טיפים חשובים שיסייעו לכן לעבור את ההריון בכיף ובשלום

טיפים חשובים שיסייעו לכן לעבור את ההריון בכיף ובשלום

אם גם אתן מעוניינות לעבור את תקופת ההריון והלידה בשלום, בכיף ובהנאה, עליכן להיערך לקראת ההריון, לחזק את הגוף, להקפיד על תזונה נכונה ובריאה, לשמור על כושר גם עם הבטן ההולכת וגדלה, ולמצוא איזון נפשי כדי להתמודד היטב עם המתחים הנלווים לתקופה שלפני הלידה.

תזונה נכונה ובריאה

כאשר אתן מחליטות לנסות להיכנס להריון כדאי לכן להכין את הגוף לקראת השינוי הצפוי. מומלץ לקחת חומצה פולית לפני הכניסה להריון, עדיף כמה חודשים לפני ההריון. חומצה פולית מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון של העובר לפתח מומים מולדים. כמו כן, אם אתן מעשנות או צורכות אלכוהול בכמויות גדולות, כדאי להפסיק לעשן לפני ההריון, ויש להפחית דרמטית את כמות האלכוהול.

כמו כן, כדאי להגביל את צריכת הקפה עוד לפני הכניסה להריון, ולבטח בתקופה ההריון. במהלך ההריון חשוב להימנע ממאכלים העשויים לסכן את בריאותכן ואת בריאות העובר שלכן, לכן מאכלים כמו סושי עם דגים נאים, סטייקים נאים, דגים ופירות ים מסוימים העלולים להכיל כמות גבוהה של כספית ורעלים אחרים – כל אלו ועוד מומלץ להסיר מהתפריט לכל אורך תקופת ההריון.

כדאי לנצל את תקופת ההריון לשינוי תזונתי מבורך, במקום מאכלים תעשייתיים ועתירי סוכן ושומנים בלתי רוויים, באפשרותכן להתחיל תזונה בריאה ומאוזנת המותאמת למאפיינים האישיים שלכן ולרקע הרפואי ההיסטורי. השינוי התזונתי ילווה אתכן גם אחרי הלידה ויסייע לכן לשמור על גוף חטוב ובריא, וליהנות מיתרונות רבים נוספים.

מים בכמויות גדולות

אם אתן נוהגות לשתות משקאות מוגזים ומומתקים, עליכן לחדול ממנהג זה כדי לא לסכן את העובר, וכדי ליהנות מבריאות טובה יותר. חשוב לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום, ובתקופת ההריון כדאי להקפיד על שתייה מרובה, במיוחד בימים החמים. המעבר לשתיית מים בלבד יעשה פלאים לגופכן, ובמיוחד תיהנו מעור בריא וממראה זוהר, צעיר ומחמיא יותר.

להתחבר לתינוק

כיום כבר ידוע כי חשוב להתחבר לעובר ברחם כבר מתחילת תקופת ההריון. כדאי לשוחח עם העובר, לשים מוסיקה שאוהבים ולשיר עבורו, להניח את הידיים על הבטן ההולכת וצומחת, להתמקד בנשימה ולהעביר מסרים לתינוק ועוד.

כמו כן, כדאי לכן לבחור סטודיו לצילום הריון וליהנות מחוויה מרגשת וייחודית שתסייע לכן גם להתחבר לעובר. למעשה, כדאי לתעד את תקופת ההריון באמצעות מצלמה ביתית, וכמובן אין לוותר על צילום מקצועי בסטודיו של צלמת מנוסה, זו חוויה מדהימה וגם זוכים לאלבום תמונות המהווה מזכרת לכל החיים.

אימונים גופניים

מומלץ לכל הנשים בהריון להקפיד על שגרת אימונים בהתאמה למצבן, אפשר להכין תוכנית אימונים בעזרת מאמנת מקצועית. חשוב לשמור על כושר כדי להכין את הגוף להריו וללידה, וכדי ליהנות מגוף חטוב גם בהריון. אפשר לשלב תרגיל יוגה ומומלץ לעשות הרפיה ותרגילי נשימה, חשוב לעשות הליכות ארוכות ואפשר גם לבלות בספא, בהתאם להנחיות הרופא.

צילום: לימור אהרון- צלמת עם כנפיים

פורסם על ידי