יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש

מהו תפקידו של יועץ בטיחות אש? היכן נדרשים שירותיו של יועץ בטיחות אש? מה כוללות הדרכות כיבוי אש?

דליקות עלולות לקרות ברגע ובכל מקום ולסכן חיי אדם ורכוש. על פי החוק, כל אדם המעוניין לקבל רישיון עסק נדרש להציג לרשות הארצית לכבאות והצלה תכנית בטיחות אש ולקבל את אישורה של הרשות לתכנית. לצורך כך יש להיעזר בשירותיו של יועץ בטיחות אש מוסמך. תפקידו של יועץ בטיחות אש הוא חשוב ביותר, שכן הוא מסייע ביצירת סביבה מוגנת מפני שריפות ומפגעי אש שונים. הידע, ההכשרה והניסיון של יועץ כיבוי אש מאפשרים לו לספק את המענה המקצועי והטוב ביותר עבור תכנון מבנה או עבור מבנים קיימים.

תפקידיו של יועץ כיבוי אש

  • עריכת סקר סיכונים
  • גיבוש נוהלי בטיחות והיערכות למקרה של דליקה
  • הכנת תיק שטח ותיק מפעל
  • הכנת תכנית בטיחות אש
  • פיקוח על התקנת מערכות כיבוי אש
  • העברת הדרכות בטיחות אש לעובדים
  • מתן ייעוץ לבעלי מבנים הנמצאים בשלבי תכנון ונדרשים לקבל את אישור הרשות המקומית והרשות לכבאות והצלה, בעלי מבנים קיימים הנדרשים לעמוד בדרישות הרשות לכבאות והצלה או בעלי מבנים הנמצאים בשלבי שיפוץ או שינוי ייעוד וזקוקים לאישור רישוי עסקים ואישור הרשות לכבאות והצלה.

הסמכת יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש מוסמך הוא אדם אשר עבר הסמכה כממונה בטיחות אש המאושרת על ידי הרשות לכבאות והצלה. הסמכה זו מאפשרת לו לתת שירותי ייעוץ בתחום בטיחות אש, מתן ליווי מקצועי לפרויקטים בתחום בטיחות אש, תמיכה ביצירת סביבה מוגנת מאש בארגונים, מפעלים ועסקים שונים בתחום הציבורי והפרטי.

הדרכות כיבוי אש

על פי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע לעובדים 1999), בריאותם ושלומם של העובדים הינם באחריות המעסיק. לכן החוק מחייב את המעסיק בהדרכת בטיחות אש לעובדים לפחות אחת לשנה. הדרכות כיבוי אש מטרתן ללמד את העובדים כיצד להימנע מסיכוני אש, למנוע שריפות ולהתמודד עימן בזמן חירום, כללי התנהגות בזמן דליקה, בטיחות בחשמל ומניעת שריפות הנגרמות כתוצאה מתקלות חשמל. הדרכות כיבוי אש נחלקות לחלק תאורטי ולחלק מעשי הכולל תרגולים ובהם שימוש בציוד מגן בזמן שריפה, שיטות כיבוי, התמודדות עם מצבי חירום, פינוי וטיפול באנשים.

בטיחות אש בראש שקט עם חברת ליאור בטיחות

חברת ליאור בטיחות מתמחה במתן שירותי ייעוץ, פתרונות והדרכות בתחום הבטיחות בעבודה. לחברה ממוני בטיחות אש מוסמכים המשמשים יועצי כיבוי אש במאות ארגונים, מוסדות ומפעלים ברחבי הארץ, הן מהמגזר הציבורי והן מהמגזר הפרטי. ליועצי הבטיחות של ליאור בטיחות ניסיון רב בתחום הדרכות כיבוי אש לעובדים. כל ההדרכות מועברות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, מותאמות לדרישות החוק וכוללות הן חלק תאורטי והן חלק מעשי. זקוקים לשירותי יועץ בטיחות אש? המקצוענים ביותר בתחום מחכים לכם בחברת ליאור בטיחות.

פורסם על ידי