חופשה משפחתית בצפון – לתכנן את החופשה המושלמת

חופשה משפחתית בצפון – לתכנן את החופשה המושלמת

צפון הארץ הוא אזור עצום בגודלו ומי שמעוניין להגיע לטיול או לביקור לא יכול למצות את כולו בפעם אחת. זו הסיבה שחשוב מאד לתכנן מבעוד מועד את החופשה הצפויה ולנסות לטעום מכמה סוגים ואפשרויות של בילויים או טיולים. בנוסף אפשר למצוא שלל אפשרויות ומגוון עצום של אתרים, מסלולים ואטרקציות.

אי אפשר לטייל בצפון הארץ ללא הכנה והתכוננות לקראת הטיול. צריך להחליט מה הרכב המטיילים, מה הגילאים וכמובן מה בכלל רוצים לעשות. הצפון מציע הכל מהכל ואפשר ממש לבנות סוגים שונים של טיולים או ביקורים. להכנה המוקדמת יש חשיבות בעיקר בשל העובדה שיש אתרים רבים שצריך להזמין מקום מבעוד מועד ואין אפשרות להגיע באופן ספונטני. כך אפשר אט אט לבנות את הטיול, להבין מה אפשר ומה כדאי, לברר מראש שעות פעילות וכמובן לדעת לאילו גילאים מיועדת פעילות זו או אחרת.

מה אפשרויות החופשה בצפון הארץ?

מיד נראה שכל מטייל – בכל מין, גיל או מצב משפחתי יכול בקלות למצוא את מה שמעניין אותו כאשר הוא נמצא בחופשה בצפון. הנה רק חלק מהרעיונות האפשריים המוצעים על ידי חבל ארץ שופע ומדהים זה:

  • מסלולי טיול – נחלי הבניאס והדן, מפל התנור, שמורת החולה וגנים לאומיים אחרים – בכל אלה ניתן לטייל רגלית ברמות שונות של כושר. רוב המסלולים מתאימים גם לילדים ולכן מושלמים לחופשה משפחתית.
  • אתרי מורשת – בית אוסישקין, אנדרטת תל פאחר, נופים הצופים אל החרמון הסורי ושדות מוקשים – כל אלה מתאימים להשתלב עם סיפורי קרבות הקשורים בהקמת המדינה.
  • ספורט אקסטרים – קייאקים, שיט על נהר הירדן, שחייה בכנרת או טיולי ג'יפים בשדות הירוקים העצומים – כל אלה ועוד ממתינים למטיילים שמחפשים את האתגר, האקשן והאדרנלין.
  • פעילויות ייחודיות לאזור – קטיף של פירות, חליבת פרות, נסיעה בטרקטור או עלייה לצוק מנרה ברכבל המיוחד – אסור לפספס את האטרקציות הנהדרות שמציעים הגליל והגולן.

איפה לנים בזמן החופשה?

כאשר מתכננים חופשה משפחתית אסור להשאיר דבר ליד המקרה. כל הפרטים חייבים להיות מתוכננים בצורה מדוקדקת ומוקפדת, לרבות המקום שבו עומדים ללון. יש משפחות רבות שלוקחות איתם את הכלב לטיול ולכן חשוב להזמין מראש צימר עם כלבים ולומר שהכלב אמור להתלוות למשפחה. יש מקומות שמאפשרים זאת ויש כאלה שלא. גם בתחום הזה יש מבחר גדול ומגוון של אפשרויות אך חשוב מאד מראש לפנות לקטגוריה של צימרים בגליל העליון למשפחות – שכן כך יהיה קטן ככל האפשר הסיכון לטעות.

איפה כדאי ללון?

המיקום הגאוגרפי של חדרי האירוח משמעותי אף הוא. למשל, כאשר מחליטים לבקר ולטייל ברמת הגולן ואצבע הגליל – צימרים למשפחות בראש פינה עשויים להתברר כמוצלחים ומומלצים. ראש פינה בעצמה מדהימה ביופייה ומציעה מרחק נסיעה קצר בלבד משלל אתרים, מסלולים ואטרקציות באזור. כך אפשר לבלות באתר מסוים, למצות וליהנות בלי לחץ, לנסוע לראש פינה ללון ולמחרת בבוקר לנסוע שוב – הפעם למקום אחר. כאשר בוחרים מקום לינה אחד לכל הלילות של חופשה – לא צריך לארוז את החפצים מחדש וקל להתארגן ולצאת מדי בוקר לטיול היומי.

מה עוד כדאי לברר כשמתכננים את החופשה?

אחד הנושאים המרכזיים שחשוב לשים אליו לב הוא מזג האוויר. בקיץ חם מאד בצפון הארץ ואילו בחורף קר מאד וגשום. יש אזורים שאפשר ממש להרגיש בהם משבי רוח חזקים מאד ובמידה וקר במיוחד – ייתכן וירד שלג לא רק בחרמון אלא גם בצפת, בראש פינה ובפסגת הר מירון. מי שאין לו בעיה עם מזג אוויר כזה יוכל, כמובן להמשיך בתכנונים הרגילים ויהיה עליו לבחור באטרקציות או אתרים סגורים שלא מציעים פעילות בחוץ. חשוב להתארגן היטב עם פריטי לבוש שמתאימים, מטריה או כל מה שדרוש לחופשה טובה ואיכותית.

תכנון מקדים הוא המפתח לחופשה מוצלחת!

חופשה משפחתית היא חופשה מסוג שדורש הכנה מקדימה. אי אפשר להיות ספונטניים וחשוב לדעת ולהחליט את כל ההחלטות מראש. בירור שעות פתיחה וסגירה, התאמה לגילאים, הזמנת כרטיסים או מקומות מראש – כל אלה חייבים להתבצע מבעוד מועד ולא להישאר לרגע האחרון, שכן אז עלול להיווצר מפח נפש גדול, בעיקר לילדים שציפו לפעילות שבסופו של דבר אי אפשר יהיה לבצע.

המאמר נכתב ע"י צוות פינה בלב – צימר יוקרתי ומפנק בראש פינה

תמונה: pixabay

פורסם על ידי