טיפים לעיצוב בית מודרני חם

טיפים לעיצוב בית מודרני חם

עיצוב פנים בסגנון מודרני מאופיין בקווים נקיים וישרים, באלמנטים פשוטים, בגוונים בהירים ובמינימליזם. בעיצוב בית פרטי בסגנון מודרני מקפידים בדרך כלל על שילוב הרמוני בין חומרים טבעיים כמו אבן, עץ, מתכת וזכוכית, לבין גוונים בהירים וטבעיים. עם זאת, כדי להתאים את הבית לאורח החיים העכשווי של הדיירים, חשוב לשלב בעיצוב המודרני גם אלמנטים המוסיפים חום וצבע לחיים, כך נמנעים מבית קר ומנוכר וזוכים לאווירה ביתית וחמימה.

טיפ 1 – לשמור על קווים נקיים ועיצוב אלגנטי

עיצוב מודרני דוגל בקווים ישרים ונעימים לעין, אדריכלים ומעצבי פנים מנוסים בדרך כלל יעצבו קודם את הסלון ורק לאחר מכן ימשיכו לעצב את שאר החדרים וחללי הבית. בבנייה המודרנית הסלון מהווה את מרכז הבית, וברוב הבתים רואים את הסלון מיד כשנכנסים לנכס. גם המטבח פתוח לעבר הסלון, לכן חייבים לדאוג לשפה עיצובית משותפת בין הסלון, למטבח ולשאר חלקי הבית.

בעיצוב פנים מודרני יש גיאומטריות ברורה בגלל הקווים הישרים, ומנצלים בחוכמה ובצורה אופטימלית את חללי הפנים. יש להימנע מעומס בחללי הבית כדי ליצור הרמוניה ואווירה ביתית נעימה ומרגיעה. את האפקט החם בעיצוב המודרני ניתן לקבל בעזרת רהיטים מעוצבים ונוחים, בחירה נכונה של גוונים לקירות ולמוצרי הטקסטיל, והלבשת הבית עם פריטי נוי, עציצים וחפצים מעוצבים שונים.

טיפ 2 – צבעים בהירי עם נגיעות של גוונים חמים      

כאשר מחליטים לעצב את הבית בסגנון המודרני הנחשב לפופולרי ולטרנדי, כדאי להתמקד בפלטת צבעים מצומצמת יחסית, וכדי להוסיף אווירה ביתית וחמימה, מומלץ לשחק עם הגוונים הבהירים ולהוסיף צבעים חמים ונועזים. כך לדוגמה, אפשר לבחור בסלון קיר מרכזי ודומיננטי, לחפות אותו בבריקים, באריחי חיפוי מאבן טבעית או בטפט צבעוני, ואת שאר הקירות אפשר לצבוע בגווני שמנת ולבן, אפשר גם להוסיף צורות גיאומטריות על הקירות כדי לשבור את המראה המנוכר המאפיין עיצוב מודרני.

טיפ 3 – שילוב חומרים טבעיים

כדי ליצור אווירה ביתית נעימה וחמה בבית, חשוב לשלב חומרים טבעיים כמו עץ, מתכת, זכוכית, אבן וכדומה. במהלך עיצוב בתים פרטיים בסגנון מודרני וחם אפשר לחפות קיר מרכזי בסלון עם בריקים בגוון בהיר, על הקיר אפשר לתלות את מסך הטלוויזיה ורצוי להוסיף גם מנורות קיר מעוצבות. את החומרים הטבעיים משלבים בעדינות בעיצוב הכללי כדי ליצור את האיזון הנכון והרצוי.

טיפ 4 – אווירה רגועה וחמימה

בעיצוב המודרני מקפידים על סדר וארגון, לכן חשוב לאפיין את צורכי הדיירים ולהתאים את הנכס לאורח חייהם. יש לאפיין גם את הרגלי הבישול של המשפחה, ולהתאים מטבח בסגנון מודרני עם פתרונות אחסון חכמים. אם המטבח גדול אפשר לשלב אי עם משטח עבודה מעץ להוספת חמימות.

שירלי דן, אדריכלית ומעצבת פנים, המתמחה בתכנון ובעיצוב בתים פרטיים ודירות יוקרה, ממליצה ללקוחות המעוניינים לעצב את ביתם בסגנון מודרני עם אווירה רגועה וחמימה, לבחור רהיטים מעוצבים בקווים ישרים יחסית ובגוונים בהירים. כדי להשיג את האווירה החמימה שירלי ממליצה לצבוע קיר מרכזי בגוון נועז וחם, לפזר כריות על הספות בגוונים ססגוניים ונועזים, לתלות תמונה ולבחור בווילון התורם לתחושה ביתית נעימה.

פורסם על ידי