טיפים לבחירת אדריכל

טיפים לבחירת אדריכל

בטרם אנחנו מחליטים על בנייה או שיפוץ של מבנה חדש, בין אם זה מבנה מגורים או משרד, עלינו לשאול את עצמנו, כיצד עלינו לשכור את שירותיו של אדריכל לצורך ניהול תהליך הבנייה עד לאישור השימוש בו על ידי הרשויות השונות.

בישראל פועלים מאות אדריכלים, בין אם מדובר באדריכלים אשר למדו את המקצוע בארץ ובין אם מדובר באנשי מקצוע שלמדו את התחום בחו"ל ועברו את המבחנים בשביל שיוכלו לעסוק בו בישראל. צריך לזכור, כל מי שרוצה להעניק שירותי אדריכלות ולהיות רשום במסגרת רשימת אדריכלים רשמית, חייב ללמוד את המקצוע ולעבור מבחני הסמכה, אחרת הוא לא יכול להציג את עצמו כאדריכל ולא יכול לעבוד בתחום.

לפני שנציג שורה של טיפים כיצד בוחרים אדריכלים וכיצד מחליטים עם מי לעבוד ועם מי לא, חשוב להבהיר, יש מקרים בהם אין צורך להיעזר בנותני שירותי אדריכלות אלא אפשר להסתפק בקבלני בניין ומעצבים. אך יש מקרים, בוודאי אם מדובר במבנים ציבוריים או בניית מבנים, אז יש צורך להפעיל אדריכלים, מה עוד שזה עדיף מאחר והם מספיק את הידע והניסיון אך גם מעניקים לנו את האישורים הנדרשים בשביל שנוכל להשתמש במבנה כחוק.

5 טיפים כיצד בוחרים אדריכלים

טיפ ראשון – אל תסמכו רק על שיחות עם אדריכלים. אתם רוצים לעבוד עם אדריכל? תבקשו ממנו להציג בפניכם תיק עבודות ולקבל הסברים על עבודות ישנות שהוא ביצע. רק כך אפשר להתרשם באמת מעבודתו. אי אפשר להתרשם מעבודה אך ורק משיחה.

טיפ שני – אל תבחרו דווקא באדריכל מפורסם. יש לא מעט אדריכלים לא מוכרים לא ידועים, הם יכולים להציע להם תוכניות תכנון מיוחדות במינן. לכן ישתלם לכם לעבוד איתם. אדריכל מוכר זה לא אומר שהוא אדריכל טוב.

טיפ שלישי – תוכנית עבודה ותוכנית עלויות – כל מי שמעניק שירותי אדריכלות צריך ליצור תוכנית עבודה, כתב כמויות לעלויות והצעת מחיר מסודרת. שום דבר לא יכול להיות בגדר הפתעה או בגדר קביעה שבעתיד תסכימו על התנאים וכיצד הם יתממשו. תדרשו שכל דבר שאתם מסכימים יופיע בחוזה, זה יהיה הכי נכון, פשוט ובטוח עבורכם.

טיפ רביעי – אל תסתפקו בהמלצות רק גורם אחד. יש לכם רשימת אדריכלים מומלצים? תוודאו עם מספר גורמים שאתם סומכים עליהם, מי מהם הכי מתאים עבורכם. אתם לא חייבים לבחור את האופציה הראשונה שמוצגת לכם, אפילו אם האדם שמציג לכם אותו, נחשב בעיניכם בר סמכה בנושא.

טיפ חמישי – קחו אדריכל שאתם יכולים לעבור איתו לאורך זמן, תבחנו את הכימיה שלכם איתו, תבחנו אם אתם יכולים לעבוד איתו ביחד, בשיתוף פעולה. תזכרו שמדובר בתהליך ולכן מומלץ לא להסתכל רק על תהליך התכנון של המבנה אלא מעבר לכך, רצוי אפילו לחשוב על מה שיכול לקרות אחרי שתסיימו את התהליך ותצטרכו את שירותיו בעתיד.

פורסם על ידי