מים ואפשר לתצפת על מגוון בעלי חיים שנהנים ממנה. 

טיול לגולן בכל זמן 

מלבד מעיינות בגולן מציע האזור הצפוני שפע של הרים, יקבים, מסלולים ואטרקציות שכל אחד יוכל ליהנות הם. עובדה הופכת טיול בגולן לאפשרי ומומלץ בכל עונות השנה  בקיץ החם ישנם מעיינות קרירים ונעימים, ובחורף כדאי לצאת לסיור ביקב וללמוד על תהליך הייצור בזמן שבחוץ יורד גשם. זוהי קפיצה קטנה לחו"ל בלי להגיע לנתב"ג ובלי לשבת במטוס כמה שעות  שעת נסיעה קצרה זה כל מה שצריך כדי להרגיש בארץ אחרת.  

פורסם על ידי