יוקרה היא שם המשחק: מה כדאי לבדוק כשמשווים בין כרטיסי אשראי יוקרתיים?

יוקרה היא שם המשחק: מה כדאי לבדוק כשמשווים בין כרטיסי אשראי יוקרתיים?

משתייכים למועדון האקסקלוסיבי של כרטיסי אשראי יוקרתיים ומעוניינים להזמין אחד חדש? כך תבחרו את זה המתאים ביותר עבורכם, שגם יעניק לכם מגוון הטבות שוות

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

מעיין מליח

בעולם הדינמי של כרטיסי האשראי, צורת התשלום המקובלת והנפוצה בישראל ובעולם, קיימת קבוצה נבחרת שאלו שזוכים להשתייך אליה, נהנים מחיים טובים באמת. זוהי כמובן קבוצת כרטיסי האשראי היוקרתיים. כרטיסים אלו, בשונה מהכרטיסים המוכרים והנפוצים יותר בשוק, הם מעין סמל סטטוס ומפתח לעולם שכולו פאר, שדרוג ושפע. אז מה מייחד אותם, למי הם מיועדים ומה מומלץ לבדוק ולהשוות לפני שבוחרים באחד? הישארו איתנו.

 

מה בעצם הופך כרטיס אשראי ליוקרתי?

כרטיס אשראי פרימיום כמו למשל, כרטיס הפלטינה היוקרתי שמציעה "אמריקן אקספרס", מעניק שלל הטבות למחזיקים בו. ראשית, זוכה בעל הכרטיס ליהנות ממסגרת אשראי הגבוהה משמעותית מאלו המקובלות בכרטיסי האשראי הרגילים, מה שמאפשר לו להוציא הרבה יותר כסף, בהתאם למעמדו הכלכלי הגבוה. לצד זאת, הוא נהנה מתוכנית הטבות מיוחדת, בה ההוצאות שממילא מוצאות בכרטיס, מומרות להטבות שוות בקניות, ברכישת כרטיסי טיסה לחו"ל (או שדרוג טיסה קיימת), בהזמנת חופשה באחד מ-1,000 בתי מלון וריזורטים מהמפוארים ביותר בעולם ובכניסה לטרקלינים בשדות תעופה שונים ברחבי העולם, זאת לצד קבלת שירות קונסיירז' ייחודי הניתן 24/7, ומעניק ייעוץ, סיוע ומידע על מסעדות, הופעות, בילויים שונים ועוד.

למעשה, החזקה בכרטיס אשראי יוקרתי מאפשרת כניסה לעולם שלם של בלעדיות ושדרוגים. עם זאת, מדובר באורח חיים שמתאפשר בעיקר לאלו המחפשים מענה מידי, אישי ומדויק לרצונותיהם המיוחדים וגם יכולים להרשות זאת לעצמם.

אילו סוגי כרטיסי יוקרה קיימים?

חברת אמריקן אקספרס, אחת מהחלוצות הגדולות יותר בעולם בתחום, מציעה כמה כרטיסי אשראי יוקרתיים וביניהם כרטיס הפלטינה הנחשק, אותו כבר ציינו קודם לכן, כרטיס Fly card וכרטיס הסנטוריון, המיועד במיוחד לאלפיון העליון.

 

כרטיס הפלטינה, כאמור, מאפשר גישה למגוון הטבות כגון Platinum travel – שירות קונסיירז' ייחודי לאלו הנוהגים לנסוע ברחבי העולם הפעיל 24/7, מסייע בכל סידורי הנסיעות, בין אם פרטיות ובין אם למטרות עבודה, במהירות ובקלות, ומעניק הטבות ושדרוגים בטיסות, בבתי המלון היוקרתיים ובטרקלינים.

כרטיס הפליי קארד הוא כרטיס פלטינום שפועל בשיתוף אל על ומאפשר לצבור נקודות למועדון הנוסע המתמיד של החברה, ביחס ההמרה הטוב בישראל. מצטרפים חדשים לכרטיס יקבלו במתנה עד 5,000 נקודות הנוסע המתמיד על הצטרפותם, לצד יחס צבירה כפול ברשתות כמו שופרסל או תחנות סונול, או יחס מחומש בחנויות סמסונג, לדוגמה, וגם בכרטיס זה יקבלו המשתמשים גישה לשירות הקונסיירז' הפרטי.

כרטיס הסנטוריון פחות פופולרי ולעיתים אף אפוף מעט מסתורין. מדוע? כיוון שההחזקה בו מהווה אינדיקציה למעמד נחשק ולידיעה כי בעליו של הכרטיס עמדו בקריטריונים מאוד ספציפיים לשם קבלתו. ההטבות והשדרוגים שהוא מעניק נשמרים תחת מעטה סודיות מסוים, מה שהופך אותו למסקרן עוד יותר.

אז איך לבחור את הכרטיס הנכון?

בחירת הכרטיס תעשה בראש ובראשונה לפי רמת ההכנסה וסוגי ההוצאות שלכם. אם למשל אורח חייכם כולל נסיעות מרובות, ביקור בשדות תעופה שונים ברחבי העולם, לינה במלונות וביצוע עסקים שונים, הרי שמומלץ במקרה זה לבחור בכרטיס שיעניק חוויה מותאמת אישית ויפעל להעשרת אורח חייכם ושדרוגם, לפי צרכיכם הספציפיים. אם לעומת זאת, אתם זקוקים לתזרים שוטף לניהול פיננסי של הבית או העסק, מומלץ לבחור באחד פשוט יותר שמציע מסגרת אשראי מתאימה, כמו גם את החופש בנטילת הלוואות באופן קבוע בריביות נמוכות.

זאת ועוד, מומלץ לבחון גם את סוג ההטבות המתקבלות, אופן צבירה ומימוש הנקודות ויחס המרתן בצורה שתואמת את ההעדפותיכם הצרכניות, כדי להבטיח שתקבלו את המקסימום מכרטיס האשראי אותו בחרתם. לבסוף, בעוד שעלות היא לעתים קרובות הגורם המרכזי בבחירת כרטיסי אשראי, כשזה נוגע לכרטיסי הפרימיום בפרט, היא הופכת לשיקול טריוויאלי. הערך האמיתי של כרטיס אשראי יוקרתי טמון בחוויות ובהטבות שהוא מציע, ולעתים קרובות עולה בהרבה על העמלות הנומינליות.

לסיכום, אין ספק כי כרטיסי היוקרה לא מתאימים לכל משק בית בישראל ואפילו לא לרובם. אך אם אתם מבני המזל שיכולים ליהנות ממועדון אקסקלוסיבי זה, הקפידו למצות אותו עד תום; לבחור בזה הנכון ביותר עבורכם, לצבור נקודות ולממשן כדי לקבל שדרוגים בכל שלב. תהנו!

 

*בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

פורסם על ידי