יישור שיניים נסתר: השיטה שמאפשרת ליישר, גם אחרי שאתה מתבגר!

יישור שיניים נסתר: השיטה שמאפשרת ליישר, גם אחרי שאתה מתבגר!

כידוע, ישנם שני אזורים בפנים האנושיות אשר מושכים את תשומת הלב המיידית של אנשים כשהם פוגשים אותנו בפעם הראשונה – שני אזורים אלו הם העיניים והפה. בגלל שחלקים נעים מושכים תשומת לב רבה יותר, השפתיים הנעות בזמן הדיבור גורמות לכך שמרבית תשומת הלב תמוקד בו. וכאן, אם השיניים שלכם אינן ישרות, אתם נמצאים בדילמה – תשומת הלב נמשכת אל שיניכם (שכאמור, אינן מיושרות), מצד שני, אם תיישרו אותם באמצעות גשר גלוי הנראה לעין, תיראו מגוחכים למדי, כי מה לאנשים בוגרים ולגשר? גשר, כך לפחות טוענת הסטיגמה, שייך לגיל ההתבגרות, לא?

הרשו לנו להפתיע אתכם – בין 15 ל-30 אחוזים מטיפולי יישור השיניים מתבצעים מבוגרים (בני 18 ומעלה) והמספר עולה בהתמדה, מכיוון שיותר ויותר מבוגרים מבינים כי אמנם גיל ההתבגרות נמצא הרחק מאחוריהם, אבל עדיין ניתן (שלא לומר – רצוי!) לעבור תהליך יישור שיניים, כדי להביא את שיניהם למצב הבריא שבו הן צריכות להיות. ברור למדי, שבל הנסיבות המיוחדות, קיימים גם הבדלים בין יישור שיניים למבוגרים לבין התהליך המקביל כשהוא מתרחש בגיל ההתבגרות. למשל, הצורך בקיצור משך הזמן שהתהליך אורך או הצורך בשימוש בשיטת יישור שיניים שהיא בלתי מורגשת למטופל ולסביבה. מאחר והטיפול ממוקד באנשים בוגרים, מרבית שיטות יישור השיניים הגלויות אינן מתאימות למצב. כאן, מגיעה שיטת MTM לעזרה.

מהי שיטת MTM?

MTM היא בשיטה מהפכנית ליישור שיניים למבוגרים, שמיועדת למטופלים שלהם צפיפות שיניים קלה (עד ל-6 מ"מ), מטופלים אשר עברו טיפול יישור השיניים בעבר, או מטופלים אשר סובלים משקע או מבליטה קלים בשיניהם הקדמיות, בין אם העליונות ובין אם התחתונות. שיטת MTM מאפשרת את יישור השיניים בדרך נסתרת, ללא צורך בגשר גלוי או שימוש בגומיות. בניגוד לשיטות היישור השיניים האחרות, הגלויות, בשיטת זו, מודבק מכשיר היישור בצידן הפנימי של השיניים, כשהוא נסתר מהעין לגמרי. יתירה מכך, עובי הסמך אשר מולבש על השן כמ"מ בודד,ולכן, הוא אינו פוגע או מפריע לרקמות הרכות. מרכיב חשוב הנוסף בשיטה הוא קשת היישור – החוט המקשר בין סמכי היישור המוצמדים לשיניים. לחוט זה גמישות וזיכרון, לכן, כאשר הוא מחבר בין הסמכים שעל השיניים שחרגו ממקומן, הוא תמיד ישאף לשוב למצב המקורי – צורת הקשת. כמובן, שיחד איתו, הוא גם יזיז וימשוך את השן למקומה.

יישור שיניים בשיטת MTM למבוגרים במרפאת ד"ר זיידמן

ד"ר אלון זיידמן הינו בעל תואר MSc מסטר ליישור שיניים פנימי מטעם אוניברסיטת "פדריקו השני", איטליה, שהוסמך מטעם חברת DENTSPLY בשיטת MTM ליישור שיניים ללא עקבות. כמו כן, הוסמך ד"ר זיידמן על ידי חברת אינקוגניטו העולמית לביצוע טיפולים בבעיות צפיפות שיניים ובבעיות סגר.

פורסם על ידי