יישור שיניים שקוף – חמישה דברים שכדאי לדעת

יישור שיניים שקוף – חמישה דברים שכדאי לדעת

תחום האורתודנטיה הולך ומתפתח במהירות, בעשור האחרון החלו המומחים להציע שיטות חדשניות ואיכותיות ליישור שיניים, ביניהן שיטת אינויזיליין. כדאי לדעת כי ניתן לעבור טיפל חדשני ללא גשר ממתכת או סמכים בולטים לעין, הטיפולים החדשניים ועתירי הטכנולוגיה מיועדים לבני נוער ולמבוגרים. לפניכם 5 דברים שכדאי לדעת על יישור שיניים שקוף.

פתרון מושלם לשיניים ישרות ולאסתטיקה נהדרת

שיטת הטיפול החדשנית הנקראת אינויזליין (Invisalign) מיועדת למבוגרים ולמתבגרים, בשיטה זו מייצרים קשתיות שקופות לאחר תכנון הטיפול באמצעות המחשב. הקשתיות מותאמות לפיו של המטופל, ואחת לשבועיים בערך יש להחליף קשתית, עד להשלמת הטיפול. זו שיטה חדשנית ויעילה, באמצעותה יכולים בני נוער ומבוגרים לזכות בחיוך אסתטי מושלם, בלי לסבול ממראה של סמכים ממתכת.

שיתוף פעולה מצד המטופל

שיטת אינויזליין מחייבת שיתוף פעולה מלא מצד המטופל על מנת שהטיפול יצליח. לכן, חשוב לדעת כי יש להשתמש בקשתיות השקופות במשך כ-22 שעות ביממה, ניתן להוריד את הקשתיות בזמן אכילה, צחצוח שיניים וכדומה. לכל קשתית יש תפקיד מסוים על מנת להוביל לתוצאה הרצויה ולחיוך המושלם.

כאמור, הצלחת הטיפול תלויה בשיתוף פעולה מלא מצד המטופל, לכן אם בוחרים בשיטה זו עבור הילד, על ההורים להקפיד כי הוא משתמש בקשתיות השקופות כל היום, ומקפיד על הנחיות האורתודנט, וכמובן על צחצוח שיניו.

צפי למשך הטיפול

זמן הטיפול משתנה בין מטופל אחד לאחר, עם זאת ברוב המקרים הטיפול נמשך כשנה עד שנה וחצי. במקרים מורכבים משך הטיפול עשוי להתארך ולהגיע לשנתיים, במקרים קלים יחסית הטיפול קצר יותר ועשוי להימשך מספר חודשים בלבד.

ברוב השיטות ליישור שיניים זמן הטיפול הוא לפחות מספר חודשים, ולרוב כשנה וחצי. משך הטיפול משתנה בגלל גורמים כמו ליקויי סגר חמורים, מורכבות הטיפול, מצב הפה והשיניים ועוד.

האם הטיפול גורם לכאבים?

בטיפול יישור שיניים שקוף יש להרכיב קשתיות מיוחדות כ-22 שעות ביום, 7 ימים בשבוע. הטיפול עצמו, בהשוואה לשיטות אחרות כמו גשר לשיניים, אינו גורם לכאבים או לחתכים בחניכיים. עם זאת, יש להתרגל לשימוש בקשתיות השקופות, ויתכן במקרים מסוימים כי המטופל יחוש מעט כאב במהלך השימוש בקשתית הראשונה.

כדאי לדעת כי בקשתיות השקופות מפעילים בכל פעם לחץ על שן אחת או קבוצת שיניים, ולא על כולן, לכן הטיפול אינו מכאיב.

כמה עולה הטיפול?

עלויות הטיפול ליישור שיניים שקוף משתנות ממטופל אחד לאחר בהתאם למורכבות הטיפול, משך הטיפול ומומחיות הרופא. מאחר ושיטה זו חדשה ונעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, הטיפול לרוב יהיה יקר יותר בהשוואה לשיטות יישור שיניים אחרות, אך ניתן להעריך את עלות הטיפול רק לאחר אבחון מקצועי במרפאה.

אורתודנט מומחה יכול להציע מגוון שיטות ליישור שיניים, יש גם שלל אפשרויות תשלום, לכן כל אחד יכול לעבור את הטיפול, אך מומלץ לבחור מומחה מקצועי ובעל מוניטין בתחום.

פורסם על ידי