טיול למרוקו – המקומות שאסור לפספס

טיול למרוקו – המקומות שאסור לפספס

מרוקו היא אחת המדינות המרתקות והיפות בעולם. לישראלים רבים יש שורשים במדינה שבשפיץ הצפון מערבי של היבשת השחורה, וגם מי שהמשפחה שלו לא הגיעה מקזבלנקה, פאס, טנג'יר, מרקש ושאר ערים מרוקאיות מכיר מן הסתם ברמה כזו או אחרת את התרבות העשירה שצמחה במדינה. סיבה טובה נוספת לתכנן טיול למרוקו היא המגוון הרחב של הנופים, כשמצד אחד הים התיכון, מצד שני האוקיינוס האטלנטי ומצד שלישי המדבר, וגם בערים עצמן ישנו שילוב מדויק של ישן וחדש, מסורתי ומודרני, מרהיב ומרגש.

קזבלנקה

קזבלנקה היא העיר הגדולה ביותר במרוקו ותחנת חובה בכל טיול למדינה. בעיר ששוכנת לחופי האוקיינוס האטלנטי חיים כ-3.5 מיליון בני אדם, ומתוכם כאלפיים יהודים. עד לעלייה הגדולה מצפון אפריקה, מעט לאחר קום המדינה, חיו בקזבלנקה כ-100,000 יהודים ובהתאם אחד האתרים המומלצים למי שמגיע לקזבלנקה הוא הרובע היהודי של העיר. בנוסף כדאי לבקר במסגד חסן השני שהוא השלישי בגודלו בעולם כולו, וגם המיקום שלו – ממש על קו המים – מוסיף להדר ולרושם (בקומה התחתונה ישנה רצפת זכוכית שממנה ניתן לראות את הגלים). הלב של העיר הוא כיכר מוחמד החמישי, ופארק איססקו הוא הריאה הירוקה המומלצת להתרגעות.

טנג'יר

עוד תחנה שכדאי לשלב בכל טיול למרוקו היא טנג'יר, העיר הצפונית במדינה, ממש בסמוך למצרי גיברלטר שמפרידים בין אפריקה לבין אירופה. האתרים היפים והמעניינים בטנג'יר הם שוק גרנד סוקו, ארמון הסולטן שממנו נשקף הנוף הייחודי של גיברלטר, כפר הדייגים אסילה, מסגד איסמעיל וגני מנדוביה. באופן כללי שוררת בטנג'יר אווירה ייחודית, כך שגם "סתם" שוטטות בסמטאות הציוריות יכולה להיות חוויה מהנה.

הרי האטלס

הרי האטלס משתרעים על כ-2,400 ק"מ (ולא רק במרוקו אלא גם בתוניסיה ואלג'יריה), ומגיעים עד לגובה של 4,167 מ' (בג'בל טובקאל שנמצאת במרוקו). הנופים שממתינים למי שמגיע במסגרת טיול למרוקו להרים מגוונים מאוד: הרבה מאוד חום עמוק אבל גם ירוק, שפע מים כולל מפלים מופלאים ומצד שני גם חלקים מדבריים. הדרך הנוחה ביותר לחוות את הרי האטלס היא לצאת אליהם ממרקש, בטיול ג'יפים

תחנות חובה נוספות בכל טיול למרוקו

תחנות נוספות שכדאי לקחת בחשבון כשמתכננים טיול למרוקו הן מרקש היפה, שכאמור מהווה גם נקודת מוצא לטיול בהרי האטלס, עמק הדאדס, קניון טודרה, רבאט, אגאדיר, שפשואן ו-וארזאזאת. מרקש נקראת גם העיר האדומה בזכות הגוון שמייחד את המבנים בה, ובפרט בחלק העתיק שלה, וכינוי נוסף הוא פריז של מרוקו. עמק הדאדס מאפשר לראות את מרוקו האותנטית עם הבוסתנים הקטנים והאנשים שעדיין מכבסים בגדים בנחל, בשלווה מוחלטת. אם מרקש צבועה אדום, שפשואן לבושה בכחול ולמרות שהיא מוקד לתיירות היא גם אותנטית בדרכה. ווארזאזאת היא מקום שנראה מוכר גם אם לא הייתם בה מעולם, וזאת משום שסרטי קולנוע רבים צולמו בה.

פורסם על ידי