ורטיגו – האם זו הסיבה לסחרחורת שלכם? וכיצד מטפלים?

ורטיגו – האם זו הסיבה לסחרחורת שלכם? וכיצד מטפלים?

שיווי המשקל שלנו הוא דבר כל כך חשוב אך לרוב אנחנו מתייחסים אליו כמובן מאליו. רק כאשר משהו גורם לנו לאיבוד שיווי משקל, לתחושות של סחרחורת וחוסר יציבות, אז אנחנו מבינים באמת כמה הוא קריטי לתפקוד שלנו ולחיינו. אפשר לאבד שיווי משקל מכל מיני סיבות, חלקן לבחירתנו כמו למשל עלייה על קרוסלה ענקית בלונה פארק, אך חלקן אינן לבחירתנו כמו למשל במקרה של ורטיגו ואז מצבנו קשה יותר ודורש טיפול מקצועי ומעמיק.

מהי תופעת הורטיגו

ורטיגו זהו מצב בו קיימת הפרעה למרכז שיווי המשקל שלנו. מרכז זה, הנקרא גם בשם המערכת הווסטיבולרית, נמצא בתוך האוזן הפנימית. כאשר תוקפים את גופנו וירוסים או בקטריות מסוגים שונים, בין אן זה במערכת העיכול, הנשימה, בגרון או באוזן, נוצר מצב של שינוי טמפרטורה באוזן הפנימית. שינוי חום זה במערכת הווסטיבולרית הוא המוביל להתקף הוורטיגו.

הסימפטום העיקרי של הוורטיגו הוא, כמובן, תחושה של סחרחורת. באופן כללי סחרחורת יכולה משני סוגים – סחרחורת סיבובית, בה אנו מרגישים שכל החדר מסתובב סביבנו, או סחרחורת אופקית, מה אנו מרגישים כאילו החפצים סביבנו נעים מצד אחד לשני. הסוג הראשון של הסחרחורת נגרם עקב תזוזה של קריסטלים באוזן הפנימית לכיוון התעלות הקדמית והאחורית. הסוג השני נגרם עקב תנועה של הקריסטלית לכיוון התעלה האופקית שבאוזן הפנימית.

כיצד מטפלים בסחרחורת סיבובית

כדי לטפל בוורטיגו באופן מקצועי ומוצלח חשוב קודם כל שתתארו למטפל שלכם את תחושת הסחרחורת שלכם. סחרחורת סיבובית היא האופיינית יותר לוורטיגו ומידע זה על סוג הסחרחורת בה אתם חשים הוא חיוני לשם אבחנה מבדלת.

הדרך הטובה והיעילה ביותר לטפל בוורטיגו היא להחזיר את הקריסטלים שהתנתקו ונעים כעת באופן הפנימית אל מקומם. טווח הזמן הכי טוב לאיתור הקריסטלים והחזרתם היא עד 48 שעות מרגע תחילת ההתקף. פיזיותרפיסטים הם אנשי המקצוע המתמחים בתהליך זה. התהליך נקרא תפיסת אפלי, השיטה היחידה שהוכחה כיעילה לטיפול במצב. טיפול פיזיותרפי מקצועי זה, הנקרא גם שיקום וסטיבולרי, הוא הטיפול הטוב ביותר שתוכלו לתת לעצמכם אם הנכם סובלים מוורטיגו. תרופות וכדורים שונים אשר ניתנות על ידי הרופאים כנוגדי סחרחורת יכולים אמנם להקל על הסימפטומים למשך זמן מה אך הם אינם פותרים את הבעיה מיסודה. רק החזרת הקריסטלים למקומם תעשה זאת.

פיזיותרפיסט מומחה

חשוב מאד ללכת לטיפול אצל פיזיותרפיסט אשר מתמחה בתחום זה והוא בעל ידע וניסיון מקצועי. הטיפול אינו כואב ולרוב ניתן לפתור את הבעיה לאחר שני טיפולים בלבד.

המכון הוותיק והמוביל בישראל לפיזיותרפיה – ארגופלוס, בניהולו של הפיזיותרפיסט מאיר אפל, מתמחה במגוון רחב של בעיות שלד, פרקים ותנועה. במכון ארגופלוס יתאימו עבורכם תוכנית טיפולים מותאמת אישית על מנת להקל על סבלכם, לשפר טווח תנועה ולסייע לכם לחזור לשגרה לאחר טיפול מקצועי ופתרון הבעיה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי