חומרים למילוי לחיים

חומרים למילוי לחיים

למי מיועד טיפול מילוי לחיים ומהם חומרי המילוי הנפוצים בהם משתמשים כיום כתחליף לשתלי הסיליקון?

יש סיבות רבות לכך שמילוי לחיים הפך לאחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר. הסיבה הראשונה היא שמדובר בטיפול מהיר שאינו מצריך התאוששות ארוכה או מורכבת. הסיבה השנייה היא שטיפול זה מאפשר להגיע לתוצאות מרשימות ללא סכין ניתוחים וללא תחושת כאב משמעותית. הסיבה השלישית היא שהטיפול מיועד לגברים ונשים כאחד, בטווחי גילאים רחבים. לסיום, טיפול מילוי לחיים משפר את המראה האסתטי מבלי להשאיר צלקות.

למי מיועד הטיפול?

מילוי לחיים הוא טיפול המתאים לגברים ונשים בכל אחד מהמקרים הבאים:

  • טשטוש בקווי המתאר של הפנים לאחר ירידה במשקל בעקבות דיאטה או מחלה.
  • רצון לחדד את עצמות הלחיים כדי להצעיר את מראה הפנים.
  • השבת נפח שאבד כתוצאה מתהליכי הזדקנות.
  • תיקון אסימטריה או פגיעה בין שתי הלחיים.

כיצד מבוצע הטיפול?

בעבר מילוי לחיים היה שם נרדף להליך כירורגי בו השבת הנפח לאזור הלחיים והדגשת הקווים נעשתה באמצעות הכנסת שתלי סיליקון. כיום ישנן שיטות שאינן פולשניות המאפשרות להשיג תוצאות מרשימות, והמובילה בהן היא הזרקה של חומרי מילוי. את החומרי מזריקים בעדינות ובזהירות לתוך אזורי הטיפול, לאחר שאלו סומנו על ידי הרופא המטפל. לאחר ההזרקה הרופא מעסה את המקום עד להגעה לצורה הרצויה.

באילו חומרים משתמשים למילוי לחיים?

ישנם חומרי מילוי מסוגים שונים. הסוג הראשון אלו קבוצת חומרים המבוססת על חומצה היאלורונית. חומרים אלו מגיעים במרקם ג'ל בדרגות סמיכות שונות והן מופקות מחומר הקיים באופן טבעי בגוף האדם. היתרון בשימוש בחומצה היאלורונית זו הזמינות הגבוהה של החומר והתגובה הטבעית של הגוף לקליטתו. עם זאת, ישנם אנשים היכולים לגלות רגישות לחומצה היאלורונית ובמקרים כאלו ייבחנו אפשרויות הטיפול החלופיות.

עוד סוג של חומר מילוי אלו חוטי Radiesse. מדובר בחומר המבוסס על סידן במרקם חוטי צמיגי, אשר מאפשר מתיחה ומשחק עם זוויות. באמצעות הזרקת החומר ממלאים את אזור הלחיים בג'ל וכך משיבים את הנפח בכמות המבוקשת, ולאחר מכן הג'ל מתחיל להתמוסס ונוצרת בנייה מחודשת של תאי קולגן התורמים לשיפור מרקם העור ולשמירה על מלאות הלחיים.

חומר מילוי נוסף הוא שומן עצמי. כיום יש נטייה להעדיף חומרי מילוי המופקים ממקור טבעי, ולצד קבוצת החומרים המופקים מחומצה היאלורונית משתמשים כיום גם בהזרקות שומן עצמי. השומן נשאב מאזור אחר בגוף המטופל או המטופלת בתהליך נפרד, ועובר תהליך זיקוק. לאחר מכן ניתן להזריק אותו לאזור הלחיים וכך להשיב את הנפח ותחושת המלאות.

תכונה נוספת שחשוב לדעת אודות חומרי המילוי, היא שלמרות שחומרים אלו מאפשרים לשפר את המראה האסתטי ולהחזיר נפח ללחיים, מדובר בפתרון זמני. טווח ההשפעה של כל חומר שונה בהתאם לסוג החומר ואיכותו, אך במידת הצורך ואם מעוניינים בכך, אפשר לחזור לטיפולים נוספים בהמשך.

פורסם על ידי