יועץ בטיחות לבריכה

יועץ בטיחות לבריכה

מהו תפקידו של יועץ ברכות? מהן הדרישות לקבלת אישור בטיחות לבריכה? מה כוללת עבודתו של יועץ בטיחות לבריכה?

מדי קיץ מתרחשים מקרי טביעה קשים בבריכות ברחבי הארץ, אשר רובם מסתיימים במוות. בקיץ הישראלי בריכות שחייה הן אחד הפתרונות הטובים ביותר להתמודד עם החום, אך ברגע אחד עלול בילוי תמים בבריכה להפוך לאסון. התאונות העלולות להתרחש בבריכה הן לא רק כתוצאה מטביעה, אלא גם בשל הרעלה כתוצאה מחשיפה לכימיקלים, התחשמלות הנגרמת ממערכת חשמל לא תקינה ועוד. חוק הרישוי לשנת 2013 מגדיר את סוגי ברכות השחייה אשר מחויבות ברישוי עסקים. בכדי לקבל רישיון להפעלת ברכה יש צורך להבטיח כי ננקטו בה כל הצעדים להבטחת שלומם של המבקרים בה בכל רגע.

יועץ בריכות

בריכה מוגדרת על ידי החוק כ"בריכת שחייה לרבות מאגר מים המשמש לשחייה ולנופש מים, לרבות בריכה המצויה בפארק מים ולמעט בריכה המשמשת עד ארבע יחידות אירוח למטרות נופש". על כל בריכת שחייה לקבל רישיון עסק בכדי להיות פתוחה לקהל, ביניהן: בריכות בקאנטרי קלאב, בתי מלון, פארקי מים ועוד. תוקף הרישיון מתחדש אחת לשלוש שנים, והפרמטרים הנבדקים לצורך הענקת הרישיון הם: טיפול באיכות המים, בטיחות וגהות, תחזוקה וניקיון, אבטחה ועוד. בנוסף, כאשר יועץ בטיחות לבריכה מתבקש לאשר בריכת שחייה ציבורית עליו לקחת בחשבון גם את תקנות הנגישות שנכנסו לתוקף בשנים האחרונות, המחייבות את מפעיל הבריכה להתאים את הבריכה ומתקניה עבור אנשים עם מגבלות פיזיות כדי שיוכלו גם הם ליהנות מהבריכה.

אישור בטיחות לבריכה

כדי לקבל רישיון עסק עבור הפעלת בריכה ציבורית, יש להגיש תכנית עסק מפורטת לגורמי הרישוי הרלוונטיים. לצד בקשה לקבלת רישיון העסק נדרש מפעיל הבריכה להציג לרשויות רישיונות מטעם  משרד הבריאות, שירותי הכבאות והמשטרה, תעודת כשירות לניהול בריכות שחיה, תעודת מציל, אישורי מהנדס בטיחות על תקינות הבריכה, המבנים והמתקנים שבשטחה, אישור חשמלאי בודק בנוגע לתקינות מערכות החשמל, התאורה וההגברה בשטח הבריכה, הצהרת מפעיל בריכה, הצהרה לחידוש רישיון העסק ועוד.

שוחים במים בטוחים עם ליאור בטיחות

חברת ליאור בטיחות מספקת שירותי ייעוץ והדרכה בכל תחומי הבטיחות בעבודה. לחברה מהנדסים, ממוני בטיחות ויועצי בטיחות בכירים, בעלי ניסיון רב במגוון תחומי הבטיחות, והיא מספקת ליווי עבור מאות ארגונים, מוסדות ומפעלים בכל רחבי הארץ, בהתאם לדרישות המחמירות של גורמי החוק. לחברה יועצי בטיחות לבריכות המתמחים בתחום הבטיחות בבריכות שחייה ומלווים בעלי בריכות שחיה בכל השלבים הנדרשים לקבלת רישיון עסק, בהתאם לדרישות גופי החוק השונים.

פורסם על ידי