חומרי איטום לגגות – טיפים והמלצות

חומרי איטום לגגות – טיפים והמלצות

סובלים מנזילות בגג הגורמות לרטיבות בקירות המבנה ולהתפתחות עובש וכתמים מכוערים על הקיר והתקרה? האם גיליתם בעיות איטום בגג ואתם מעוניינים לתקן את הבעיה בשיטות עשה זאת בעצמך? ובכן, יש מגוון שיטות, פתרונות וחומרים לאיטום הגג, לכן מומלץ לפנות לחברה מקצועית המייבאת ומשווקת את חומרי האיטום האיכותיים והיעילים ביותר.

את איטום הגג אפשר לבצע לבד, בהתאם להוראות היצרן וסוג החומר שרוכשים, אך עדיף להזמין איש מקצוע מנוסה לעבודות איטום בגלל הניסיון הרב והידע המקצועי. כדאי לדעת כי לא כל חומר איטום מתאים לגג שלכם, יש לבחור בחומרי האיטום בהתאם לשכבות ולחומרי האיטום הקיימים, אחרת האיטום לא יחזיק מעמד.

חומרים המתאימים לאיטום גג רטוב

בעיות האיטום בגגות המבנים מתגלות בדרך כלל רק בחורף, בעיקר אחרי גשם חזק. אנשי המקצוע המנוסים ממליצים תמיד לבדוק את האיטום לקראת סוף הקיץ, ורגע לפני שהעונה הקרה והגשומה מתחילה. יש מספר שיטות לבדיקת איטום הגג, השיטה הנפוצה ביותר היא להציף את הגג במים באופן יזום ולבצע בדיקה היכן יש כשלי איטום, ובהתאם לכך לתקן את הבעיות.

אם גיליתם בעיית איטום בגג במהלך החורף, יש אפשרות להמתין מספר ימים עד לייבוש מוחלט ורק אז לבצע את התיקון, אך כיום יש גם חומרי איטום באיכות גבוהה המיועדים לתיקון הבעיה כאשר הגג רטוב, ללא חשש. בין חומרי האיטום המתאימים לגג רטוב ניתן למצוא משחה מסוג 38 – R, זו משחה ייעודית לאיטום גגות המתאימה גם לסביבה רטובה, החומר עמיד במים עומדים וניתן ליישם אותו על רוב סוגי המשטחים, היישום קל באמצעות מברשות.

אם יש בעיית איטום בגג וצפוי לרדת גשם בקרוב, אינכם צריכים להמתין עד ליום שטוף שמש מאחר ויש חומר יעיל  מתוצרת SIKA המתאים ליישום עד 10 דקות לפני שהגשם מתחיל, וכך מונעים חדירת מים לקירות המבנה והתפתחות כתמי רטיבות ועובש.

איטום חורים וסדקים על ידי ספריי מיוחד

כאשר מחפשים חומר איטום לגג, חשוב לבדוק מראש ממה עשוי האיטום הקיים, כך ניתן לבחור בחומר המתאים ביותר. בין חומרי האיטום יש הבדלים משמעותיים, למשל צורת היישום של החומר. כדי לאטום בקלות ובמהירות חורים וסדקים הגורמים לבעיות באיטום הגג, אפשר להשתמש בספריי מיוחד. הספריי לאיטום שימושי גם כאשר בעיית האיטום היא סביב פתחי הניקוז או בנקודות חיבור ובמפגשים בעייתיים על הגג.

איטום שקוף לגג מרוצף

אם הגג שלכם מרוצף באריחים ואתם סובלים מבעיית איטום, באפשרותכם ליישם חומר איטום שקוף. זהו חומר איכותי ועמיד המתאים למגוון סוגי משטחים מרוצפים, כולל אריחי שיש, אבן טבעית, זכוכית ועוד. החומר שקוף ומבריק, הוא עמיד במיוחד נגד מים וקרינה, ואפשר לשטוף את הגג המרוצף ללא חשש.

חשוב לציין כי יש חומרי איטום נוספים לגגות, לכן כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי ומנוסה באיטום גגות, וחשבו לבדוק איזה חומר מתאים לגג שלכם כדי לעבור בשלום את החורף, בלי לסבול מכתמי רטיבות, נזילות ועובש.

פורסם על ידי