חימום בריכת שחייה – איך עושים זאת?

חימום בריכת שחייה – איך עושים זאת?

התקנת בריכת פיברגלס פרטית בחצר של הבית היא שדרוג אמיתי לאיכות החיים של כל מי שגר בבית. יחד עם זאת חשוב להשקיע לא מעט מחשבה בווידוא שאפשר יהיה להשתמש בבריכה גם בעונת החורף וזאת על ידי חימום המים שבה על ידי מגוון שיטות שקיימות כיום.

איך מחממים את הבריכה?

חשוב מאד לקחת בחשבון שכאשר מדברים על חימום בריכה יש לכך כמה משמעויות – חימום האזור שבו ממוקמת הבריכה, כלומר חימום חיצוני וחימום הבריכה עצמה – כלומר חימום המים. אין ספק שחימום של המים הוא זה שנדרש במידה ורוצים לעשות שימוש בבריכה במהלך עונת החורף. כאשר תיבחר דרך החימום הטובה, הנכונה והיעילה – היא עשויה להשפיע גם על חימום סביבת הבריכה ובמידה ויש אמצעי קירור שישמרו על החימום בפנים – אין ספק שזהו השילוב המוצלח ביותר שיאפשר הנאה שלמה מהבריכה בזמן העונה הקרה.

אילו שיטות חימום קיימות כיום לבריכות שחייה?

להלן שלוש שיטות החימום הנפוצות והמומלצות ביותר בעולם בריכות השחייה מפיברגלס המתאימות ביותר להתקנה בחצרות של בתים פרטיים:

  • מערכת סולארית – מתאימה במיוחד לעידן שבו אנו חיים ובו יש השתדלות לעשות שימוש במשאבים טבעיים כמו אור וחום השמש. שיטה זו עשויה להתאים הן לחימום המים והן לחימום סביבת הבריכה ואפשר באמצעות המכשור המתקדם לשלוט בטמפרטורת המים או האוויר.
  • שימוש במשאבת חום – כיום מיוצרות משאבות אלה כך שהן יעילות ומחממות מהר מאד תוך צריכה נמוכה מאד של חשמל – מה שהופך את שיטת החימום הזאת ליעילה, מהירה, כדאית ומשתלמת.
  • חימום על ידי גוף חימום – מדובר על חימום המבוצע על ידי מגע ישיר של גוף החימום עם המים שבבריכה. אמנם השיטה הוכחה כיעילה ואפילו מהירה מאד, אך חשוב לדעת שתצרוכת החשמל גבוהה ולכן גופי חימום אלה נחשבים ליקרים בטווח הארוך.

איך בוחרים את שיטת החימום המתאימה ביותר?

כאן כבר נכנסים שיקולים אישיים של כל בעל בריכה. השיקולים צריכים להיות מבוססים על המחיר של אביזרי החימום, על גודל הבריכה (כלומר נפח המים שדרוש לחמם) וסביבת הבריכה. למשל, יש בריכות שבנויות מתחת לפרגולה או למרפסת בטון – מה שעלול להקשות על השימוש במערכת חימום סולארית דווקא. מכיוון שמשאבת חום היא השיטה הטובה וחסכונית ביותר – הרי שבאופן כללי ניתן לומר שהיא גם הכדאית ביותר. יחד עם זאת – במידה ומדובר בבריכה גדולה שיש בה כמות גדולה של מים – ייתכן ויהיה עדיף להשתמש בגוף החימום על מנת לזרז את תהליך החימום.

מתי כדאי להתקין את האביזרים הדרושים לחימום הבריכה?

ברוב המקרים מי שמתקין בריכת שחייה מפיברגלס בחצר של הבית הפרטי שלו עושה זאת כי הוא יודע שזו הבריכה המתאימה ביותר לשימוש ביתי ולא בכדי היא המבוקשת ביותר. כבר בשלב התכנון, שבו בעל הבית לוקח חלק פעיל (שכן התכנון, ההתקנה והבנייה של הבריכה חייבים להיות בהתאמה אישית), צריך לבחון את האפשרויות של הוספת האביזרים והמכשור הדרוש לצורך חימום מי הבריכה לצורך שימוש בה במהלך חודשי החורף. אמנם יש אפשרות להוסיף את המכשור המיועד גם לאחר מכן אך יהיה מדובר בעבודה כפולה ועדיף לחסוך אותה.

מה החשיבות של בחירה נכונה של אמצעי חימום לבריכה?

אמנם במדינת ישראל אין עונת חורף ארוכה מאד, אך עדיין מדובר בכמה חודשים אשר במהלכם אי אפשר יהיה לרחוץ בבריכה. עבור מי שהשקיע הרבה זמן, מחשבה וכסף בבניית הבריכה מדובר בפרק זמן ארוך שבו הבריכה לא תהיה מנוצלת וחבל על כך. כאשר התקנת אמצעי חימום יילקחו בחשבון ויותקנו – הבריכה תוכל להישאר פעילה לאורך השנה כולה וללא שום הפסקה. גם בימים או לילות קרים וגשומים – הבריכה תהיה מזמינה, חמימה ונעימה ויתרה מכך – תיווצר בה אווירה מיוחדת במינה.

בריכה פרטית מחוממת – הדבר הבא!

כיום כבר כמעט ואין אנשים אשר מתקינים בריכת שחייה פרטית מפיברגלס ולא דואגים להתקין גם את כל מה שדרוש על מנת לחמם את הבריכה בבוא העת. כך הם מבטיחים לעצמם 365 ימים בשנה שבהם אפשר יהיה ליהנות מהבריכה ללא הפסקה. הם יוכלו לקיים אירועים או להזמין חברים – גם בחורף וגם בקיץ וליהנות מסמל הסטטוס שהבריכה תהפוך את הבית שלהם.

פורסם על ידי