חדר מתבגר, איך לרהט נכון שהצעיר יהיה מבסוט

חדר מתבגר, איך לרהט נכון שהצעיר יהיה מבסוט

חדר מתבגר זה הפינה הפרטית שלו

עברו שנים רבות מאז הייתי נער מתבגר וכמו רבים גם אני לא גדלתי עם חדר משלי. פעם לא היה דבר כזה חדר מתבגר וכולנו היינו מבלים את שנותינו עד גיל הבגרות עם אחינו ואחיותינו. פרטיות הייתה עניין משפחתי ולא אישי, כך היו פני הדברים ברוב המשפחות של מעמד הביניים. כמובן שמשפחות עשירות יכלו להרשות לעצמן הוספה של חדר בבית לכל ילד אז זה כמובן היה דבר נדיר. כיום הפרדה בין הניצים, סליחה.. הילדים, היא דבר מקובל מאוד. נער שמגיע לגיל מצוות ואפילו קצת קודם יזדקק למרחב משל עצמו על מנת להתפתח במישור המנטלי והפיזי. אם כך כיצד ניתן לרהט נכון את החדר המיועד ככה שהבחור ירגיש בבית?

חדר מתבגר הוא מרחב מקודש ופרטי בעיני הנער המתגורר בו. חשוב לזכור את זה כשבאים לרהט את המרחב. לדעתו של הבן יש משקל מכריע בעיצוב הסופי. שבו עם בינכם לארוחת ערב משפחתית במקום רגוע ונעים ללא שאר הילדים והעלו בפניו את האפשרות של חדר משלו. נער בתחילת גיל העשרה עשוי להתרגש ולהתבלבל בתחילה אך אתם שם, היו לו לקו המנחה ושאלו אילו רהיטים היה רוצה שיהיו לו בחדר. תחמו את השאלה על ידי אפיון רהיטים כמו מיטה, שידה ושולחן עבודה. צבע החדר יכול להיות נקודה מכריעה בעיניו אז עדיף לזרום עם הרצונות של הילד, תמיד אפשר לצבוע מחדש. כמובן שיש כמה החלטות שתצטרכו אתם לקבל האם המיטה המיועדת תהיה ספה נפתחת או האם ארון הבגדים שלו יהיה שקוע או רגיל.

מרהטים חדר מתבגר לפי כלל אצבע

הכלל החשוב ביותר כשבאים לרהט את החדר של הבן הוא לרכוש רהיטים חזקים. השקיעו מכספכם ואל תחשבו פעמיים. נער מתבגר הוא כמו אייל או סוס צעיר ויש לו בדרך כלל הרבה כוח שרק גדל מיום ליום. בנוסף לכוחו הפיזי של הנער גדל גם גופו ומשקלו. רהיטים איכותיים יחזיקו שנים רבות ויעניקו לנער חוויות חיוביות לאורך שנות השימוש בהם ולא יקרסו תחת העומס. בנוסף רהיטים מושקעים ישאירו רושם על חבריו של הנער ויתרמו למעמדו החברתי הכללי.
חדר מתבגר אומר גם אחריות אישית.

כמובן שזה שאתם מתייעצים עם הילד לא אומר שמותר לו לעשות מה שהוא רוצה עם החדר שלו. כלומר, מותר לו לעשות מה שהוא רוצה כי זו המהות אך תחת כללי יסוד שתגדירו מראש. הגדרות נכונות שמות את הילד במקום ברור ולא משאירות מקום לבלבול. דוגמה לכלל יסוד שיכול להיות רלוונטי לרבים מכם הוא סידור החדר במרווחי זמן קבועים כמו, סידור שבועי או חודשי. מצידכם תוכלו כמובן להקל על הילד ולשים לו סל כביסה מסודר וכך הבגדים יימצאו את עצמם שם ולא ברצפה. כמובן שחשוב לזכור שמדובר על נער מתבגר על כל המשתמע מכך ויש לנקוט סבלנות מוגברת עד שנכנסים לשגרת עשיה.

פורסם על ידי